Kosten vrijgezellenfeestje

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik denk dat als je de vrienden die gaan trouwen vraagt om het te regelen dat ze veel makkelijker op een bepaald budget blijven omdat ze graag alle vrienden erbij willen hebben. Helaas houden de personen die een vrijgezellenfeest organiseren hier vaak minder rekening mee. Dat heb ik in ieder geval meerdere keren meegemaakt.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ehh ja, maar als die vrienden je zo graag erbij willen dan kunnen ze toch bij de organisatie aangeven dat het niet teveel mag kosten?

Ik heb het er ook niet voor over, hoe lief ik iemand ook vind.

Bij mijn vrijgezellenfeest waren ze rond de 70 kwijt, maar hebben ze van 1 persoon die minder kon betalen de kosten minder gemaakt en verdeeld over de rest. Ik heb ook aangegeven niet teveel te doen, maar de duurste activiteit, cursus burlesque dansen, was ook duidelijk meer voor hunzelf dan voor mij, met een 30 weken zwangere buik vond ik dat niet heel tof ;)

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

€100,-?? Dan was ik niet van de partij. Het is ook nog eens x2 immers. Wij hebben vorig jaar een vrijgezellenfeest gehad, denk dat het p.p. op 50,- kwam. Prima. Inderdaad blijft het daar niet bij, er moeten twee outfits komen én een cadeau. Nee hoor, mij niet gezien. Is een andere discussie, maar ik vind het ook opmerkelijk dat als een stel besluit in het buitenland te trouwen, je daar als gast zelf de kosten voor op moet hoesten. Duur feestje zeg...

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Mijn eigen vrijgezellenfeestje was klein maar super gezellig en volgens mij rond de 50 euro. We hadden een high tea en porselein beschilderen. Vond het helemaal top en zeker omdat ik het niet had verwacht en ik ook nog eens 32 weken zwanger was :D

Bij een andere vriendin waren de kosten ook rond de 100 euro maar ik wilde wel eerst weten wat we gingen doen. Nadat het programma bekend was vond ik het de kosten wel waard.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ben je wel eens gaan eten en stappen, voor eten alleen ben je minimaal al 30-35 euro kwijt en stappen, een drankje kost al snel 3-5 euro dus met 50 euro kom je tegenwoordig niet meer zo ver ;)

Ik vind 100 euro op zich wel gaan maar dan verwacht ik wel een activiteit dus een workshop of iets in die trant zeg maar..

Mijn moeder, zusje en vriendinnen hebben me meegenomen naar een thermaal bad (ik was zwanger) en hebben me daar een wellness arrangement gegeven en met zijn allen een make up clinic, daarna wezen uit eten, mijn moeder heeft alleen alles betaald omdat wij vinden dat dat zo hoort, andere mensen op kosten jagen is niet onze stijl zeg maar... maar het is tegenwoordig wel normaal dus 75-100 euro is vrij normaal..

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

so goeiemiddag, ben ik blij dat ik nooit geen vrijgezellenfeest heb. 100 euro? in geen 100 jaar. daar kan ik een week boodschappen van halen of onderhand een weekend van weg met mn gezin. nee beste vriendin of niet. ik zou dan niet meegaan. het lijkt wel of het tegenwoordig allemaal steeds gekker en duurder moet. en maar klagen dat men niets te besteden heeft. nee dat snap ik op deze manier ( bedoel hiermee niet iemand van dit topic in het bijzonder maar gewoon de mensen over het geheel genomen) nee naar mijn idee kun je voor de helft ook best iets leuks verzinnen. en dat zou ik meer als goed vinden. zou zelf nog niet een swillen dat mensen 100 euro voor mij vijgezellenfeest uitgaven

7. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Moest ook 100 euro neer leggen.
    We een super dag gehad maar vond het veel geld

8. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik in een andere wereld leef:D.

Wat een bedragen, het zal vast heel normaal zijn hoor, maar voor mij wel onbetaalbaar. Nou komt het in mijn omgeving ook (nog) niet zo vaak voor.

9. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik vind het ook een hele klap geld idd, maar eigenlijk word je een beetje gedwongen om het te betalen. Want de optie van niet mee gaan vanwege het geld, vind ik zelf geen optie. We hebben het nog te goed, wat dat betreft. Maar als ik zelf een vrijgezellendag/-middag zou organiseren zou ik het ook max €50 a 75 houden.....

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    100,- pp! vind ik veel. en ik zou voor dat bedrag niet meegaan

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, ik voel me absoluut niet gedwongen om mee te gaan hoor. Als het bedrag echt niet naar benden kan dan ga ik maar een gedeelte van het programma mee...

12. Jel

Jel Niet meer actief

50 of 60 euro vind ik normaal, maar 100 euro vind ik ook wel erg veel geld hoor, zeker omdat je inderdaad ook nog de bruiloft zelf hebt waar je dingen voor moet kopen....

Het ligt eraan of het een naaste persoon is, of iets verder van je af staat, maar ik zou niet gaan dan denk ik....

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar hoezo is dat geen optie dan? Als je het niet hebt dan heb je het toch gewoonweg niet.

Ik vind 100 euro ook echt een klap geld. Helemaal als je bedenkt dat je partner vaak ook nog uitgenodigd wordt bij de mannelijke helft. Bn je al zo 200 kwijt.
    Ik heb het heus wel over voor goede vrienden, maar de kans is niet groot dat we het ook kunnen betalen.
    Ik denk dan nl ook nog aan het feit dat er een cadeau, kleding en reis betaald moet worden.

Denk dat als je een goede regelaar hebt die ook rekening houdt met het feit dat niet iedereen een groot bedrag op kan hoesten.

Ik denk dat het sowieso ook aan de vriendengroep ligt. Er zijn natuurlijk ook groepen die het makkelijk neer kunnen leggen en dan krijg je ook een duurder feest.
    Ik vind max 60 euro. Maar dat is persoonlijk.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat is natuurlijk ook altijd een goede optie. Dat je er toch bij bent maar niet met alles.

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeetje wat een bedrag en wat vaag dat je als iemand in buitenland trouwt zelf voor de kosten op moet draaien maar dat is weer ander verhaal
    als je t niet heb houd t op
    ik zou t ook niet uitgeven
    ik heb vorig jaar vrijgezelle feest gehad 30euro
    waren gaan wokken daaarna uit maar dat was eigen kosten en ik ben niet mee gegaan ivm werk
    mijn eigen vrijgezelle feest was helemaal goedkoop volgens mij
    wij zijn gaan bowlen en daarna choco fondue met al mijn vriendinnen bij een van hun thuis met een heerlijke meiden film

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik vind 100 euro echt belachelijk. Het moet tegenwoordig steeds maar duurder en duurder, dat zie je ook al op kinderfeestjes.

Deel Deze Pagina