Ik heb het allemaal ook een beetje uit zitten zoeken, heb nu alleen basis en eigen risico van 850 euro. Ik beval in februari dus ik zet mijn verzekering straks over naar basis en eigen risico zo laag mogelijk, en aanvullend optifit. Ben bij ONVZ verzekerd. Een bevalling komt uit de basisverzekering, kraamzorg ook, als je aanvullend verzekerd bent betaald je verzekering (een deel) van je eigen bijdrage die er bij horen. Dat hoef je dan niet zelf te betalen. Met die pijnbestrijding wist ik niet, dus eigenlijk is het zo, dat als je voor pijnbestrijding kiest, je helemaal niks hoeft te betalen? Ook geen eigen bijdrage???
Niet im het een of ander, maar verloskundige zorg valt niet onder je eige. Risico, ik ben ook in 2014 bevallen en heb niks hoeven te betalen, ook niet toen ik medisch werd en onder de gynaecoloog kwam te vallen! Als ik jou was zou ik het even goed na kijken!! Bloedprikken tijdens zwangerschap valt wel onder eigen risico!
Misschien de ziekenhuisopname na de bevalling wel? Omdat ze zei dat ze 2 nachten moest blijven. Ik ben ook in 2014 bevallen, uiteindelijk met ambulance naar het ziekenhuis en daar door gynaecoloog geholpen. Het was savonds dus 1 nacht blijven en volgende ochtend naar huis. Verloskundige en bevalling zelf viel niet onder eigen risico. Maar mijn ambulancerit wel, daar moest ik dus alsnog een deel zelf van betalen.
Ik ben ook in 2014 bevallen, enkel basisverzekering. Ik was medisch en moest daarna nog in het ziekenhuis blijven maar ik heb nooit een rekening daarvan gezien. Wel moest ik achteraf nog naar hematologie om te onderzieken of ik een stollingsstoornis had, dat viel wel onder eigen risico maar de rest niet.