Hallo dames, De titel zegt het al, hebben jullie enig idee wat de kosten zijn voor een ziekenhuisbevalling als je er zelf voor kiest?? Liefs pabbels
ik zou effe contact opnemen met je ziekenhuis/verzekering want het kan per ziekenhuis verschillen. Ik geloof dat het z,n 300 euro is.
Meestal tussen de 300-400 euro. Zit er geen kraamhotel bij het ziekenhuis in de buurt? Dan is medische zorg vlakbij, maar de eigen bijdrage is veel minder. Ook moet je bij een poliklinische bevalling 70% ongeveer thuis doen van de bevalling, en bij een kraamhotel maar 30%. Bij het ziekenhuis mag je maar een paar uurtjes blijven, bij een kraamhotel hoef je de volgende dag pas naar huis.
Rond de 350 euro. Maar bij sommige aanv verzekeringen wordt een deel van de eigen bijdrage vergoed waardoor je rond de 200 euro uitkomt. Maar kies voor je gevoel he? Niet voor geld.
Ligt aan hoe je verzekerd bent! Bij mij wordt het in zijn geheel vergoed ondanks er geen medische indicatie is! Moet ff je verzekering bellen, die kunnen je dat zo vertellen....
Overleg ook even met je vlos, soms kan die toch een indicatie geven als zij vind dat je een gegronde reden hebt.
Hou ook even in de gaten dat je dan een poliklinische bevalling kiest, met je eigen verloskundige in een verloskamer van het ziekenhuis. Een klinische bevalling kan je niet voor kiezen, dat is op medische noodzaak en onder begeleiding van personeel van het ziekenhuis. ( En bij een 1e bevalling moeten uiteindelijk veel vrouwen alsnog klinisch bevallen door een of andere reden, dan word 't alsnog 100% vergoed )
Hangt van je verzekering af. Die van mij dekt het volledig, die van een ander maar een deel of helemaal niet. Je moet dus bij je verzekering zijn met die vraag. Vaak kan je het gewoon online aflezen. En als je de kosten van het bevallen wilt weten moet je bij het ziekenhuis van jou keuze even navraag doen.
Ik ga bevallen in een geboortekliniek. Dat kost net zoveel als thuisbevallen ben alleen iets meer uren kwijt aan kraamzorg. Mocht er wat gebeuren ga je een verdieping omlaag en zit je in het ziekenhuis.
Ik ben bij Menzis verzekerd en heb geïnformeerd m.b.t. extra verzorgd 2. Bij een zelfgekozen poliklinische bevalling kom ik op een eigen bijdrage van 165,- ( 325,- kost het in het ziekenhuis waar ik heen wil en daarvan krijg ik 160,- vergoed)
Dank jullie,wel voor de tips ik ga dan toch maar even bellen. Ik ben bij de,eerste thuis,begonnen en heb het toen in het ziekenhuis afgemaakt. dit wilde ik eigenlijk weer,proberen maar woon even 2 maanden bij mijn schoonouders in Ivm met een geknapte waterleiding in onze nieuwe woning. Daarom zou ik nu liever in het ziekenhuis bevallen zie het hier niet echt voor me. Dus,heel erg bedankt ik hoop dat ik het vergoed krijg Hahaha Liefs
Hier zou het ook rond de 350 euro zijn. maar Same here,.. dankzij mijn vader worden ons vele kosten bespaard. Hij stapte over met de verzekering had het helemaal uitgezocht, wij zijn hem na een korte uitleg gevolgd. Dat heeft ons veel geld bespaart. ziekenhuis bevalling en de eerste 24 uur kraamzorg waar je een eigen bijdrage voor hebt, worden vergoed, net als het kraampakket waar sommige ook voor moeten betalen. thanx pap! Scheelt ons zo'n 500 euro! En volgensmij, maar dat weet ik neit zeker, vallen al die dingen ook niet onder je eigen risico, ik heb namelijk nog wel eigen risico dit jaar maar, heb nog geen rekening gezien.
@Joycedi vaak moet je wel even kijken wat je maadbedrag is...vaak kom je op precies hetzelfde uit namelijk dan dat je het gewoon bijbetaald had. @Pabbels nou ja als je het vergoed krijgt ben je medisch en dat is dan niet zo fijn lijkt mij?
Het ligt eraan hoe je verzekerd bent. Ik hoefde niks te betalen, mijn aanvullende verzekering vergoedde alles.
Ik ben basis verzekerd bij interpolis maar moet per dag per persoon (bij een poliklinische bevalling in het ziekenhuis) 16 euro betalen. Dus ook bij interpolis valt het wel mee.