Wij hebben sinds een paar maanden 12 panelen van 320w en een optimizer. We betaalden 5280 euro en kregen 830 euro terug van de belastingdienst. Onze piek opbrengst is dacht ik iets van 28 kwh geweest op een dag. Ik zag in ons overzicht net dat we in juni de hoogste opbrengst hadden en 394 kwh hebben teruggeleverd. We hadden 3 offertes aangevraagd waarbij er twee exact hetzelfde waren qua materiaal en service maar wel met een verschil van 400 euro of iets dergelijks.
7600 euro bruto voor 19 panelen met optimizers (wij hebben bomen achter het huis die zorgen voor wat schaduw op het dak) en 12 jaar garantie. Ik geloof dat we uiteindelijk zo'n 6300 euro betalen vanwege de btw teruggave.
Online staan er helemaal geen formulieren klaar om deze in te kunnen vullen. Ik heb gelezen in 1 van de brieven dat de eerste x altijd schriftelijk moet
Dat vind ik nog vrij duur zeg, de buurman heegt er 19 en die was 8500 kwijt, ook voor 325 wp. Ik lees even mee want wij willen ze ook.
Mm wij hebben het wel online gedaan. Is je 1e kwartaal al afgelopen? Want als het net is aangevraagd kun je denk pas in oktober aangifte doen.
Wij hebben 9 panelen en een omvormer, opbrengst ongeveer 2800 kWh. Wij hebben de panelen zelf geplaatst op het plat dak en de aansluiting zelf gemaakt. We waren 2000 euro kwijt. De BTW gaat daar nog van af dus zeg een 1750 euro