Hier FBTO en ik kan niet wisselen. We zitten op 230 samen. Mij zul he nooit meer horen klagen...er is zoveel vergoed dat ga ik heel mijn leven nog niet kwijt zijn aan premie
Ik betaal 1700,-- per jaar bij Zilveren Kruis. Daar zit dan 2 ster aanvullend pakket bij en tandarts voor 2x controle en 15min reiniging en 1 vulling. Eigenlijk is het niet nodig maar ik weet dat als ik me verzeker eerder 2x op controle ga en daarom verzeker ik het erbij. Ik heb de standaard eigen risico en collectiviteitskorting.
Ik ga ongeveer €145 betalen, dan ben ik tot €750,- aan tandarts kosten verzekerd en heb ik europadekking ofzo. Wat een geld joh. En geen toeslag
Als je in de zorg werkt, zou ik IZZ checken. Redelijk duur, maar uitgebreide pakketten en vaak een werkgeversbijdrage. Dat scheelt echt. Verder is DSW redelijk goedkoop en goed, maar ik heb geen zicht op de tandartspakketten. Verder loont het echt de moeite om goed te rekenen. Als je alleen fysio wilt hebben voor de zekerheid, controleer dan wat het je kost per maand en wat je kwijt bent bij de fysio. Dan kun je het omslagpunt berekenen. Als je het niet verzekerd, zet het geld wat je bespaart dan weg. Echt op een spaarrekening. Dan heb je het ook achter de hand als het nodig is. En als het niet nodig is, spaar je mooi wat extra waardoor je bijvoorbeeld een jaar later je eigen risico kunt verhogen en weer meer kunt besparen (wat je ook weer wegzet).