Menopur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi hoi.

Ik zit in Gent in het traject! Echt een aanrader overigens! Maar nu ben ik met de menopur gestart en wordt er zo ziek van. Ik verga van de buikpijn. Zijn er nog meer die die ervaring hebben? En wat hebben jullie er aan gedaan?

Ik hoor het heel graag!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook Menopur, maar geen bijwerkingen gehad. Begon met 50IE, alleen door overstimulatie moest ik nu stoppen. Nu even 3 wk rust en dan terug voor een echo. Als het er rustig uit ziet, mag ik weer starten, maar dan met 25IE!

3. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Fijn dat je geen bijwerkingen hebt! Ben er echt ziek van. Ik spuit menopur 300. Ff je moet wel goed je doel in het hoofd houden anders....

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat is ook wel een flinke dosis. Is dat je startdosering? Dat vind ik wel hoog!

5. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Nee is voor mn laatste icsi kans. Als ik deze medicijnen bij de eerste poging al had gehad was ik er snel klaar mee. 🤐 jij bent met iui bezig?

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nope, 'gewoon' nog met OI.
    Ben gestart met Clomid maar dat sloeg niet aan. Toen mocht ik overstappen op hormoon injecties (en pregnyl) maar afgelopen dinsdag zag de gyn dus 4 follikels (waarvan 1 al 26mm was) en toen mocht ik de pregnyl niet meer zetten (en geen onbeschermde seks hebben). Ik hoop dat ik over 3 weken gewoon weer opnieuw kan starten met Menopur, want het is me enorm meegevallen.
    Ben al lang blij dat het wel aanslaat overigens maar dat wachten... ik word er echt gek van soms!
    We mogen het dus wel nog zelf proberen.

7. Ah, wat vervelend zeg! Menopur was voor mij juist het enige waarbij ik zo goed als geen bijwerkingen had. Zou het niet komen doordat de Menopur z'n werk goed doet en er dus een heleboel aan het groeien is?

8. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Anita,

Bij mij alles wat menopur deed was een jeukende gevoel die binnen 3 minuten weg was.

Mag ik vragen hoe je 300 spuit? Alle 4 poeder flesjes in een vloeibaar fles? Of moet je ze splitsen? Gebruik je ook decapeptyl als remmer?

Groetjes!

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat bedoel je?
    De Menopur deed zijn werk met 50IE juist te goed.. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat 25IE juist weer niets gaat doen maar zo mag ik eigenlijk niet denken! ;)

10. Amare

Amare Niet meer actief

Hier ook heel veel buikpijn bij Menopur.
    Vannacht ook nog, gewoon niet geslapen van de pijn.

11. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bij buikpijn gelijk het ziekenhuis bellen. Je kunt overstimulatie hebben.

12. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik spuit ook Menopur. 150IE heb altijd de laatste dagen pas last, maar geen bijwerkingen. Ik heb gewoon t gevoel dat elke stap die ik zet en alles wat ik doe dat ik dat in mijn eierstokken voel.
    Verder wat moe, maar niet heel erg ofzo.

13. Dat bericht was voor Anita85, geen reactie op jouw bericht ;)

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, dat dacht ik al haha ;)
    Komende woensdag hoor ik of ik weer mag starten met Menopur. Ik hoop zo dat ik geen cystes heb overgehouden aan de overstimulatie en dat ik gewoon mag starten.
    Heb wel een bloeding tussendoor gehad, dat is geloof ik wel bevorderlijk voor het verdwijnen van de cysten.
    Bewaren

15. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Nina, ik had ook cystes de vorige keer. Toen provera kuur maar geen ongesteldheid. Toch was ik helemaal schoon en mijn BMS weer mooi dun dus kon ik direct starten.
    Hoop dat jij ook dinsdag mag starten.

En wat doe je na de menopur? En hoeveel menopur? Ook pregnyl?

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Er is een groot verschil tussen dosissen voor OI, iui en ivf/icsi.
    Ik spoot ook 300 eh per dag en het scheelde per poging heel erg of ik last had if niet.
    Weet je al hoeveel follikels er groeien? En hoeveel per kant. Ik merkte ook dat mijn eierstokken op een gegeven moment 'gewoon' pijnlijk waren en voelde ik alles.
    Maar ik heb ook een poging gehad dat ik beroerd, hoofdpijn en buikpijn had. Geen enkele poging is bij mij hetzelfde geweest waarvan 7 met menopur)

Deel Deze Pagina