Hallo, De kleine heeft nog geen vast patroon, hij slaapt bijv. de ene keer 3 uur dan een uurtje dan weer 4 uur etc. Wanneer wordt het ritme regelmatiger? Sinds vandaag is hij verkouden, ik hoor het aan z'n ademhaling en verstopte neus, is dit erg bij een kindje van 3 weken?
Hey hey Ik zou hem toch zelf een vast patroon gaan geven dat is beter voor zijn ritme en regelmaat. Je maakt dan een klein schematje.. Mijn dochtertje kreeg met 3 weken een vast ritme van 07.00 BV 10.00 BV 13.00 BV 16.00 BV 19.00 BV 22.00 BV En dan kreeg ze snachts ook een voeding. ( Toen ze nog BV kreeg) Het is voor je kindje dan ook veel duidelijker en straks ook makkerlijker als je gaat verschuiven met uren ( als er straks 4 uur tussen mag zitten). Voor zijn verkoudheid is het beste dat je zijn neusje goed schoon en openhoud met een neuspompje of neusspray ( deze verkopen ze bij apotheek voor baby's vanaf 3 wk ).
met 2 weken een schema voor bv kindjes? dat hebben de meeste toch niet? naja whatever... je zou voor jezelf een keuze moeten maken; wil je voeden op verzoek of wil je een schema aanhouden. bij voeden op verzoek zal het kindje zelf aangeven wanneer hij wil eten, de ene keer is dit om de 3 uur dan weer om de 4 of soms zelfs om de 2 uur. als je een schema aan wilt houden dan zou je je kindje na 3 uur wakker moeten maken voor het flesje.
Jaimy was dan wel een baby die die ritme en regelmaat toen al nodig had en mijn borsten hadden dat ook nodig vanwege de overvolheid. Dit schema is aangemaakt op advies van de VK en Kraamhulp toendertijd. Normaal gesproken is het idd voeden op verzoek bij BV maar der zou er maar net een tussen zitten die BV en Ritme wil !
Onze dochter kreeg bij acht weken ritme in haar dag. Maar dat betekend niet dat ze precies elke vier uur zich meld hoor. Soms slaapt ze twee uur, soms vier en een half. Het ritme wat ik aanhoud is dat als ze wakker word krijgt ze een schone luier, eten, spelen, en is ze weer moe dan gaat ze naar bed. Hier doet ze het prima op. Verkoudheid is op zich niet erg, alleen vervelend. Wel zijn temperatuur in de gaten houden...
2 weken is erg klein voor een ritme... gewoon op gevoel gaan en over een paar weekjes komt er vanzelf regelmaat in..
Je kan toch niet van een baby (maakt niet uit hoe oud) verwachten dat elk slaapje precies even lang duurt? Een regelmatig schema komt meestal na een maand of 2, dat kan veel later maar ook eerder. Elk kind is anders. Maar zelfs dan moet je niet verwachten dat het een Zwitsers klokwerk is.
Dat is waar... K. is ruim 4 maanden en nog geen schema te bekennen! Qua voeding opzich meestal wel, maar qua slaapjes? ho maar
Demi had een ritme met ongeveer 8 weekjes.... Maar ik geef flesvoeding en geen borstvoeding denk dat dat ook verschil is! Zelfs d'r slaapjes waren elke dag hetzelfde... Maar ze heeft nu sinds een week alles zelf weer omgegooid... Met 8 weken: 07.00 fles 12.00 fles 12.15 slapen 15.00 wakker 16.00 fles 19.00 fles 19.15 slapen 23.00 wakker maken voor fles 23.15 slapen Nu sliep Demi echt al heeeeel vroeg door. Ze slaapt nu echt elke nacht van 19.00 tot 08.00 de volgende dag schema nu (sinds deze week) 08.00 fles 09.00 slapen 11.00 wakker 11.45 fles 14.00 slapen 15.00 wakker 15.15 fles 18.45 fles 19.00 slapen Maar met 2 weken....nee toen zat er absoluut geen ritme in...maar ik denk ook niet dat je dat kan verwachtten van een baby van 2 weken volgens mij (tenminste Demi) had nog niet eens het dag en nacht ritme door...dus laat staan een gewoon ritme Succes