Ik ben benieuwd wat jullie betalen, wat een normaal bedrag is. Het gaat om af en toe een paar uurtjes. In eerste instantie overdag en later misschien ook een keer s avonds. Onze kinderen zijn 4 en 8. Zij is 14. Ik heb werkelijk geen idee wat gemiddeld is. Jullie?
Ik betaal 5 euro per uur voor een kind. Dat is eigenlijk altijd savonds, dus even eten en zoon op bed leggen. Mijn oppas is wel iets ouder maar jullie hebben twee kinderen. wat vindt ze zelf een redelijk bedrag?
Mijn dochter van bijna 14 vraagt 3,25 per uur. Wordt eigenlijk altijd naar boven afgerond. Ze heeft 3 gezinnen: 2*2 kinderen en 1* 1 kind.
Sitly heeft een lijstje van het minimum tarief per leeftijd (even wat naar onder scrollen): https://www.sitly.nl/blog/hoeveel-betaal-je-de-oppas/ Ze beginnen vanaf 15 jaar daar. Daarbij staat 3,25. Vrij standaard is om voor ieder opvolgend kind 1 euro per uur erbij op te tellen. Dus voor 2 kinderen kom je voor een 15-jarige uit op 4,25 (exclusief bijkomende eventuele klusjes). Wordt meestal wel geadviseerd om het naar boven af te ronden. Maar gezien je oppas 14 is kun je het dus ook bij 4 euro per uur laten. Het verschilt wel wat per regio trouwens. Woon je bijv. in het Gooi zal het tarief vaak wat hoger liggen. Ook daar heeft Sitly een tool voor (aan de rechterkant bij diezelfde link).
Ik geef altijd €5,- per uur. We hebben drie kinderen, maar soms passen ze er ook op eentje of op drie.
Hier krijgen ze €10,- voor anderhalf uur. De oppas is 17. Inmiddels komt ook regelmatig haar zusje van 14en die geef ik hetzelfde.
Ik gaf altijd 4 euro per uur. Inmiddels vind ik dat niet iedereen meer op oudste kan passen (ze is verstandelijk beperkt en heeft ass) en heb ik daarvoor een iets ouder iemand (20) met een zorgachtergrond haar betaal ik 7.5 euro per uur.
Ik was 22 jaar mijn zusje 17. Voor een hele avond van 20.00 tot 2.00u kreeg zij 10 euro. Voor 2 of 3 kinderen. Ik t zelfde als zij niet kon. maar hoefde niks te doen alleen bankhangen. Maar vond t wel saai. Hielp ze uit de brand maar keren erna werd de babyfoon zo afgegeven. Het is voor mij bij 1x gebleven dat oppassen. Ging toch vaak stappen of kreeg verkering en was minder thuis.
Ik geef nu 5 euro per uur meisjes zijn 19 die oppassen. En zoon ligt altijd vrij snel op bed. Maar ben bang dat we omhoog moeten qua bedrag. Het wel fijn als je iemand hebt die het niet als vrijblijvend ziet om we of niet te komen.
Wij hebben een oppas van 13 jaar. Zij krijgt 4 euro per uur. Ook hebben we een oppas van 16 jaar. Hij krijgt nu nog 4.50 per uur maar gaan omhoog omdat hij binnenkort 17 wordt. Als de oppas de kinderen op bed moeten leggen krijgen ze 3 euro per kind extra.