Ik vroeg me af hoe het nou allemaal werkt, ik ben bijna 21, dochter is 9 maanden en ik wil rond september een bijbaan gaan zoeken. Ik ga voor rond de ongeveer 20 uur hopelijk werken. Ik snap dat het moeilijk is iets uit te rekenen als het nog niet echt zo is maar ik wil even een beeld krijgen tussen de opties van naar school gaan of werken. ( ik zie het niet zitten om full time naar school te gaan ) M'n dochter zou dus 1,5 jaar zijn, maar ik vroeg me af wat het prijsverschil nou is tussen de kinderdagopvang en de gastouderopvang (geregristreerd). Als ik dus m'n dochter naar een gastouder doe voor 20 uur per week (even dat aanhoudend) wat moet ik dan eigenlijk per maand betalen? En wat als ze naar een kinderopvang gaat? Volgens ' 4Kids ' opvang zou het gaan om 40 euro per maand met de toeslag meeberekent maar ik heb echt het idee dat ik zo'n beetje alles verkeerd uitreken Lijkt me gewoon zo weinig !? voor een gastouder Niet dat ik het breed heb hoor maar ik wil wel een beetje realistische bedragen hebben zodat ik weet wat ik kan verwachten. En dan weet ik van de kinderopvang nog niet veel maar dat heb ik dan ook liever niet ( ben zelf stagaire gastouder geweest dus ik weet wat ik daarvan moet verwachten, enkel de financien niet. ) Volgens mij maak ik nu een rommeltje van me vraag maar is er iemand die me hiermee kan helpen?
Dat hangt af van je inkomen (en dat van je partner als je die hebt), niet van het aantal uren dat je werkt. Verder zou je het tarief van het KDV en gastouder moeten weten, dan kun je makkelijk een proefberekening maken op de website van de toeslagen.