Ik kan niks terugvinden in het forum hierover, dus vandaar mijn post. Ik ben aan het rondkijken voor kdv in Utrecht en heb SKON Utrecht als advies gekregen van een pedagogisch medewerker. Heeft iemand ervaring met SKON? Welke vestiging? Wat zijn de voor/nadelen? Bedankt dames!
Ik heb bij de Skon gewerkt, alleen niet in Utrecht Vond het op zich een fijne werkplek. Goede relatie met collega's. De terugkoppeling aan ouders was soms wat nalatig omdat we met meerdere op de groep stonden. Dus er komt ene ouder en neemt het kindje mee en ieder ging van elkaar uit dat ze die ouder al gesproken hadden. Dat kon beter (Maar dat was daar he ) We waren wel heel erg op pesten gericht al blijft het lastig om elk kind erop te betrapppen maar werd altijd wel goed over gepraat. Ik vond de groepen soms erg groot, zeker in vakanties omdat alle groepen uit ander locaties tijdelijk in het hoofdgebouw werden samengevoegd. Qua speelgoed vond ik ze veelzijdig er was genoeg keuze en er werd altijd gepoogd meerdere keren van de buitenlucht te genieten. Mijn leidinggevende vond ik af en toe wat onverantwoord. Had net me rijbewijs gehaald, zegt ze mooi kan jij in de bus de kinderen ophalen. Dat heb ik dus zeer vriendelijk afgewezen, allereerst in een oude voor mij onbekende bus en dan met kinderen van een ander achter in terwijl ik het net gehaald had leek mij onverstandig. Ik stond voornamelijk op de peuter en ouderen groepen, maar soms moest ik vanwege personeelstekort invallen bij de babygroep. Heb wel eens gehad dat ik een totaal onbekende groep volledig in mijn eentje die dag moest leiden, wist enkel de namen. Erg lastig als je niet weet wie flesvoeding wie borstvoeding wie speciaal hoeveel enz.. Zo waren er wel meer dingen die organisatorisch niet helemaal lekker liepen, had ene keer dat er twee ouders op de stoep stonden voor een rondleiding waar niemand wat van wist en leidinggevende niet aanwezig was. Ik stond zelden op die locatie en moest ze uitleg gaan geven over het hoe en wat. Kwamen heel knullig over.. Qua organisatie voor de kids was altijd super. Veel leuek afwisselende groepsactiviteiten werden er voorbereid elke dag een aantal. Was altijd iets te doen voor ze. Dus ja voors en tegens.. maar goed dat heeft elke organisatie he Als het hier in de buurt zou zitten zou ik wel overwegen mijn kindje dara te plaatsen maar er zit hier alleen Catalpa in de buurt.
Thanks voor je comment! Top. Natuurlijk zitten er overal voor en nadelen. Ik werk zelf op een school en natuurlijk ook voor en nadelen. Goed dat je het hebt afgewezen! Dat gebeurt wel vaker dat er ergens vanuit wordt gegaan. In de vakanties ben ik dus ook vrij, dat scheelt dan wel weer met het samenvoegen van groepen. Dat lijkt mij ook niet echt handig voor het personeel maar ook voor het kind en de ouders. Ga jij je babytje straks wel in Utrecht op een kdv plaatsen? Ik vind het zoooo moeilijk om te kiezen ook. Ik kijk ook de rapporten na van de inspecties, maar ja zoals ik je al zei werk ik in het onderwijs. Zodra inspecties e.d. komen is het allemaal opeens zo fantastisch etc.
Op zich goede ervaringen met skon, maar helaas is de hele branche retecommercieel, iets wat in min ogen slecht is als het om de opvoeding en verzorging van kids gaat, maar helaas daar doe je weinig aan.
Ik ben bekend met skon in Leidsche Rijn, de Blauwe Big. Dat is een super locatie, heel veel speelruimte en betrokken leidsters. Allemaal leuke enthousiaste meiden. Ik heb meerdere KDV's bekeken en hier had ik meteen een goed gevoel bij.
Mijn ervaring is de dat het de leidsters zijn die voor het grootste gedeelte bepalend zijn hoe de kinderen het ervaren. Denk dat je het beste gewoon even de sfeer moet proeven ergens en je niet moet laten leiden door een naam. Skon is erg groot en heeft veel locaties. Denk dat het op elke locatie toch anders is. Ik hoor verder wel goede verhalen over Skon (Utrecht en Vleuterweide).
Mijn kinderen zitten op een SKON in de buurt van Den Haag. Ik ben er tevreden over onze KDV. Maar dit is echt afhankelijk van de betreffende vestiging.
Ach, je krijgt inderdaad meteen Pampers en Nutrilon aangeboden, daar werken ze mee. Ik gebruik die merken al en het maakt mij niet zo uit. Mijn dochter krijgt er niks van mee en het gaat om de leidsters en locatie vind ik. Het klopt dat het wel verschillend is per locatie, bij sommige vond ik de sfeer niet leuk genoeg. Toen ik bij de blauwe big binnen kwam, voelde ik dat dit de plek was voor mijn dochter. Je moet echt kdv's gaan bekijken en ervaren, dat is het beste. De locatie is heel groot en ruim, veel buitenruimte en ze hebben twee enorme zolders waar gespeeld en geknutseld kan worden als het weer niet mee zit. Ze hebben daar een verkleedhoek, kleine bibliotheek en veel knutselspul. Er is een muziekjuf en de leidsters worden begeleid in het uitzoeken en voorlezen van kinderen. Ook zijn er themahoekjes waar kinderen leuke dingen eRvaren zoals met mooie lichtjes e.d. Maar ik vond het heel fijn dat de leidsters lekkere frisse meiden waren die erg enthousiast met de kinderen bezig waren. Ik ben ook bij andere kdv's gaan kijken en soms kreeg ik het idee dat ze echt een beetje lui waren en de tijd uitzaten. Succes met zoeken, er is een voordeel: omdat er een leegloop is kun je bijna overal meteen terecht, geen lange wachtlijsten meer en kun je nog wel eens wat onderhandelen over de contracten.
Ik vind het ook belangrijk dat zij zo gestimuleerd worden met zoveel verschillende dingen. Dus wat dat betreft klinkt de kleine big ook erg goed! Ik heb een lijstje van 10 kdv waar ik langs wil gaan. Hoop dat ik niet zo'n zeikwijf ben, maar ja wil gewoon een kdv waar ik mij prettig bij voel natuurlijk. Ik wil ook idd niet het gevoel/idee hebben dat zij lui zijn. ik heb een aantal vriendinnen die op kdv en bso hebben gewerkten zij waren erg negatief over hoe de collega's omgingen met de kids en daarna wel in het gezicht van de ouders liegen. Ik neem ook dit zeker mee wat jij hebt gezegd. Dank je wel!
Gewoon die dagiverblijven langsgaan. Sfeer proeven. Wat de 1 een super verblijf vindt, vindt de ander niets. Ik vond bijv de blauwe big helemaaaal niets. Veel te grootschalig. Kreeg er echt een soort fabrieks idee van. En nog, rijd er elke dag langs en als ik dan die volle parkeerpkaats zie en het af en aan rijden van de ouders om de kids te brengen...... Nee, absoluut niets voor mij. Mijn dochtertje zit nu op een kleinschalige opvang. 4 groepen. 2 baby en 2 peuter. 8 vaste leidsters voor het hele gebouw en iedereen kent iedereen.
Ik wil ook niet iets grootschaligs, denk ik. Ik zag ook dat er horizontale en verticale groepen waren (wist ik geeneens haha). Waar hebben jullie voor gekozen?
Hier zit ze op een horizontale groep. Baby en peuters tot max 2 jaar. Perfect. Niet te druk en leidster had genoeg aandacht voor dr. Ook wat meer leeftijdsgenootjes. En enkele keer heeft ze uit nood op de verticale groep gezeten maar dat was ontzettend druk. Tja, kindjes tot 4 jaar. Dat wil wel...
ik denk zelf ook aan om naar horizontale groepen te kijken, dank je wel voor je reactie! Ik heb dinsdag een kijkmoment, ben benieuwd.