Hebben jullie al een naam voor je kindje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by princesje83, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Het onderwerp spreekt voor zich..
    ik vroeg me af of jullie al een naam hebben.
    ik heb het idee dat ik een beetje aan de late kant ben.....
    een meisjesnaam had ik wel... maar we krijgen een BOY! dus ja.... die meidennaam moeten we nog maar ff bewaren maar ik vind een jongensnaam zooooo moeilijk!
    ik heb er 1 die ik wel leuk vind... maar die is zo populair en ik wil niet dat mijn kind later 3 naamgenoten in de klas heeft.. ;)
    Ik heb echt het idee dat ik er deze keer niet uit ga komen. Bij mijn dochter waren we er vrij snel uit... die is vernoemd naar haar vader en moeder (combinatienaam) en naar haar oma's...

Maar voor een knul wil ik niet vernoemen naar opa's omdat we daar weinig contact mee hebben. De naam van mijn man is ook vrij standaard en daar valt ook niet zo veel op te varieren....

Ben ik de enige die zo besluiteloos is of hebben jullie hier ook last van.. :(

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Effe googelen misschien?
    Of een naam met een betekenis waar jullie je goed in kunnen vinden?

3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook nog geen naam en ondertussen moeten we denk toch wel op zijn minst een shortlist hebben......

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben al een jongens- en een meisjesnaam. Maar die hadden we al jaren voordat ik zwanger raakte (we zijn al heel lang bij elkaar). Door de jaren heen zijn er nog heel wat andere namen voorbij gekomen, maar we blijven altijd terugkomen bij die eerste namen. Vooral van de meisjesnaam zijn we 1000% zeker. Als het een meisje wordt móet ze gewoon zo heten. Die naam klopt gewoon bij ons. Raar is dat eigenlijk...

Succes met zoeken. Ik zou zeggen: neem niet persé een naam die in de mode is, maar eentje waar je echt een goed gevoel bij hebt. Die iets voor jou betekent.

5. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    bij mij was het ook zo, een naam voor meisje hadden we, maar voor een jongen ?
    maar we hebben er toch eentje gevonden, wel beetje populair, maar zeer mooi:)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    oei nou idd....
    Ik heb weleens gehoord dat in sommige culturen ze baby's het eerste jaar geen naam geven.... dan leren ze hun kindje eerst kennen en geven hem/haar dan een naam die bij het kindje zijn/haar karakter past..

@kisbaba: hmm ik heb me al suf gegoogeled..... Maar het probleem van internet is een overdaad aan informatie.. dus ook een overdaad aan namen.. maakt het alleen maar lastiger ;)

@mikki77: Fijn je als je er al zo zeker van bent! Dat is gwoon heerlijk. Idd wat je zegt, als het gewoon klopt voor jullie! Dan zit het goed....
    Voor onze dochter hebben we idd een naam die voor ons veel betekend. Maar nu voor een knul vind het echt heeel moeilijk! er is er geen een die er echt super uitspringt voor ons......

@suikerboon: Ik heb dus ook 1 naam die wel steeds bij me terug komt... maar hij is zooo populair..... vind jij het niet vervelend als je er over nadenkt dat straks misschien wel heel veel leeftijdsgenootjes zijn met die naam? Aan de andere kant... je kindje is natuurlijk uniek.... daar veranderd een veelgebruikte naam ook niets aan... :D

7. Lynn22

Lynn22 Actief lid

Apr 30, 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Jongensnaam al járen! (gelukkig vind manlief het ook mooi)
    Meisjesnaam verandert met de week...
    Telkens denk ik: dat is het! Maar een week later vind ik een andere ietsjepietsje leuker...maar we hebben nog even. We hebben qua meisjesnamen ook een verschillende smaak..irritant gewoon. En top-10 namen vind ik niks. Maar ja. Dat vond mijn buurvrouw 10 jaar geleden ook niets. En Sem werd geboren, niemand had nog ooit van die naam gehoord. Totdat Wendy v Dijk haar knulletje zo noemde....
    misschien duikt die naam van ons ook nog weleens de top 10 in

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag

Ik zat op school met 2 andere Sandra's in de klas. Af en toe best lastig, maar ik heb er nooit enorm van gebaald.
    En als ik eerlijk ben: liever 2 naamgenootjes dan zo'n idiote naam waarvan je gelijk ziet dat de ouders helemaal los zijn gegaan met het idee "origineel zijn". :)

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    @Lynn. dat is ook zo he! een naam die nu misschien niet zo populair is kan het nog wel worden....

@san79: Daar heb je ook weer gelijk in! Een vriendin van mij werkt op een school met kinderen met gooise namen... hihihi... Filemijntje en dat soort dingen. Absoluut niet mijn ding.... dan idd maar een "standaard" naam ;)

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn ook al uit over de meisjes naam, jongens naam hebben we al wel een paar namen, maar het is het nog niet helemaal.

Even de echo afwachten

11. Bmd

Bmd Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,125
    0
    0
    Hier nog een besluiteloos type..

ik had een lijstje met namen.. steeds schrapte ik er één weg.. maar toen ik net bevallen was en ze me zoontje op mijn buik legde vroegen ze "en hoe heet hy?
    toen dacht ik.. K*T.. ik wil die namen helemaal niet... ;)

en dr was 1 naam die ik 2 dagen van te voren bedacht had...dus ik dacht...ja dat word hem!

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Gelukkig zijn wij er al helemaal uit :D ! Lijkt me idd knap lastig als je maar blijft twijfelen over welke naam het nou precies moet zijn :( ... Succes voor iedereen die nog twijfelt!

13. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Hahaha! Ik zie onze mannen al aangifte doen bij de gemeente!
    ''En hoe gaat uw zoon heten meneer?''
    ''Dat weten we nog niet, eerst eens een jaartje aankijken of het een Guus of een Guillermo wordt qua karakter!''
    :)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het zo flauw dat mensen zelfs op een forum geen namen willen noemen. Alsof we elkaar kennen of alsof het uitmaakt dat we er met elkaars namen vandoor gaan?

15. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Als het een jongetje wordt dan heet hij Colin (Adrianus Fridolin, naar de opa's).
    En voor een meisje Emma of Lily-Rose (Evelyne Wilhelmina, naar de oma's) daar zijn we het nog niet helemaal over eens.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dank u :p Dat vind ik veel leuker om te weten.
    Wij hebben nu voor een meisje Merle Joanna (Joanna vernoemd naar mijn moeder die Johanna heet en mijn vriend zijn vader die Joan heet) en voor een jongen Quinten Michiel (Michiel is mijn vriend zijn tweede naam).

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik check bij alle namen trouwens wel hoe vaak deze voorkomt in Nederland. Ik wil zelf absoluut geen namen die bijvoorbeeld in de top 10 staan. Deze twee namen komen gelukkig allebei niet belachelijk vaak voor (de roepnamen zijn de eerste namen).

18. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Quinten vind ik ook vreselijk leuk.
    Alleen noemen ze een kennis van mij die ook zo heet altijd Q. En dat is nou echt heel jammer :(

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha dat is inderdaad een beetje jammer. Ik vind jouw namen ook leuk. Ze passen wel een beetje "in mijn straatje" van leuke namen.

20. Bmd

Bmd Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,125
    0
    0
    je hebt gelijk al kan ik me er wel iets bij voorstellen
    er zyn er ook die hun namen helemaal zelf bedenken, dus in elkaar zetten, mss van de papa en mama's naam een mixje.. heeft me vriendin ook gedaan, erg apart (maar niet myn ding) chaedail (spreek je uit als sjadeel) en dan kan ik het me voorstellen dat het niet erg leuk is als iemand anders dan die naam ook zou nemen...wat je natuurlijk nooit in de hand hebt.. maar goed..das een ander verhaal hahaha

Share This Page