Hoe maak je dit schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door xDelicious, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Dag dames,

Een paar dagen terug heeft mijn zoon van 2.5 een beetje overgegeven voor het slapen gaan.
    Ik had toevallig net 2 dagen nieuwe badmatten gekocht dus zei hem snel in de douchecabine te gaan staan.
    Helaas heeft hij daar weer overgegeven. Ik heb met mijn domme kop het eten weggespoeld.

Het probleem is nu:
    Mijn badkamer heeft badkamertegels (niet waterpas) met een normale doucheputje wat dichtgekit is.
    Hierboven heb ik een douchecabine laten plaatsen door mijn vader. Het is een hoge douchebak van 15cm.
    Normaal wordt er een sifon geplaatst zodat het water direct doorstroomd naar de afvoer in de grond, maar dit kon mijn vader niet regelen aangezien het putje dichtgekit is.
    Dus als je doucht valt het water door het putje op de grond en vandaar uit vanzelf het 2de putje in. Dit putje zat een beetje verstopt door de kots van mijn zoontje. Het 2de putje zit ook niet precies onder het putje van de douchebak.
    Nu vraag ik me af hoe kan ik dit nu schoonmaken, en wat kan ik doen? Mijn badkamer ruikt ook vreselijk..

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
    - gewacht tot het droog was en mijn stofzuiger in het putje van de douchecabine gestopt om etensresten op te zuigen
    - gootsteenontstopper ( soort poeder ) laten vallen op het putje en met een tandenborstel geprobeerd erin te duwen
    - veel chloor gesproeid
    - 50 graden heet water laten lopen voor 10 minuten

Trouwens; ookal zou ik bij het putje van de grond kunnen; deze kan ik niet openmaken doordat het dus gekit is...

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wat vervelend zeg. Maar vind het wel een beetje provosorisch gemaakt
    Kit kun je makkelijk lossnijden en daarna opnieuw kitten.

Naast het braaksel is het nu ook een verzamelplaats van haren en zeepresten. Ook dat gaat op den duur enorm stinken.
    Denk dat de enigste oplossing is om de douchebak eruit te halen en door een professional te laten installeren.

DastyQueen en xDelicious vinden dit leuk.
  3. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw

Wat dat betreft wilt mijn vader liever alles snel geregeld hebben, dus het kit weghalen was waarschijnlijk teveel moeite voor hem.

Ik was al bang dat ik dat zou moeten doen. Was wel benieuwd of er geen middeltjes zijn die ik kan gebruiken. De gootsteenontstopper heeft het grootste probleem verder wel verholpen, het water wilde namelijk eerst helemaal niet weg waardoor het buiten de douchecabine kwam.
    Is er verder geen bijtend spul of iets wat ik erin kan gieten? Heb ook niet veel schoonmaak ervaring of ervaring met schoonmaakmiddeltjes..

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Geen idee hoe je het schoon krijgt, maar ik verwijder elke dag alle haren uit het douche putje, hoe doe jij dat dan als je er niet bij kan? Ben je niet bang dat het water niet meer weg kan en dat het blijft staan en uiteindelijk een lekkage of iets word?:oops:

Eens in de zoveel tijd gebruik ik ontstopper spul van HG (omdat er toch haren door het putje gaan) kan je dat er niet bij kiepen? Want dat lost toch op, of zeg ik iets heel raars? :p

xDelicious vindt dit leuk.
  5. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Ik ben pas verhuisd dus heb de douchecabine ongeveer 2 weken haha. Ik kan het doucheputje van de douchebak wel openmaken en met mn hand doorheen om de haren op te ruimen zeg maar. Alleen openmaken en erin schoonmaken kan helaas dus niet.
    Jaaa, zoiets bedoel ik. Een middeltje was het op kan lossen, dat het smelt ofzo :roflmao:

Thankss :D ik ga even Googlen!

Meer tips zijn welkom :D:p

6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb geen antwoord op je vraag maar zou je wel willen adviseren om dit correct aan te laten sluiten door een professional. De huidige situatie is namelijk vragen om problemen (zoals nu al blijkt ;)) denk aan schimmel, lekkage en andere dingen waar je echt niet op zit te wachten. Dit klinkt niet als een duurzame oplossing.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat kit wegsnijden duurt echt niet lang, en al helemaal niet bij een klein putje.

Ik zou idd de kit wegsnijden, en alles goed schoonmaken eronder. Dan weer dicht (laten) kitten. Iig zorgen dat t goed dicht zit, anders krijg je evt lekkage.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En eigenlijk was dit mijn hele eerlijke antwoord ;) maar dat zal wel te prijzig worden.

9. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ehm, ik snap het niet maar het klinkt vreselijk onhandig.

Kun je er niet iemand naar laten kijken/maken?

10. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Heb je toevallig een hogedrukspuit? Weet niet of deze tip al is gegeven.Maar lijkt me dat het dan met grote kracht wordt weggespoeld.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.622
    113
    Ik ben niet zo weg van de HG producten maar wel van de ontstopper van Kruidvat. Dit zijn korrels. Kokend water erop en bij mij wordt alles weer perfect schoon. Het is ook stukken goedkoper dan HG. Overigens ben ik het wel eens met bovenstaande reacties. Succes!

Bijgevoegde bestanden:

LolaBloem vindt dit leuk.
  12. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Hg duo ontstopper zou ik proberen.

13. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dit zou ik echt niet doen. Er is eigenlijk een soort van dubbele bodem gemaakt en je kunt dan absoluut niet zien wat een hogedrukspuit aanricht in die ruimte.

14. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik sluit me aan bij wat @Iertje81 zegt. Hier helpt dat ook heel goed tegen verstoppingen.
    Succes!

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou ook de situatie niet zo laten. Hoe lullig dat ook is richting je pa. Er komt nu vocht in die ruimte onder je dochecabine, en dat kan er nauwelijks uit. Paradijs voor allerlei schimmels, bacterien (en ongedierte). Zeker als daar af en toe zo'n "lekker maaltje" langskomt zoals nu is gebeurd.

Ysabella vindt dit leuk.
  16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oei, zeker als dit probleem al ontstaat na twee weken! Wil je echt niet weten wat er gebeurd na een jaar. Dat gaat enorm verstoppen en kans op lekkage is groot.
    Dan moet echt alles eruit. Ik zou dit ook door een proffesional laten aanpakken.

Deel Deze Pagina