Hai, Ik heb een probleempje. Als ik aan eten denk of zie word ik hartstikke misselijk. Maar ik heb wel heel erg veel honger, Hoe deden jullie dit?
O ja en als ik niet eet word ik duizelig. Ik val regelmatig flauw dus wil voorkomen dat ik straks neer val.
Je wordt juist misselijker als je niets in je maag hebt! Ik ben ook al 17 weken echt ziek, elke dag spugen. Maar i.p.v. 6 eetmomenten per dag (3 maaltijden, 3 tussendoortjes) neem ik nu elk uur (of elke 2 uur, net hoe het valt) iets te eten. Voorheen at ik zo goed als glutenvrij, maar merk nu dat juist de dingen die ik altijd erg lekker vond zoals fruit en yoghurt, heel zwaar vallen. 'Droge' dingen en vet eten blijft beter zitten. Zoals crackers, rijstwafel, kaas... Met andere woorden, juist wél eten als je misselijk bent. Telkens kleine beetjes i.p.v. hele maaltijden. Succes!
Beetje fruit eten, dat helpt mij wel. Verder geen tips, ik kruip alleen in hetzelfde schuitje als je het goed vind.
Wat vervelend is dit he? Ik werd voornamelijk erg misselijk wanneer ik een lege maag had. Wanneer ik een beetje honger kreeg ging ik spugen. Bij mij hielp voornamelijk vet eten. Ik moest er niet aan denken maar als ik het eenmaal naar binnen had, bleef het wel het beste zitten. Ik heb dagen gehad dat ik alleen maar frietjes kon eten. Die waren zacht dus hoefde ook niet echt te kauwen enz. Ook geroosterde boterham ging wel goed. Zonder beleg of beetje boter. En hele kleine hapjes nemen de hele dag door. Maar vooral dus, zorg dat je geen lege maag hebt! En als het echt niet gaat kun je de HA om zetpillen vragen. Die halen de ergste misselijkheid weg waardoor je beter kunt eten en uit de vicieuze cirkel komt.
Hier hielp cola en vet eten heel goed, hoor het vaker en toch lees ik overal op internet dat vet eten juist de misselijkheid versterkt niet alles geloven wat je leest dus. Dus haal lekker een frietje hihi
Een lege maag maakt de misselijkheid erger. Probeer regelmatig (ieder uur of anderhalf uur) iets te eten. Wat je eet maakt niet uit. Eet waar je zin in hebt. Soms kan een koekje al voldoende zijn om even je maag iets tot rust te brengen. Maar eet vooral waar je zin in hebt! Maakt niet uit of het gezond is of niet. Al is het alleen maar patat. Ik ben al 18 weken beroerd (misselijk en spugen) en eet nu al twee weken alleen maar stamppot en brood. Iets anders gaat er niet in. Daarvoor was het een weekje patat en daarvoor waren het vooral beschuitjes.
Hier ook al heel de tijd misselijk. Niks eten maakt het enkel erger. Ook kan ik dingen die ik ervoor vaak at nu helemaal niet meer verdragen, zoals zoetigheden dat komt er dadelijk weer uit. Ik at al een hele tijd geen varkens en rundsvlees meer en daar heb ik nu juist wel veel zin in en blijft ook zitten. Is een beetje uitzoeken.... Ik kan wel telkens maar een klein beetje eten. Maaginhoud lijkt sinds ik zwanger ben gehalveerd
Als ik misselijk ben helpt het bij mij vooral om een stukje fruit te eten en een kop thee te drinken. Ook iets van yoghurt met wat fruit of cornflakes met veel melk helpt goed. Als ik snachts misselijk ben help cola drinken redelijk.