Kotsfobie! Wie nog meer?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by anne24, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anne24

anne24 Actief lid

Dec 3, 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Jawel ik heb een kotsfobie, heb het sinds vannacht dan ook al acht jaar niet hoeven doen.. Maar vannacht was t raak.. Oo wat een ellende.. Ben nu zeven weken dus zal vast niet de laatste keer geweest zijn.... Nog meer dames die hier last van hebben? Nog tips?

Liefs

2. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ja hier ook vind dood eng

3. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

Nov 13, 2012
    931
    0
    0
    Ja, hier ook. Al sinds mijn 13e. Ik heb op mijn 14e 'pilletjes' gehad van de dokter, welke bleken te werken. Bleken placebo's te zijn ;) Zit dus echt tussen mijn oren. Ik vind overgeven echt verschrikkelijk en kan er helemaal nerveus door worden.

Ik ben extreem misselijk geweest vanaf week 7 tot 11 van mijn zwangerschap, 7 (!) kilo afgevallen door alleen maar overgeven. Nouuuu, dat was een hel. Alleen al eraan denken word ik nerveus.

4. ozlem82

ozlem82 Lid

Jan 9, 2013
    24
    0
    0
    Ook wel Emetofobie genoemd. Heb ik ook last van. Gelukkig tot nu toe niet echt (kots)misselijk geweest, maar ik ben er ook erg bang voor.
    Als ik misselijk ben helpt groene thee met citroen wel eens. Daarnaast hou ik regelmatig mn polsen onder koud water. Tot slot probeer ik afleiding te zoeken door op youtube naar grappige filmpjes te kijken ofzo, want meestal zit het echt tussen de oren.
    Veel succes.

gr, Ozlem

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ja, prettig is het niet maar tijdens mijn zwangerschap heb ik tot week 15 niets anders gedaan dan overgeven.
    Vreemd genoeg wen je er wel aan.. Het is en blijft wel vervelend maar het is niet anders.. We moeten het maar voor lief nemen ;)

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Hier ook. Sinds mijn 11e jaar (nu 25) ook niet meer gehoeven, dus ben echt heel bang wanneer de volgende keer zal zijn ;)
    Gelukkig geen last gehad van zw misselijkheid.

Als er iemand in mijn omgeving misselijk is dan knijp ik hem al. Begin dan helemaal te trillen. Bleh! Nee, kan er echt absoluut niet tegen.

Tips? Zou ik eigenlijk ook wel willen weten :p Maar denk dat er vrij weinig aan te doen is. Als je moet dan moet je. Helaas :(

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    tip, een glas neerzetten in je toilet na het spugen gelijk spoelen ;)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad Emetofie, informeer eens naar EMDR therapie. Zelf nog niet gedaan omdat ik er een soort van overheen ben gegroeid (denk ik.) Zodra ik zal moeten kotsen raak ik in paniek denk ik, hoop het niet haha.

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik had het ook, maar ben er door de zwangerschap wel vanaf denk ik. Heb tot week 16 moeten spugen, en best veel. Op een gegeven moment had ik toch echt door dat het spugen echt opluchtte en helemaal zo erg niet was. Maar de eerste keren waren DRAMA.

10. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb het ook.
    Bij 6 weken zwangerschap in de nacht flink moeten spugen en stond helemaal te trillen en te zweten.
    2 weken terug allemaal buikgriep hier thuis.
    Ik heb moeten kokhalzen en diarree en de rest alles...
    Een hel!
    Heet inderdaad emetofobie.

11. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Nou geen idee of het kots fobie is MAAR ik weet wel dat als ik eenmaal begin met spugen dat ik niet meer kan stoppen tot er gal etc komt, dus moet echt gedwongen worden om te stoppen,

Hopelijk kom ik kots vrij door me zwangerschap heen

12. sepherine

sepherine Niet meer actief

ik had het ook !
    bij de eerste stikte ik dan ook bijna toen ik moest overgeven , wende er wel aan heb de eerste 25 en de laatste 5 weken niet anders gedaan dan gekotst

13. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik tutter een glas water leeg voor ik moet kotsen dat verwacht het geweld in je keel.. Ik spuug helaas nog steeds!

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hier nog eentje. Het is inmiddels 16 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gespuugd.
    Tijdens de eerste weken van de zwangerschap flink misselijk geweest en panisch! Maar wonder boven wonder niet hoeven spugen...

In oktober en ook afgelopen week boven een emmer gehangen, kokhalzend en niks dat er uit komt. Dat is nog het ergste, dat je wilt maar dat het niet lukt. En de paniek die het met zich meebrengt :(
    Ik zeg tegen mezelf: "laat het maar komen, dan is het er uit"
    Want ik weet dat het een opluchting is wanneer het eenmaal voorbij is, dan word ik wel iets rustiger en laat ik het over me heen komen. Tot nu toe dus nog zonder succes.

Uiteindelijk is het onvermijdelijk denk ik.

15. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik word heel naar van dat gevoel! Ik ben niet al te bang voor kotsen al heb ik u een paar keer gehad dat ik wel half liep te stikken tijdens het... Door een gebrek aan vocht en droge keel! Als het echt niet stopt en de geur van de pot werkt niet dan duw ik mn vingers in me keel en wek het op, dan ishet ook gelijk klaar... Probeer echt water of iets te drinken wat echt het minst erge is om uit te spugen! Net als cola, of (choco) melk is echt om de kriebels van te krijgen als je moet spugen! En hopelijk ben je straks ook gelijk van je angst af! En gaat het bij jullie gewoon nog voor week 16 weg!

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    #16 Mienemuisje, Feb 19, 2013
    Last edited: Feb 19, 2013
    Hier nog 1!

Ik kots alleen als ik een virus heb en het vanzelf komt.. Raak dan ook helemaal in paniek :)

De laatste keer was zomer 2011 toen ik het noro virus had.

Edit: toen mijn moeder in juli 2012 overleed heb ik tijdens de crematie dienst ook gekotst. Maar toen kon het me niks schelen want ik had zoveel verdriet...

Verder doe ik er alles aan om niet kotsen en word ik panisch als iemand in mijn buurt kotst. Zelfs m'n hond haha

17. Ano123

Ano123 Actief lid

Feb 4, 2013
    341
    0
    0
    Zwanger zijn!
    Ik ook, en handig.. ik kots overal meteen van..

Als ik erg zenuwachtig ben voor een wedstrijd ofzo (paarden) of gewoon wanneer ik niet kan slapen.

Ben nu ook misselijk, kan geen hap eten weet ik, want ben er zeker van dat ik ga kotsen..

18. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

May 12, 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een kleine tip. Er is een acupressuur drukpunt dat je zelf makkelijk kunt indrukken in je pols, als je misselijk bent (Acupressure Therapy for Relief from Vomiting and Nausea). Het is bekend van zeeziekte, ze maken ook polsbandjes met een bolletje die dan omdoet, ze heten seabands. Werkt heel goed voor mijn wagen/zeeziekte. Ben helaas nog niet zwanger, maar heb gelezen dat het daarvoor ook helpt: Welkom bij Sea-Band - Sea-Band.nl - Ook voor ochtendmisselijkheid en andere vormen van misselijkheid

19. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    126
    63
    zuid holland
    Ik heb de seabands en bij mij werkt het echt super!!!! Vorige twee zwangerschappen heel erg misselijk geweest met veel spugen en bij deze zwangerschap tot op de dag van vandaag niet eens misselijk.

Seabands kan je kopen bij de etos en is niet schadelijk tijdens een zwangerschap.

20. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Ieuwwwww, ja bah! Neus dicht en ogen dicht, en tranen over mijn wangen, verschrikkelijk vind ik het! Ben dan ook heel blij dat ik niet ziek ben geweest tijdens het eerste trimester.

Share This Page