Kotsfobie! Wie nog meer?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by anne24, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen fobie voor overgeven, maar ik kan het gewoon niet. Het lukt me niet. Vinger in mn keel steken helpt zelfs niet. Ik blijf kokhalzen maar er komt niks. Heel vervelend als je zwanger bent, want dan blijft de misselijkheid zo hangen. Bij mij is het ook psychisch want vroeger kon ik wel gewoon overgeven. En de vorige zwangerschap heb ik ook 1 keer overgegeven.

2. Tamararos

Tamararos Lid

Jan 15, 2012
    56
    0
    6
    Female
    Heusden
    Ik durf niet over te geven omdat ik, uit ervaring, zwaar ga hyperventileren:(. Ik krijg dan totaal geen lucht meer en moet daarna ook even gaan liggen om bij te komen. Bij mij helpt het wel als ik misselijk ben om een mentholsnoepje in mijn mond te hebben. Door die frisse smaak zakt ook mijn misselijkheid of het gevoel dat ik moet overgeven.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb niet overgegeven, maar was wel misselijk. Ik nam dan van seaband de gember zuigtabletten, die hielpen wel goed! En natuurlijk zorgen dat je niet met een lege maag loopt! want van niet eten word het alleen maar erger, het misselijke gevoel althans.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het niemands hobby, maar echt een fobie, nee, dat heb ik niet. Ik heb trouwens eerder last van mn darmen dan van mn maag. Vroeger als kind wel ge... als ik ziek was, maarja, dan gaan er ook zulke rare virussen rond op school.

Ik heb tijdens deze zwangerschap 1x ge..., maar dat was eerder door een koude plons vruchtensap en een banaan op een nuchtere maag bij 'n ochtendmisselijkheidsgevoel, dan dat het echt was als zwangerschapssymptoom. Het was voor mij al jaaaaaaren geleden, en ik schrok erg, maar gelukkig kon mezelf vrij snel rustig krijgen. Ik ben niet boven de wc gaan hangen(dat vind ik zoooo vies), maar ben rustig(ik voelde het aankomen)met een bak op een stoel gaan zitten en heb het maar gewoon laten gebeuren. Het luchtte wel op, alleen was ik erg bang om later die dag weer te moeten, dus heb met eten heel rustig aan gedaan. Gelukkig was dit de 1e en laatste keer.

Tip:Tijdens het .... probeer ik tussendoor heel rustig adem te halen, want je wordt heel zenuwachtig, waardoor je heel krampachtig gaat doen en het gevoel alleen maar enger word. Ook is de wcrol/doos zakdoeken mn beste vriend op zo'n moment, vooral lekker vaak je mond afvegen! Oja, en kijk niet bewust in de wc of bak, spoel tussendoor door of gooi de bak leeg(als daar tijd voor is, hihi).
    En nog een tip: als je er erg bang voor bent en je moet vaak overgeven door je zwangerschap, zorg dat je bv in de woonkamer en bij je bed een bak hebt staan met een wcrol of doos zakdoeken. Dat neemt veel vd paniek al weg, omdat je dan niet in alle haast nog een wc moet zien te bereiken. Het idee dat er zo'n bak in de buurt is, maakt mij al een stuk minder misselijk!

Heel veel sterkte voor iedereen die hier last heeft van de ergste zwangerschapskwaal!

5. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

bbrrrr moet er niet aan denken om 24/7 een bak in mn woonkamer of iets te hebben staan waar in overgegeven kan worden.
    Ik vind dat zo eng!
    Dat wekt bij mij juist paniek op.
    Als ik overgeef is het altijd op een handdoek en die gaat dan daarna de kliko in.
    In de wc vind ik zooooo goor en in een bak kan ik het niet,zelfde idee als een wc alleen kun je het niet meteen doorspoelen.
    Ik merk dat mijn fobie meer aanwezig is nu ik zwanger ben.
    Niet fijn!

6. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ohhh Spitsmuis ik heb ook liever een handdoek ipv een emmer. Als mijn vriend zegt: zal ik de emmer pakken word ik al niet goed :(
    Soms is de wasbak ook een optie maar dan gaan mijn benen trillen van de zenuwen en paniek..

Hier is de misselijkheid ook ingetreden.. Bah! Doe m'n best om het binnen te houden.

7. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb een paar weken terug voor het eerst een emmer erbij gepakt.
    Ik was ziek,wij allemaal overigens thuis.
    Allemaal flink aan de buikgriep (en ik was het langste ziek;))
    Ik moest opeens flink kokhalzen en mijn vriend had nog voor de zekerheid een emmer naast bed staan omdat hij wel had overgegeven dus ik pakte snel die emmer maar toen kwam er niks meer gelukkig!!!
    Maar toen ik moest spugen door de zwangerschap,midden in de nacht..ppffff het was een HEL!
    Ik heb uren er tegen liggen vechten.
    Was maar beneden gaan liggen en tv gaan kijken voor afleiding maar dat werkte helemaal niet.
    Toen werd ik ineens zo gruwelijk misselijk en ging ijsberen door de woonkamer heen en opeens kon ik niet meer lopen en begon helemaal te trillen en toen moest ik dus kokhalzen.
    En niet lang daarna kwamen er een paar golven uit:)
    Midden in de woonkamer op het laminaat:):):)
    Stond helemaal te trillen en zweten.
    Ben naar boven gegaan en heb mijn vriend wakker gemaakt en hij heeft me getroost want ik zat echt even te huilen:)
    Uiteindelijk een schone pyjama aan gedaan en in bed gaan liggen met het raam wagenwijd open;)
    Emmer naast mn bed voor het geval er meer kwam want bleef misselijk maar nu meer van angst denk ik.
    Ppffff ik heb echt afgezien toen!
    Gekke is dat ik het van de kindjes redelijk kan hebben,ik heb er moeite mee om erbij te zijn maar als ik moet dan steun ik ze wel.
    Maar als ik zelf moet ppffff.......
    En als mijn vriend moet word ik altijd boos:$
    Slaat nergens op maar ik word dan boos maar weet niet waarom?!

8. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Haha Spitmuis tis zooo herkenbaar allemaal wat je schrijft!
    Buikgriep is vreselijk! Gelukkig ben je er vanaf nu.
    Bij mij is het wel is door m'n neus heen gespoten omdat ik het tegen hield :)

Nou ik had het vorige bericht verstuurd, wou m'n tanden gaan poetsen en toen kwam het hoor :( Kreeg het warm, moest trillen, kreeg geen adem...
    Heb gelijk de dokter gebelt voor iets tegen de misselijkheid..

Wat goed dat je het van je kindjes kan hebben.. Denk dat het moeder instinct is. Echt knap!

Ik kan het niet eens van m'n hondje verdragen haha..

Share This Page