Vreemde dingen waar je weleens over na denkt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zijn er meer mensen die vreemde dingen hebben waar je over na denkt of die je je afvraagt :(

Ik heb 2 dingen;
    - Ooit ga je dood, stel je wilt begraven worden, en je word begraven naast een persoon die je persoonlijk kent en absoluut niet mag....Ik bedoel, je bent dan wel dood, maar het idee...

-Op een dag komt je kind thuis met zijn/haar grote liefde, blijkt zijn/haar schoonvader jouw jeugdliefde te zijn, in de zin van verkering op de middelbare school, kalverliefde op de basisschool, onbeantwoorde puberverliefdheid, etc. En je hebt die persoon nooit meer gezien sinds die tijd, en nu moet je opeens kennis gaan maken...

Misschien heel raar, maar ik ben toch hoop ik niet de enige die zulke gekke hersenspinsels heeft:(:$:D

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ik kan uren nadenken over de dood. Heb daar ontzettende angst voor. Of ik kon er uren over nadenken, heb het mezelf verboden want het begon mijn leven te bepalen.

Verder denk ik over heel veel na. Ook over stomme dingen.
    kan me gerust een kwartier afvragen waarom een lepel een lepel genoemd word en van die nutteloze zaken. :D

Of als ik geen toetsenbord voor me heb kan ik me ineens afvragen hoe de letter D wordt geschreven. Met het bolletje naar links of naar rechts? Ook met andere letters.
    Of hoe komen ze er toch bij om met de kleine letter d het bolletje naar links te doen en met de grote letter D de bolletje naar rechts? Wie heeft dat toch bedacht? Zo onlogisch :D

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Uh nee eigenlijk niet echt :p

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou.. Ik denk wel na over vreemde dingen. Niet perse meer over de dood en dat soort grote dingen (dat heb ik vroeger al genoeg gedaan ;) ) maar ik heb bijvoorbeeld wel, vannacht toen ik in bed lag, drie kwartier nagedacht over of je A. een huisje met een ononderbroken lijn kan tekenen (en ja, dat kan) en B. of je een een 3D boerderijtje met een ononderbroken lijn kunt tekenen. (dat is me in gedachten niet gelukt).

Dat zijn meer mijn rare gedachten die ik heb. :)

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind dingen volstrekt normaal, maar ik krijg van anderen te horen dat ik rare hersenspinsels heb. Omdat ik het heel normaal vind, heb ik niet direct goede voorbeelden.
    Oh ja, zou een zombiekat muizenhersens eten?
    Hoe zou een ander de kleur blauw, of rood, of groen etc ervaren

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wellicht kunnen de Teletubbies daar een antwoord op geven...

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    :d
    :d

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Dat laatste ja!
    Stel nou dat jij een rode stoel ziet, maar je kind ziet hem als groen. Jij leert hem dat die kleur 'rood' heet, dus groen is voor hem rood. Zo gebruikt iedereen dezelfde namen, maar koppelt iedereen wel dezelfde naam en dezelfde kleur?
    Er is vast wel iets natuurkundigs op te verzinnen, maar tóch.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ha ha...dit laatste kan natuurlijk makkelijk.

Ik heb dit een beetje gehad...maar niet echt natuurlijk.

Onze dochter had verkering met een jongen...en met de vader van deze jongen heb ik een tijdje verkering gehad.
    Beetje raar vond ik dat... :D

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Voor mij zijn dit ook volstrekt normale gedachten en ik beschouw het dus niet als raar of vreemd. Ik geloof niet dat er iets bestaat waar ik nog nooit over nagedacht heb... behalve toen ik laatst dan dat topic voorbij zag komen over het bleken van een zeker lichaamsonderdeel. ;) ;)

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zo heeft mijn dochter een vriendinnetje, haar vader was mijn eerste verliefdheid hahahha (nee de meiden weten het niet en hij is met het meisje na mij getrouwd)

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zag vroeger een foto van mijn vader en zijn verloofde, uiteindelijk is hij nooit met haar getrouwd omdat hij een ander meisje leerde kennen en dat meisje werd dus mijn moeder. Ik vroegme vroeger altijd af wat er gebeurd zou zijn als hij toch met haar getrouwd was, en of ze dan kinderen hadden gekregen en 'ik' er toch ook een beetje was geweest ;)

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dat met die kleuren is wel grappig. Ik zie blauw vaak als groen ben ik bij toeval achter gekomen. En bruin als groen of blauw. Dus het zou zomaar kunnen😅 Ik ben kleurenblind...

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn opa van de ene kant heeft vroeger verkering gehad met mijn oma van de andere kant. Hun kinderen zijn later dus getrouwd en mijn ouders geworden:) zijn trouwens twee types die totaal niet bij elkaar passen dus het is niet gek dat de relatie geen stand heeft gehouden..

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja hier ben ik heel erg goed in
    -Wat als er geen geld was? wat dan??
    -En wat zit er aan het einde van het heelal?
    -Zouden er nog meer planeten zijn met leven? En komen die hier dan ook weleens op bezoek?
    Dat soort dingen kan ik heel goed over nadenken.

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Als de wereld niet bol was, maar hol. Dan zaten we gevangen in de binnenkant van een bol. Dan kan je met een vliegtuig 'afsnijden' als je naar Australië gaat. En wat zou er dan buiten onze holle bol zijn? Waar kom je als je dan heel diep graaft?

Zomaar een ideetje van vannacht...

17. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Daar heb ik ooit een mooi antwoord op gehoord: Als ze slimmer zijn dan wij dan vinden ze ons vanzelf wel. En als ze dommer zijn dan hebben we er niets aan om ze te vinden. Dus we kunnen stoppen met het miljarden verslindende ruimtevaart programma :D

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Hahaha jaa dat is waar Droppie drie. Ben benieuwd of ze ons kunnen vinden. Een vriendin van mij is er van overtuigd ooit een sigaar vormige ufo gezien te hebben.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Hoe zou een ander de kleur blauw, of rood, of groen etc ervaren..

Deze is iets waar ik ook weleens over nadenk!
    Verder nog wel meer gekke hersenspinsels, maar tja hoort er denk ik bij, iedereen heeft toch wel fantasie, of filosofeert weleens over dingen, waarom iets een bepaalde vorm heeft, of waarom we bepaalde handelingen doen.

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk regelmatig aan dingen waar gewoon geen antwoord op is.

Zo denk ik weleens aan de dood. Maar ik durf er niet zo goed aan te denken, heb er ook echt angst voor om dood te gaan. Of ik denk er weleens aan dat ik straks ook een oma ben en ik vind het ook best eng om ouder te worden.

En ik zit ook weleens in mezelf te bedenken hoe raar het is om te leven. Dat ik ik ben en hoe dat allemaal kan. Want hoe zou het zijn als ik een ander was of als ik er niet zou zijn. En hoe gek het is dat we alleen maar uit botjes en vlees bestaan en toch een echt wezen zijn etc. Ik probeer er alleen niet teveel bij stil te staan haha.

Deel Deze Pagina