kraamvisite

Discussie in 'De lounge' gestart door daphne78, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoe vaak krijgen(kregen) jullie kraamvisite?
    Hoeveel mensen zijn er zo ongeveer geweest?
    Tot wanneer kwam de kraamvisite?

Wie kwamen er? (Alle mensen die kaartje kregen, ook mensen zonder kaartje, vrienden, alleen familie etc etc)

Groetjes Daphne

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De 1e 6 dagen lag ikin het ziekenhuis, en toen kreeg ik veel visite, volgens de verpleegsters soms te veel.
    De 1e dag thuis kreeg ik s'middags m'n moeder even, en sávonds kwam er niemand, vond ik heerlijk, lekker voor het eerst alleen met z'n 3tjes.
    Daaran was m'n man 3 weken vrij en kregen we toch wel bijna elke dag visite.Dit waren hoofzakelijk de mensen die we een geboortekaartje hebben gestuurd.
    Hoeveel er totaal zijn geweest? pfff ik zou het zo niet weten, van m'n werk kwamen ze in 2x dat waren er ook al 12.
    Maar er zijn ook mensen niet geweest-die toch wel een kaartje hebben gehad.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    jeetje, er zijn er genoeg die je een kaartje stuurd en van de meeste weet je dat je een kaartje terug krijgt, en sommige van wie je verwacht dat ze op kraamvisite komen.....maar hoe vaak en wanneer je visite wilt, ligt helemaal aan hoe jij zelf bent meid...

ik was nog maar net bevallen 22.00 uur - 00.00 uur thuis en het hok zat al vol, evenals alle volgende dagen, ik kreeg er juist energie van en ja ik kreeg wel de deksel op mijn hoofd na verloop van tijd (toch te druk geweest in die periode) maar zou het niet anders gewild hebben...

als jij iemand bent van schema's e.d en vaste rituelen moet je dat ook zo doen, ben je een makkelijk iemand en vindt je het leuk en gezellig die inloop laat het dan je dan ook lekker overkomen...ben je het zat ga je gewoon lekker je bed in...

succes

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben wel de eerste weken alleen overdag visite gehad, en niet sávonds, die wouden we voor ons zelf.
    Ook duidelijk op het kaartje laten zetten/
    Een vriendelijk verzoekje,
    eerst even bellen voor een bezoekje. ;)

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja ik ben bevallen vlak voor de kerst, en daarna was het slachtfeest, en oud en nieuw dus dat waren vreemde dagen.
    maar ik heb het niet al te druk willen hebben, omdat ik ook mijn andere kinderen rustig wou laten wennen en er zelf van genieten zonder geleefd te worden door mensen die de hele dag aan kwamen.

ook zijn er mensen die "later" willen komen. nou, mijn zoon is nu ruim 3 maanden, en op een gegeven moment is dan de kraamtijd toch echt wel voorbij.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Noura, ik ben bang dat jij een beetje verwoord wat ik soms denk.
    Na een tijdje is de kraamtijd voorbij. En voor mijn gevoel is dat nu ook echt wel zo.

Maar nu het volgende...
    Ik heb nog bijna geen kraamvisite gehad, dit omdat Sam zo lang in het ziekenhuis lag. En nu is ze thuis, en nu komen ze nog niet. Heb al zo veel gemist en dan ook al mijn kraamvisite :cry:
    (ook mensen die normaal gesproken 100% zeker zouden komen zijn nog niet geweest)

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    daphne, mss is het voor veel mensen een kloofje om te komen...en wachten ze daarom op een uitnodiging
    zijn mss bang dat jullie het nog te druk hebben
    zomaar een gedachtegang hoor, maar mss kun je ze uitnodigen?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    voor mijn gevoel is dat weer zo opdringerig..
    oke, het is idd duidelijk dat ze dan mogen komen, maar zo direct durf ik ook niet te zijn. Ik vind het zelfs al moeilijk om tegen mijn ouders te zeggen, terwijl ik weet dat zij het wellicht tactisch kunnen brengen richting mijn familie.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    tja ik moet eerlijk toegeven dat ik graag geloof dat dat heel moeilijk is
    ik weet ook niet of ik dat zou durven

maar ik kan me voorstellen dat mensen bang zijn dat als ze jullie voor de voeten lopen, ik heb je verhaal met Sam gevolgd, en kan me voorstellen dat mensen denken dat jullie nog meer tijd nodig hebben om "bij" te komen van alles terwijl jij net wel bezoek wilt hebben.

mss toch eens proberen het er met je moeder over te hebben, zo van, goh mam , denken de mensen dat ze niet mogen komen? of zo iets in die trent. mss dat je moeder daar dan antwoord op heeft

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ik heb in totaal 4 dagen in het zh gelegen door de keizersnee.
    Er waren visite uren maar daar werd niet heel zwaar aan getilt zolang je het maar rustig hield.
    Mijn ouders kwamen netjes elke dag op een spreekuur, zo lief want ze moesten er toch ruim een uur heen en een uur terug voor reizen.
    Ook mijn schoonouders probeerden elke dag te komen (wat lastiger want mijn schoonvader werkt nog mijn vader is dus al met pensioen).
    Mijn zwager en schoonzus probeerden ook zo vaak mogelijk langs te komen.
    Maar de rest van mijn familie (ooms tantes en nichtjes) heb ik niet vernomen.
    En ik voelde me daar al zo alleen omdat ik ook nog eens helemaal alleen op een kamer lag.

Mijn vriendin is meteen op de eerste dag gekomen.
    1 avond stonden andere vrienden met hun pas geboren dochter in 1 keer bij mijn bed en ik kon wel janken van opluchting omdat ik me zo alleen voelde.
    En een collega-tje moest voor onderzoek in het zh zijn en is ook nog even langs geweest (lief he).

Eenmaal thuis heb ik niet veel vistite gehad, wederom vernam ik niets van mijn familie en zaten we eigenlijk hele dagen alleen met de kraamverzorgster.
    Tja en de eerste dag dat de kraamverzorgster weg was begonnen ze in enen te bellen of ze langs konden komen.
    Natuurlijk konden ze wel langskomen maar mijn man heeft ze wel duidelijk gemaakt dat het voor ons heel hard is gevallen dat er op het moment dat we hulp in huis hadden ze massaal weg bleven en nu dat alles op ons aankwam ze in 1 keer wel kwamen.
    Natuurlijk wilden mijn oom en tante meteen samen komen met hun dochters maar daar heeft mijn man een stokje voor gestoken en gezegd dat wij nog niet in staat waren een groep van 6 volwassenen en 2 kinderen te verzorgen.

Groetjes Anita

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    als Sam er tegen kan en jij er ook weer tegen kunt kun je een hele groep mensen tegelijkertijd uitnodigen, ze er dan wel bij dat er meer mensen komen.

Wij zijn ook mensen gaan bellen die zeiden dat ze graag nog eens wilden komen. De laatste dagen druppelde e laatste mensen binnen. volgend weekend haal ik de slinger weg. heb ook laatste rol beschuit gehaald vandaag.

Groetjes Lisette

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben nu 1 week verder en er is alleen nog familie geweest, wel lekker niet alles tegelijk! ik ben benieuwd wat er nog komen gaat met visite.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Daphne; geef een kraamfeest!

Stuur iedereen een uitnodiging met het verhaal dat het goed gaat met Sam en haar aan iedereen wil laten zien!?

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Pfff ik vond die kraamvisite eindeloos duren. Terwijl ik ons gewone leventje een beetje wilde oppakken bleven er tot maanden na de geboorte nog mensen komen. Wij hadden wel kraamvisite vrije dagen in het begin (liever een paar op 1 dag dan iedere dag een verplichting).
    Hoewel ik het echt heb gewaardeerd van iedereen die kwam ga ik het de volgende keer anders doen. De familie van mijn man nodig ik met zn allen uit voor een kraamfeest. Zien ze het kindje en elkaar. Dan hebben we een grote groep al gehad en de rest van de kraamvisite is dan gewoon leuk.

Bij mijn dochter was het zo dat op een heel klein gropeje na, iedereen is geweest die een kaartje had gekregen. Of dat bij een tweede ook is weet ik niet.

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We hebben tot vorrige week kraamvisite gehad. en nu is het klaar haha ik vond het uit al flink uit te klippen lopen maar ja je bent toch trots en wilt het aan iedereen laten zien.

we hebben heel erg veel viste ghad mesne waar je uit fatsoen een kaart naar had gestuurt kwamen zelf wat wij niet hadden verwacht.
    we hebben hele weekeinde's met visite gezeten en de zondag avond hielden we vrij.

door de week lieten we mensen komen waarvan me vriend had van mwa haha anders gewoon als we allebei thuis waren

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mischien kan je via via aangeven dat de deur nu open staat voor visite? want ik kan me voorstellen dat mensen het moeilijk vinden, en jullie nog even tijd willen geven. of mischien een leuke uitnodiging mail rondsturen? een kraamfeest is natuurlijk ook leuk, maar moet je natuurlijk zelf ook leuk vinden.
    in ieder geval benik heel blij dat ze eindelijk thuis is bij jullie, geniet er maar lekker van!

Deel Deze Pagina