Ik begrijp even helemaal niks meer van mijn lichaam. Mijn Mirena spiraaltje is op 1 juni verwijderd. Rond 16 juni werd ik misselijk, en kreeg ik allerlei kwaaltjes. Ik ben tot nu toe iedere dag misselijk geweest, en het wordt steeds erger. Gisterochtend heb ik zelfs overgegeven. De misselijkheid houdt ook de hele dag aan. Maar wat ik niet snap: 30 juni ben ik ongesteld geworden. Vandaag is dat zo goed als over. (ongeveer 5 dagen dus). Maar de misselijkheid wordt dus steeds erger. Ik heb steeds het gevoel dat ik zo kan overgeven. Nu heb ik vannacht een test gedaan, maar na een minuut zag ik geen tweede streep en ben ik weer gaan slapen. Ik had hem wel laten liggen in de badkamer en toen ik er 's morgens uitging zag ik een overduidelijke tweede streep! Had ik dus toch maar langer gewacht met kijken... Vanmiddag weer een test gedaan, maar negatief. Ik begrijp er niks van!! Vanaf 16 juni heb ik al echt het gevoel zwanger te zijn! En ik lees ook wel regelmatig dat je toch nog een ´menstruatie´ kunt hebben als je zwanger bent. Wie weet hier meer over??
In principe is een test na een lange tijd niet meer juist. Je moet de test binnen het limiet aflezen en daarna eigenlijk weggooien. Als je nou even over een paar dagen weer een test doet weet je misschien meer
Ja maar ik lees ook veelover een streep is een streep en die kan er niet komen als er geen hcg in je lichaam zit. Waarom is zo´n test eigenlijk niet meer betrouwbaar na een half uur?
wat de reden daarvan is weet ik niet. Er zijn veel meiden van hier die idd ook na een hele tijd wel een 2e streep zagen en uiteindelijk niet zwanger waren. Het is heel vervelend maar de 2e test gaf bij jou 1 streep. even over een aantal dagen nog een keer proberen Hoe lang ben je bezig met zwanger worden, en hoe lang ben je gestopt met de pil?
Heel kort nog maar hoor, dit is de eerste ronde pas. Ik was niet aan de pil, maar had een spiraaltje. Daarbij was is eigenlijk ook nooit ongesteld, hooguit een paar druppels, een inlegkruisje was altijd genoeg. Dus het is wel even schrikken nu, al vijf dagen bloed. Eerlijk gezegd word ik er alweer gek van, haha. Ben ook bokchagrijnig, dat heb ik al jaren niet meer gehad... Mijn vriend heeft het flink te verduren. Zou het liefts mijn spiraaltje weer terugwillen, maarja, dan kan je niet zwanger worden he...
Het spiraaltje wat je had daar zaten hormonen in, deze moeten nog eerst uit je lichaam. Ik denk zelf dat je niet zwanger bent sorry. Je kunt idd veel kwalen hebben die erop lijken maar dat is het vrouwen lichaam, deze kan je goed voor de gek houden. Ik zeg niet dat het 100% uitgesloten is dat je zwanger kan zijn natuurlijk, en wil ook niet bot overkomen verder. Als het zo over kotm sorry
Nee hoor, je komt absoluut niet bot over. Het is ook wel goed voor me om dit te horen, want ik hoop er weer veel te veel op. Ik moet mezelf ook niet zo gek zitten maken. Het zullen inderdaad wel de hormonen zijn. Ik wacht het nog wel een tijdje af. Volgende maand maar weer een test dan.
Ik zal als ik jou was even je lichaam de tijd geven om te ont(spiralen) de hormonen zorgen ervoor dat je lichaamk aardig in de war kan zijn en je volgende cyclus kan langer duren als gemiddeld. Wat je kunt doen is tempen, maar ja je bent net pas begonnen dus zal daar nog niet aan beginnen. Je moet het de tijd geven ook al weet ik dat je het liefste nu zwanger bent dan volgende maand. Er teveel mee bezig zijn kan ervoor zorgen dat de klap dat je toch ongi wordt harder aankomt en dat is zonde van het mooie om zwanger te proberen te worden
ClearBleu waarschuwd hiervoor. Je moet de test binnen 10 minuten aflezen, daarna is de test niet meer betrouwbaar. Het komt geregeld voor dat er na 10 minuten een 2e streep verschijnt, terwijl er geen HCG in de urine zit..Weet ff niet meer waardoor dat komt, mss moet je even googlen of staat het zelfs in de gebruiksaanwijzing van jou test...
Na het verwijderen van de mirena kun je meteen zwanger worden, de hoeveelheid hormoon is namelijk verwaarloosbaar. Ik zou nog eens testen als je erg twijfelt, en dan maar braaf 3 minuten afwachten
Na het stoppen met de pil kun je ook meteen zwanger worden....toch kan je last hebben van ontpillen/ontspiralen.
Ja dat bedoel ik dus eigenlijk, de hoeveelheid hormoon in de Mirena is zo klein dat je (bijna?) geen last hebt van ontpillen.
Het zal inderdaad wel aan de hormonen te wijten zijn, alhoewel ik dat toch vreemd vind. In Mirena zit zo'n 85 % minder hormonen dan in de pil. Ik ben twee jaar terug overgestapt van de pil naar de Mirena, dus de hoeveelheid hormonen die verminderde was toen aanzienlijk groter, maar ik heb er totaal geen misselijkheid enzo van gemerkt. Het enige dat ik merkte was dat ik veel minder moe was, niet meer humeurig was, me gewoon veel beter voelde. En dat is nu juist omgekeerd...
Hang je niet teveel aan mijn verhaal op, maar volgens mij kan het zijn dat je zwanger bent maar te vroeg hebt getest. Toen ik een tijdje terug zwanger raakte (wat helaas resulteerde in een miskraam) wist ik echt zeker dat ik zwanger was, al een week voor ik kon testen. Een paar dagen voor ik ongesteld moest worden testte ik. Ik zag eigenlijk niks op de test, maar als je hem tegen het licht hield leek het of ik iets zag (zo vaag was het). Een paar dagen later (de dag voor ik ongesteld moest worden) testte ik weer en deze keer een vage streep, maar wel zo duidelijk dat de zin 'een streep is een streep' in deze situatie opging. In de dagen erna keek ik op de eerste test en leek het toch wat duidelijker te zien. In alle verdriet van mijn miskraam kwam ik dezelfde test tegen thuis en toen ik hem uit het doosje haalde raakte ik weer verdrietig want nu was toch best duidelijk te zien dat er destijds toch al het goede hormoon in mijn urine zat. Ondanks dat het niet betrouwbaar is, was het in mijn geval duidelijk dat ik te weinig hormonen had om een positieve uitslag te hebben, maar dat dit op een later moment toch verscheen. Nogmaals, het hoeft niet dezelfde situatie te zijn, maar mijn situatie leek er een beetje op. Laat je weten of je idd zwanger bent?!
Heb je nu 1 test gedaan, na 1 minuut negatief en na 30 minuten 2 streepjes. En 1 's middags die negatief was. Ik zou nog een test doen met ochtendurine.
Zelfs als iemand een test gebruikt die absoluut NIET zwanger is, kan er na een bepaalde tijd een 2e streep ontstaan. Daarom is zo'n test alleen de eerste 10 minuten betrouwbaar, alles wat er nà die tijd verschijnt heeft niets meer met je urine te maken!