Kotsmisselijk.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mery88am88, 26 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mery88am88

    9 sep 2018
    82
    29
    18
    Vrouw
    Hallo,
    Ik ben nu 6,5 week zwanger, en sinds vorige week ben ik 24/7 kotsmisselijk.
    Het is nu zo erg geworden dat ik sinds gisteren een aantal keren heb gespuugd. Vandaag heb ik me in de middag ziek gemeld van werk(nadat ik daar ook nog even heb gespuugd.)Zoals het er nu uit ziet Ben ik niet in staat ok te werken. Nu heb ik vanmiddag van de huisarts Emefasene voorgeschreven gekregen. Dit kreeg ik ook bij mijn eerste zw. Daar was ik ook behoorlijk misselijk maar niet zo erg als nu. Ik kan me weinig herinneren van deze medicijn. Naar mijn idee werkte ze niet zo. Dus ik ga er niet met goede hoop in. Nu ben ik op zoek naar tips en tricks om de dag een beetje door te komen. Hebben jullie nog tips en tricks om het misselijke gevoel te laten verdwijnen??
     
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    War ontzettend naar zeg dat je je zo beroerd voelt! Gemberthee kan helpen en kleine beetjes eten de hele dag door zoals biscuitjes. Cola hielp ook bij mij, maar dan ook kleine beetjes. Ik kan niet overgeven dus daar heb ik geen last van gehad. Succes! Hoop dat het snel wat beter wordt!
     
  3. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Ik had hetzelfde als jou tot week 13/14. Waren hele pittige weken vond ik en ben toen ook kilo's afgevallen. Er was niet veel wat hielp bij mij.
    Veel sterkte, ik hoop dat je snel van je zwangerschap mag genieten.
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk he, dat misselijk zijn?

    Hier ook. Naja, ik heb er nu al een tijdje emesafene voor. En ik merk toch wel verschil. Ben niet mezelf, maar hoef ook niet plat op bed te liggen.
    Het belangrijkste voor mij is toch ook wel zorgen dat mijn maag gevuld blijft. Maar mijn eetlust is sowieso prut, dus eten gaat niet met plezier hier. Licht spul krijg ik wel makkelijker weg, maar omdat het licht is, werkt het hier ook minder lang.
     
  5. Mery88am88

    9 sep 2018
    82
    29
    18
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe lang je Emesfasene nu gebruikt? Ik gebruik het nu 5 dagen en dat gaat nu sinds maandag eindelijk goed. Het advies is om na 10 dagen te stoppen. Maar daar kijk ik zo tegenop, omdat de eerste dagen met Emefasene verschrikkelijk waren. Als de misselijkheid en braken na het stoppen terugkomt moet ik weer opnieuw beginnen met het opbouwen van dit medicijn. Maar ik voelde mij de eerste dagen zo duizelig en suf en ellendig.
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik zit nu in mijn tweede strip van 10. Had er eerst ook 10 meegekregen en wilde daarna eerst kijken hoe het zonder ging. Moest sowieso een dagje ivm weekend.
    1e dag ging wel. Maar de tweede dag heb ik weer gebeld voor een herhaalrecept. En daar heb ik er nu nog (geloof ik) 4 van. Heb weer even geprobeerd om de dag te nemen, maar dat is hem toch niet.

    Ik ga dus vandaag weer bellen voor nog een herhaalrecept.
     
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Vervelend hè, dat misselijk zijn en moeten overgeven! Ik heb het zelf tot ongeveer 18 weken gehad dat ik dagelijks aan het overgeven was en ben 10 kg afgevallen. Ik kreeg eerst emesafene en dit hielp niet bij mij. Ik had het idee dat ik door de emesafene juist meer ging afvallen (m'n darmen konden dit slecht trekken op de een of andere manier en bleef daarnaast gewoon overgeven), was toen in diezelfde week meteen 3 kg kwijt. Daarna heeft de gynaecoloog mij Primperan voorgeschreven en dit was voor mij echt een verademing. Ik hoefde (bijna) niet meer over te geven en ik kon langzaam aan weer wat meer eten. Ik heb Primperan nog vrij lang ingenomen en langzaam aan afgebouwd. Inmiddels doe ik het al heel wat weken zonder. :)

    Mijn advies, als je er echt last van hebt, het blijft aanhouden en je kunt niet meer normaal weg van huis: vraag om medicijnen. Emesafene zul je wss eerst krijgen, mocht dit niet werken voor jou kun je vragen of je Primperan mag. Ik had er echt spijt van dat ik niet eerder met de medicatie was begonnen.

    Ik hoop dat het snel beter wordt en ik hoop dat je, ondanks de misselijkheid, wel kunt genieten van de zwangerschap! :)
     

Deel Deze Pagina