Opgezette buik

Discussion in 'Eerste symptomen' started by SuuuS, Oct 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SuuuS

SuuuS Bekend lid

Jun 23, 2008
    505
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nu last van een dikke/opgeblazen/opgezwolle buik.
    Normaal heb ik een platte buik maar nu..........
    Doordat ik een pil bent vergeten in me vorige strip in mn 3e week... is mijn eisprong waarschijnlijk woensdag de 1e geweest.... en heb ik dinsdag de 30e nog sex gehad............. maar nu is me buik echt mega bol.... heel raar.... normaal heb ik dat alleen rond mn menstruatie maar die is pas over 2 weken....

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik zou zeggen gooi er een test tegenaan.. of wachten tot je ongi bent.. op zich is het niet erg om de pil in de 3e week te vergeten.. maar misschien verschilt dat wel per soort. meestal staat het wel in het boekje... succes...

3. SuuuS

SuuuS Bekend lid

Jun 23, 2008
    505
    0
    0
    Ik kan nog niet testen, dan zou er niks uitkomen.... Maar ik dacht zelf ook dat het niet erg was als ik een pil vergeet in de 3e week... tot ik dit las:

Als je in de derde week een pil bent vergeten dan hebben de pillen die je daarna inneemt (is minder dan 7 dagen aaneen een pil slikken voordat je stopt) geen effect meer ter bescherming tegen zwangerschap. Dat betekent dat er een zgn ontsnappingsovulatie (eisprong) kan optreden ca. 14 dagen na het vergeten van je pil. Er is dan een kans om bevrucht te worden van de 10de tot en met de vijftiende dag eveneens berekend vanaf de eerste dag van het vergeten van de pil. Het komt er in de praktijk op neer dat je dan aan het eind van de stopweek en gedurende de eerste week van je nieuwe pilstrip een verhoogde kans hebt om zwanger te worden. Bij seks gedurende die periode is aanvullende bescherming dan nodig (condoomgebruik).

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    mmm daar heb ik nog nooit van gehoord haha...
    gewoon testen als het kan.. dan weet je het zeker...

5. SuuuS

SuuuS Bekend lid

Jun 23, 2008
    505
    0
    0
    Ja ik had een mail gestuurd naar zo'n anticonceptie dinges, met de vraag of het veel kwaad kan als ik me pil in de 3e week ben vergeten. En toen kreeg ik dit antwoord terug....
    Maar uitgaand van die mail zou ik woensdag de 15e kunnen testen, dus ik wacht geduldig af.... :)

Share This Page