Xylometazoline 10 maanden?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Logan, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Dames,

V. is ontzettend snot verkouden, heel zielig. Ik ben door hem aangestoken ( ;) ) en gebruik neusspray met xylometazoline (voor volwassenen uiteraard).
    Er bestaat wel een kindervariant zag ik zo snel maar zijn die er ook voor baby's? Ik heb het idee dat zout spray maar even werkt maar ik wil uiteraard geen dingen doen die niet mogen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja als hun neus heeel erg dicht zit word het hier gewoon gebruikt.. ook toen de middelste 1 was..( niet bij de baby ;))

Zoutoplossing helpt geen reet... ik deed het alleen voor het slapen, dus 2x per dag

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Op recept is een babyvariant van 0,25 te krijgen

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Via recept kan je het krijgen, juist omdat ze dit alleen doen bij zulke kleintjes als het echt nodig is. Niet zelf de volwassen variant gaan geven in ieder geval. Je kan natuurljk altijd even een afspraak bij de huisarts maken.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik wilde sowieso niet zelf gaan dokteren :). Net paracetamol gegeven en hij slaapt lekker. Mocht hij morgen nog zo verkouden zijn ga ik de huisarts even bellen.

6. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ik geef het wel, de mini variant. Als mijn kind echt bijna stikt dan is dat schadelijker dan die neusspray. (Mini kan nl slecht door de mond ademen en dan vecht mini voor lucht)

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een gesneden ui naast het bed, stomen op de badkamer en het bedje schuin verhogen.En luuf voor baby's mag vanaf 6 maanden. ( zalf voor op de borst, rug en voetjes)helpt hier meestal prima naast de zoutoplossing neusspray.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij hebben voor onze kleine wel een keer een recept gekregen van de ha. Mocht een week (omdat ze oorontsteking had) en uiteindelijk was ze 5 weken verkouden... Veel gestoomd inderdaad en de zoutoplossing mocht onbeperkt.

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou er niet aan beginnen als het niet hoeft. Mijn ervaring met onze twee kleintjes is dat ze toch wel slapen als ze moe zijn en ze worden wat vaker wakker. Dat hoort erbij vind ik. Daarnaast ben ik zelf echt retesnel afhankelijk van dat spul en ik wil het nooit meer hebben. Ook niet in huis.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ui helpt geen zier. Volgens mij moet je daar echt in geloven. (Je wilt niet weten hoeveel uien ik heb versleten totdat ik er achter kwam dat het eigenlijk niks deed, behalve dat je hele huis naar ui meurt. Maar misschien ligt het aan het soort ui wat je moet gebruiken.)

Luuf kan ook schadelijk zijn. Finley kreeg het daar juist in elk geval flink benauwd van totdat de huisarts zei dat we beter met dat spul konden stoppen omdat het ook averechts kan werken.

Stomen op de badkamer en bedje schuin zijn goede tips. Hier bedje ook altijd schuin neergezet (hoofdeind hoger dan voeteneind) als ze verkouden waren.

Verder zou ik de huisarts inderdaad vragen om de babyvariant van die neusspray. Zoutoplossingen deden hier ook niks. Bij mezelf helpt dat ook niks overigens.

Deel Deze Pagina