Hallo, 2 dagen terug bij de gyn zei hij dat mn beeb al ingedaald was, maar nog niet "vast" ligt. Hij kon zn hoofdje nog heen en eweer bewegen. Mijn vraag is dus wanneer ligt hij wel met zn hoofdje vast inde bekken en merk je dat dan nog meer? Nu voel ik af en toe zon beurs gevoel in onderbuik , maar niet de hele tijd. Kan hij er dus ook weer uit schieten dat hij niet meer ingedaald is of blijft hij nu gewoon ingedaald? Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie beeb echt "vast" in de bekken lag en wat voelden jullie toen. En wanneer bevallen eventueel? Nu mag ik zeker wel vanuit gaan dat mijn bekken niet te smal zijn? Voor de rest nog 1 vraagje, met 36 weken is het geschatte gewicht van mn beeb 2600 gram. Hoeveel zou die wegen bij de geboorte denken jullie? En hoeveel woog jullie beeb toen en bij de geboorte eventueel? Sorry voor de vele vragen hoor , ben gewoon zeer benieuwd! Groetjes, Mandy
Het kan nog best hoor.... sommigen dalen pas echt in bij de bevalling. En bij een tweede duurt het wat langer omdat het bekken is "opgerekt" zeg maar door de eerste. Afgelopen maandag heeft mijn gyn. precies hetzelfde gezegd, mijn beebs ligt ook nog niet vast. Maar het betekend wel dat ALS de vliezen breken dat ik iet hoef te gaan liggen....
met 41 weken lag C nog vast boven de bekkeningang, niet ingedaald dus.. met 41wk EN 1dg had ik een zoon! Is dus ergens de laatste 24 uur gedaald (vermoedelijk bij het rondje meubelboulevard die middag op 41 wk.)
Mijn zoontje lag ook niet volledig ingedaald, hij is tijdens de geboorte dus verder naar beneden gezakt. Of jou kindje nog verder in gaat dalen is dus vrij moeilijk te zeggen. Je bent bijna op het einde, dus het lijkt me niet dat het kindje er nog met zijn hoofdje uit kan. Maar goed, alles is mogelijk natuurlijk. Met 36 weken werd mijn zoontje rond de 2500 gram geschat, en is uiteindelijk met 39 wkn 4 dagen geboren met een gewicht van 3285 gram. Succes met je aankomende bevalling. Groetjes
Bij 37 weken lag mij ukkie ook nog niet vast. Nu een week later ligt het wel vast met het koppie in het bekken.