Hoi Hoi Hoe oud waren jullie kinderen toen ze voor het eerst kerst of sinterklaas vierde? Mijn dochter is met sinterklaas 9 maand en met december bijna 10 maand Mijn ex vind het nutteloos om Sinterklaas of Kerst te vieren omdat zij het volgens haar toch niet snapt. Mij lijkt het me juist leuk (aankleden, versieren, spelen etc.) De oma's en opa's vragen ook voor een verlanglijstje. Wat soort dingen vind een baby rond 9 maanden leuk? Kan opzich ook praktische dingen vragen b.v. nieuwe maxi cosi en kleertjes maar zat toch ook naar wat leuk speelgoed te kijken waar ze echt van kan genieten..
Hier krijgen ze wat klein spul voor sinterklaas (zelfs nog iets wat ik in de kraamtijd heb gekregen wat dan mooi kan) en wat 2e hands dingetjes van mn neefje overgenomen. Met 9 maanden hebben ze er geen erg in, die van mij zijn dan een jaar en denk dat ze t papier scheuren wel geinig vinden, thats it.
hier was ie 5 maanden, maar oudere neefjes/nichtje, dus we deden al wel aan s'klaas. ik heb het qua kadootjes klein gehouden. Denk ook aan mooi prentenboek of wintersetje (muts/sjaal/wantjes) of lekkere pyjama of badjas ofzo.
Mijn dochter was net 1 jaar geworden vorig jaar met sint en kerst en ik heb het niet gevierd want idd ik vond het ook nutteloos op die leeftijd. Ze wordt nu twee en dit jaar vieren we het wel.
Wij hebben het 1e jaar alleen kerst gevierd aangezien we dat toch al deden. Ze heeft toen oa een loopauto gehad (van WtP met zo´n rand erom) vond ze helemaal leuk Ze was toen ruim 8 maanden.
Vorig jaa was mijn zoontje 3,5 maand. Wij vieren altijd Sinterklaas met schoonfamile. (tot de geboorte van onze zoon alleen met volwassenen) We hebben het vorig jaar gewoon gevierd zoals altijd, alleen hadden we nu om de beurt een baby op schoot. Mijn schoonouders hadden voor hem wel een pakje. Maar we hadden gezegd dat het van ons niet hoefde en we hebben toen zelf ook niks voor em gekocht. Nu is hij 15 maanden met Sinterklaas, dus zal hij er iets mee van meekrijgen, al snapt hij het idee van Sinterklaas natuurlijk nog niet. Dit jaar gaan we hem een slee geven. Die zouden we toch wel gekocht hebben, maar nu combineren we het mooi. Ik denk dat we de grootouders en oom&tante om een (klein) speelgoedje vragen. Daar heeft hij op de avond zelf natuurlijk meer aan dan aan een slee. We moeten alleen nog even bedenken of we met onze eigen pakjes wachten tot zoonlief op bed ligt of dat we het gewoon doen waa hij bij is. Ik ben bang dat hij daar erg druk van wordt en dan zelf niet meer goed kan slapen.
Wij geven t ook alleen maar omdat Justin (4,5) anders vraagtekens gaat zetten waarom zij niets krijgen en hij wel.
Wij willen met een groepje vrienden sinterklaas vieren...Hun hebben ook allemaal kinderen, de leeftijd van de kids is 4,5 jaar tot 7 maanden (K. is dan 7 maanden). En ik wil gewoon een paar voorleesboekjes halen, en misschien wat kleertjes. Voor de rest niet veel, maar dat zien we dan wel
wij vieren sinterklaas wel, doen we al jaren met de familie, er zijn 5 kleine kinderen bij de oudste is 4,5 en de jongste is mijn kindje ik dacht aan kleren, wat klein speelgoed zoals boekje puzzel. maar ik zie net hierboven een slee staan, wat een super idee!!
Wij vieren zelf kerst altijd wel uitgebreid, met lekker eten, cadeau's onder de boom, etc. Dus dat doen we dit jaar ook. Sinterklaas vierden we nooit, maar dit jaar doen we dan 1 cadeautje. Het is meer voor het idee en de foto's, want echt iets ervan snappen zal ze niet.
Klinkt gezellig Senna, ik ken helaas niet veel mensen in de familie/omgeving met kleine kinderen.. Patroeschka, die van mij scheurt graag tijdschriften kapot en probeert het vervolgens op te eten.. Denk dat als ze wat ouder is snoeppapier zeker op het kleine kado lijstje staat Ik weet niet wat we nog precies zelf gaan doen met kerst/sinterklaas. De jongste in de familie na mijn dochter is 7 jaar dus er word niet meer volop gevierd. Ik weet wel dat ik haar stiekem in een kerstcostuumpje wil zien te heisen.. Het is ook bijna carnaval.. dus misschien is een gigantisch leuke carnavalsoutfit ook wat om te vragen . Altijd een baby lieveheerstbeesje willen zien huilen..
De eerste keer Sinterklaas was dochter nog niet eens geboren ! Ze werd de 29ste november verwacht maar kwam pas 14 december. Met mijn ouders hebben we het toen niet gedaan hoor, want ze was daar het 1ste kleinkind, maar bij mijn schoonouders dus wel omdat ze daar nummer 5 was en de rest volop geloofden. Zoonlief deed de eerste keer mee met 3,5 mnd ook vanwege z`n zus die bijna 3 was en de andere kleinkinderen. Met mijn ouders deden we altijd suprise, maar kwamen er vorig jaar al achter dat dat het laatste jaar was (dochter reageerde er toen al op en zou het nu meteen door hebben). Dus dit jaar alleen eten en pakjes.