We krijgen een nieuw dak en nu moet de hele zolder helemaal leeg dus zit me daar toch met een puinzooi dat ik allemaal moet uitzoeken en wat ik nog erger vind is weggooien kan toch moeilijk alles bewaren heb vorig jaar wel een start gemaakt maar nu moet ik wel helemaal precies zijn met wat wil ik wel bewaren en wat niet en wat kan nog een ander plekje vinden. Wie heeft er een goede methode?
Gewoon doen. Ik zag er ook zo enorm tegenop. Spullen van mij, mijn vriend, en de kindjes lagen allemaal door mekaar in verschillende dozen, het was een grote zooi... Toch aan begonnen en na een hele middag op zolder was het dan ook klaar. Tips: gooi zoveel mogelijk weg. Heb je het een jaar of 2 jaar niet gezien en niet gemist, dan kan het ook weg. Maak dozen vol en niet half. Doe alles geordend in dozen. En dan ook dingen die bij mekaar horen en schijf dat op de doos.
Ik heb het vorig jaar moeten doen omdat er een kamer op zolder werd gemaakt. Ik heb dozen gehaald (bananendozen) en daarin gedaan wat ik echt wilde bewaren (oude schoolboeken van Jan's opa enz enz), alle prulletjes en pralletjes wat er lagen en die je jaren al niet gemist hebt zijn allemaal naar het grofvuil en de kringloopwinkel gegaan. Dingen waarover ik twijfelde heb ik appart gehouden en daar heeft Jan naar gekeken en weggegooit of in een doos gestopt. In ieder geval heel veel succes. Greotjes Anita
het is inderdaad een kwestie van beginnen en eerlijk zijn naar jezelf. Ik weet niet hoveel tijd je hebt, maar anders dingen (speelgoed enz) op marktplaats zetten. Dan ben je het kwijt, iemand heeft er nog wat aan en je verdient er ook nog wat mee. Hebben wij laatst ook gedaan, en hebben dat gebruikt voor onze vakantie. Dozen neerzetten: Bewaren, Weggooien en/of verkopen Zodra dat geordend is begin je bewaren idd uit te zoeken op spullen die bij elkaar kunnen, van iemand is oid. Weggooien ook z.s.m. weggooien, en wat je wil verkopen ook z.s.m. erop zetten. Succes ermee !
Veel succes ermee! Wij willen verhuizen en als voorbereiding zijn we het hele huis aan het opruimen. Nu is er 1 kamer die helemaal vol staat met spul waarvan we niet zeker weten of we het willen bewaren, verkopen of weggooien. Hier moet ook nog moed worden verzameld om er aan te beginnen...
Wij halen hier regelmatig een bezem door de zolder. Alles wat een half jaar niet gebruikt is ( op bv. kerstspullen na ) gaat weg. Wat nog te verkopen is gaat op marktplaats en de rest naar grofvuil
Inderdaad, gewoon doen. Doos voor doos alles doorwerken. Eventueel in stukjes opsplitsen, dat je af en toe even een (half) uurtje wat kan doen. Al ben ik zelf meer voor het doorgaan.. Ik vond het juist leuk. Alles wat ik eigenlijk niet gemist had, nog eens goed nadenken of ik dat nodig had. Maar ik ben iemand die spullen makkelijk weggooit, en van opruiming hou. Mijn man kan dat juist niet. Er staat spul op zolder dat hij al 4 jaar niet heeft aangeraakt. Alleen hij kan het dus niet weggooien. Maar ook lekker oude herinningen ophalen. Oude foto's doorkijken..
Hier net verhuisd, vlak voor de verhuizing dingen weggegooid en nu weer alles bij langs met uitpakken en inrichten. En nog gaat er heel veel weg. We zijn redelijk rigoreus aan het weggooien. Alles wat een we hele tijd niet gebruikt hebben gaat weg! Het is even doorzetten, maar dan heb je het ook in een paar dagjes klaar.
is wel een lekker gevoel, zolder opruimen. hebben wij laatst ook gedaan, er lig me nu toch een bende!!! van het zomer gaat het naar het grof vuil, ligt nu niet in de weg. maar wij zij echt rigureus te werk gegaan.