Koud?Dekens

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben gisteren een nacht en dag gehad waarbij er veel gejammerd is en niet geslapen, veel erger dan normaal.

NOu, is het koud op haar kamertje 18 graden en ze heeft een deken plus puckababy. Hoe weten jullie nou of ze het niet koud hebben.
    Mijn nek voelt ook warm aan maar ik heb het zelf ook koud, het wordt steeds kouder, zelf lig ik onder een dikke donzen dekbed met pyama.
    Dus als ik het met mij zelf vergelijk lijkt mij het koud.

Hoeveel dekens gebruiken jullie?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hier een laken (dubbel gevouwen) en een deken met de baby in de Puckababy. Ook ik voel aan zijn nekje als graadmeter. Als die warm (niet klammig) is, dan heeft de baby het warm genoeg. Wat je nog zou kunnen doen is de baby iets warmer aankleden, bijvoorbeeld een romper met lange mouwen ipv korte mouwen onder haar kleding.

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doe ik sowieso romper lange mouwen, ik vind het lastig hoor. Ik heb nu twee dekens en temperatuur op 20 graden voor zover dat ding echt klopt. Ik probeer naar mezelf te kijken, ik heb het koud onder zo'n dekentje op de bank. Haar nek voelt warm aan nu, maar niet klam.
    Moeilijk hoor, heb het idee dat ze gisteren niet de slaap kon vatten van de kou, het is flink afgekoeld de laatste dagen.
    Als ik nou meet met de thermometer of kan dan nu niet meer omdat ze ouder zijn?
    In het begin kon je zo kijken of ze het niet te warm of te koud hadden maar je koelt niet direct af toch als het koud hebt:(

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    18 graden is eigenlijk de ideale slaaptemperatuur, dus ik zou het zeker niet extra warm maken daar. Een dikkere slaapzak kopen, of een pyjama uit 1 deel? En ook: niet per se vergelijken met jezelf. Mijn dochter sliep tot vorige week in een zomerslaapzak, en nog had ze het te warm. Andere interne thermometer, denk ik.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoe oud is je kindje?

Ik heb hier een dochter van 11 maanden. Haar slaapkamer houd ik op 16 (hooguit 17) graden, omdat ze het anders te warm heeft in haar winterslaapzak. Ze heeft een romper lange mouwen aan plus een shirt lange mouwen. Overdag geen broekje aan, maar 's nachts wel, omdat je lichaamstemperatuur dan ook zakt.

Mocht ze het hier koud krijgen, dan weet ik van de 1-2 keer dat ik het meemaakte dat ze heel onrustig slaapt en veel geluiden maakt. Ze voelt dan ook kouder aan in haar nekje.
    Nu heeft ze een warme nek en blosjes op haar wangen. Dus eigenlijk lijkt ze het nog net iets (een tikje) te warm te hebben, maar minder aan doen durf ik niet en ze zweet ook niet of zo.

Bij de nieuwe baby dadelijk wordt het slaapkamertje 18 graden, zo was het ook bij onze eerste in de eerste winter waarin ze geboren is.
    Voor wat oudere baby's/kinderen is tussen de 15-18 graden ideaal. Ik weet dat wij inderdaad dikker bedekt zijn dan onze dochter, zij heeft het gewoon sneller warm van zichzelf lijkt. Ik weet de temperatuur bij ons op de slaapkamer niet eigenlijk...

6. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 7 weken. Ik vind haar kamer koud als ik binnen kom. Ze heeft nu een dunne pyjama aan soort dunne katoenen stof, lange mouw romper, puckababy zak, ook niet heel dik. En nu dus twee dekens, een gehaakte deken en een katoen deken. Kamer is nu 20 graden. Ze voelt niet klam aan en als ik nu binnen loop is het normaal niet koud. Ze voelt lekker warm aan, zeker niet klam maar ben wel bang dat het te warm is. Ze slaapt nu in een x wel??

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat 18 graden wordt aangeraden maar zelf vind ik dat echt te koud, kraamverzorgster raadde ons ook 20 aan ipv 18.

8. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik haar nou temperatuur kan je daar mee uitsluiten dat het te warm is? Of koud?

9. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij ons is het meestal 19 graden op de kamer. Mijn dochtertje slaapt in een romper korte mouw en pyama plus laken en katoenen deken. Ik dacht van de week ook... Misschien wat fris. Dus leg een tweede dunne deken erover, maar dit vond ze nog te warm! Ze kroop er onder vandaan hihi

10. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Hier geen dekens ze wil geen dekens meer sinds de zomer maar bij haar is het 18 graden op de kamer de ene keer heeft ze romper lange mouwen aan en andere keer romper met korte mouwen daar overheen heeft ze een pyjama aan en een winter slaapzak zonder mouwen.
    Ze slaapt prima.

Kan het niet zijn dat er iets anders aan de hand was/is?

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier ook altijd 20 graden op haar kamer.
    Romper lange mouw, dikke pyjama en sokken met daaroverheen winterslaapzak.
    Ze vindt het heerlijk

12. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hangt denk van je kindje af denk.
    Hier geen cv, alleen een kachel beneden. Boven op haar kamertje is het snachts 14 graden en ze slaapt in een romper zonder mouw, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en een heel dun katoen dekentje. Bij meer laagjes staat het zweet op haar hoofd!

13. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Ik vind het erg moeilijk altijd. Nekje voelt niet koud aan, maar laatst temperatuurde ik hem midden in de nacht en had hij 35,7°! Dat is natuurlijk veld te koud.

Nu romper met lange mouwen, broekje (soms 2 als ze dun zijn), truitje met lange mouwen, winter slaapzak en deken.

Het is bij ons meestal rond de 16°, enige manier om het warmer te krijgen is verwarming aan en dat willen we niet ... Volgens mij is dat niet goed voor hem, slapen met de verwarming aan ...

14. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan dat nog wel. Die van mij is 14 maanden en als ie s nachts jammert omdat ie het koud heeft dan geeft de thermometer vaak ook rond de 35,5 graad aan. Dit gebeurd ons regelmatig ook al is het 18 graden op zijn kamer.
    Ik blijf het ook lastig vinden wat je ze dan aan moet trekken. Die van ons is een echte koukleum, we hebben ook tot ie een week of 6 was met kruiken zitten hannesen. Nu heeft ie zo'n seizoenen puckababy, slaapt nu al in de volledige winter variant, een romper met lange mouwen, broek, laken, deken en sprei. Ik probeer een pyama shirt nog even uit te stellen, want het zal er niet warmer op worden komende maanden. :D

15. Username

Username Niet meer actief

Wij temperaturen ook als we vermoeden dat ze niet comfortabel ligt. Ik voel het niet goed. Ja wel of haar nekje warm of koud is maar of dat nog aangenaam is?
    Dus bij twijfel tempen we. En soms is de temp dan inderdaad 36,3 of lager. Niet aangenaam denk ik dan.
    Boven de 36,8 vind ik te warm voor dochter 's nachts.

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hou er rekening mee dat de temperatuur van een kind wat slaapt/net wakker is lager ligt dan wanneer ze al even wakker zijn.
    Daarom is een koudere slaapkamer ook gewenst en hoef je niet te schrikken van een lichaamstemperatuur van 36 graden of zelfs van 35.4 ofzo.

Deel Deze Pagina