Dit heb ik ook eens bij onze dochter gehad. Ze wilde de regendouche aan. Ja die bleek koud te zijn er kwam wel een kreet uit maar dat was het ook. Ze weet nu wel dat die dus even koud is en stapt nu even opzij
Hmm dat is wel gedoe inderdaad. Is jullie mengkraan niet goed afgesteld ofzo, wij hebben ook gewoon een mengkraan, maar daar is koud echt gewoon kkkkkoud.
Zo helpt het ook om juist thee te drinken met warm weer. Je bent geneigd om een lekker koud drankje met ijsblokjes te nemen. Maar daardoor gaat je lichaam juist z’n best doen om het warmer te krijgen.
Ja dat zou goed kunnen want hoor net van mijn vriendin dat haar mengkraan ook gewoon helemaal koud kan. Wordt lastig zo of ik moet gaan douchen in bad.
Ik ben koud gaan douchen toen ik zwangerschapscholestase had en helemaal gek werd van de extreme jeuk. Ik stond 10x per dag te genieten onder een ijskoude douche; eindelijk even geen jeuk. Ook bv in een koud bad liggen vond ik heel fijn. Sindsdien vind ik een koude douche of bad dus echt heel fijn, het geeft echt een enorme opkikker in de ochtend.
Je kan eerst warm douchen en dan hem dan langzaam aan kouder zetten. Of je zet hem koud en dan eerst je voeten en benen sproeien. Van beneden naar boven. En dan langzaam naar boven. 1 arm, andere arm enz. Het lukt me niet om zo ineens onder een koude douche te stappen. Dan krijg ik een hartverzakking In 1x op koud lukt me ook niet. Douche zo zelf over m'n lichaam halen lukt me wel. Aankleden en dan krijg je het al snel warm. Ik heb ook het idee dat ik mezelf warmer kan houden. Mn benen jeuken minder, minder rusteloze benen. Energieker. En scheelt gas. Mn collega doet dit al tijden en die heeft het idee dat ze zich sindsdien warmer kan houden en minder vatbaar is voor ziek worden.
Ik heb het een tijdje gedaan, de kraan terugdraaien. En je voelt je een stuk fitter. Helpt echt met goed wakker worden in de ochtend. Eigenlijk best een goed idee om het weer te doen. Mn haar is ook veel mooier als ik het koud uitspoel.
Dat kan ook verdraaide lang aanhouden, normaliter moet ik echt mn bed induiken en een paar uur slapen en daarna gaat t wel weer. Maar anders is er er geen beginnen aan, ongeacht poncho's, warmtepacks of kruiken.
Moet er niet aan denken. Niets zo erg als het koud hebben en maar niet warm worden. Heb het liever wat te warm.
Wij hebben de verwarming niet aan en 1 van de wei ige plekjes waar het echt heerlijk warm is dat is mijn douche ( en mijn afwaswater) Ik geniet van die momenten.
Hier ook! Voel me altijd heerlijk na de koude stralen. Wakker , en vol van energie. Ik let vooral op m'n ademhaling. Na de eerste teug (uit)adem haling is de koude straal echt niet koud meer. Het is merk ik vooral erg goed voor m'n bloedsomloop. Als ik de douche uit stap is het ook nooit meer koud! Vond dat zo akelig na lekker warm douchen.. maar nu totaal geen last van! Alleen als ik ziek en of ongesteld ben dan doe ik het niet. Dan is mijn lichaam zelf al druk zat bezig.
Goh als ik koud moet gaan douchen, nou dan kom ik helemaal niet meer uit bed. Ik vind het opstaan nu al een ramp, het is nog zo donker. En vooral zo vroeg.
Idd als je een warme douche hebt genomen dan voel je daarna die kou van de omgeving dat niet fijn, maar met de koude douche voel je zodra je je afdroogt je hele lijf lekker warm worden. echt heerlijk. je moet er wel even in wat stapjes aan wennen, maar dan is het het zo waard!
En is er nog een verschil tussen die koude douche savonds of smorgens? heb je er meer effect van als je het smorgens doet? ik douche namelijk altijd savonds. Dus heb nu al 2 avonden koud afgespoeld, jeetje moet er erg aan wennen. Eerst benen dan armen dan lijf. Vooral dat laatste is lastig. Maar dit doe ik dus wel savonds…
Ik heb het een jaar lang gedaan - koud afdouchen voore 2 minuten lang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen wonderen ervaren heb. Misschien werd m'n huid er iets zachter van? Ik ben er mee opgehouden toen ik een huidaandoening kreeg (ongerelateerd) en m'n dermatoloog zei dat het geen goed idee was met die specifieke aandoening.
In de zomer deed ik dat, dan is het sowieso te warm om met warm water te kunnen douchen hier. Sinds een paar weken weer "gewoon" met warm water omdat het water nu erg koud wordt en ik daar veel pijn van krijg (spierziekte).
Het is even doorzetten! Goed dat je het doet! het verkwikkende gevoel heb ik wel vooral in de ochtend. Dan voel ik me direct lekker fit, en klaar voor de dag. Maar ook douche ik vaak na het sporten savonds. Dan is het meer gewoon even lekker om te doen. Dan merk ik ook wel dat ik het daarna op de bank minder koud heb, en dat mijn spieren het wel fijn vinden. Alle verdere gezondheidsverbeteringen heb ik nog niet ondervonden. Want ik doe dit ook nog niet zo lang.
Ik wilde het gisteren even proberen. Blijkt dat onze temperatuur-kraan vast zit (ik vermoed kalk, oeps!), krijg ‘m niet kouder.