Hoi dames. Volgens mij kom ik nu in de periode waarin mijn 'baarmoeder lekker aan mij rug gaat hangen'. Bij lang staan (langer dan 10 minuten) en lang lopen (uurtje. Bijvoorbeeld boodschappen doen of een rondje lopen met het paard). Krijg ik echt last van mijn onderrug. Is niet dat het ondraaglijk is ofzo. Maar gewoon irritant. Echt zo'n moeie rug. Laat ik nou net een baan hebben in het zwembad waar ik als het druk is moet staan om overzicht te houden. Dan is het steeds een half uur staan en een half uur dat ik kan zitten bij de kassa. Nu red ik het nog met leunen tegen een muurtje. Maar ben bang dat dat straks ook niet meer op gaat. Haha. Is er iemand die tips heeft om die rug een beetje te ontlasten? Misschien een soort steun band voor je rug ofzo?
Ik heb een anita babybelt. Deze heeft een band die ondersteuning geeft aan je buik en onderrug. Ik vind hem erg prettig en heb een stuk minder last van mijn onder rug. Wel een juiste maat kiezen en niet te groot zodat hij echt steunt. Mijn maat is 38 en heb de band maat M
Het is inderdaad lastig. Ik sta, als het kan, vaak voorover gebogen en dan gaat het weer voor even. Ook in de douche zet ik de kop op massage stand en buig tegen de tegels aan zodat de straal op mijn onderrug komt.
Warme kruik en oefeningen die ik van de fysiotherapeut heb gekregen. Hoop dat ik het je goed kan uitlegge. Je gaat op je rug liggen op een redelijk harde onder Grond. Sport matje of tapijt zeg maar. Je doet de binnenkant van je voeten tegen elkaar en laat je benen op en neer wiegen terwijl je voeten tegen elkaar blijven. Dit Hou je een kwartier vol. Erna zet je je voeten op de Grond en maak je Je rug hol en doe je je billen omhoog. Dit herhaal je 5 keer. Weet niet of je me uitleg begrijpt en of je er iets aan hebt.