THANXXX, zo heeft de vk het mij uitgelegd. Gelukkig heb ik het nu warmer en weer blosjes op mijn wangen
Hoi! Ik heb het ook in de eerste drie maanden verschrikkelijk koud gehad, kreeg het maar niet warm. Echt zo'n rillerig gevoel. Nu is dat helemaal over! Ik heb gehoord dat het er echt bij kan horen.
Hier ook kou geleden niet normaal! Ik heb de indruk dat het nu beter geworden is maar die eerste weken , pff met een dikke deken in de zetel, warme kousen, verwarming hoog en nog kou hebben
Het koud hebben is geen verschijnsel van lage bloeddruk. Bijv. duizelig zijn wel. Bovendien heeft lang niet iedere zwangere een lage bloeddruk in het begin van de zwangerschap, een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap -ook in het begin- komt vaker voor. De meeste zwangeren hebben echter wel wat verhoging in het eerste trimester en zoals bekend krijg je het dan koud. Ik zou zeggen: meet je temperatuur eens op!
Owwwww, ik heb het ook zo KOUD! Nu ben ik al een koukleum hoor, maar dit slaat echt alles, brrrrr...... Maar 's nachts word ik steeds wakker omdat ik het zo bloedheet heb en we hebben het raam nog wel gewoon open voor de frissen lucht! Tis me wat he? Ik heb de ultieme tip: katjes! Of je partner natuurlijk...
ik herken het, ben 12 weken zwanger en sterf het soms af van de kou! bij mijn vorige zwangerschap had ik het juist bloed heet. ik zit savonds met een denken om, de kachel hoog, snachts heb ik een electrisch deken, heerlijk.
Ik heb het ook vre-se-lijk koud gehad. Lag idd ook te rillen, vooral in bed. Maar ook overdag droeg ik mijn badjas over mijn normale kleren (dikke trui enzo) Ik heb ook idd elke avond een kruik gemaakt.
't Is wel een goede uitleg hoor! Zelf verklaar ik altijd dat ik het zo koud heb omdat al mijn bloed nu in mijn baarmoeder moet zijn om ons prutske te laten groeien. Daarom dat mijn ledematen zo vlug afkoelen...
Ja, stom van mij. Je hebt ongeveer 1,5 liter bloed erbij gekregen. Het hartje van de baby pomp ongeveer 30 liter bloed per dag rond, waardoor ook jou hart harder moet werken, waardoor je het warm kan krijgen.
Ik denk dat alles met elkaar te maken heeft, je bent bijvoorbeeld ook moe en als je moe bent, heb je het vaak ook koud en zo is het kringetje, eventueel nog geholpen door veranderende bloeddruk en god-weet-wat, weer rond! Dus helaas even doorzetten voor ons kleumpjes he?
Ja, er is idd wel 3 liter extra, maar in de winter als je buiten loopt, gaat je bloed ook voornamelijk naar je romp en ingewanden he, daarom dat je armen en benen en al de uiteinden van je lichaam zo koud krijgen. Ik bedoelde dan natuurlijk ook niet AL mijn bloed he! Anders zou er idd wel een probleem zijn...