Bij een echobureau hier in de buurt (hij is ook verloskundige) kun je vanaf 16 weken een geslachtsbepaling laten doen... nu hebben wij die afspraak staan voor 30 december en wat ik over hem hoor is dat hij het tot nu toe altijd goed heeft gehad, toch lees ik onlangs dat zelfs als een kindje met 16 weken geboren zou zijn, je het geslachtsorgaan van de buitenkant niet zou kunnen onderscheiden (mannelijk/vrouwelijk). Wie weet hier meer over? Het zou zonde van de 50,00 zijn als het puur giswerk is
Ik weet niet hoe het er uitziet, maar bij een echobureau in Utrecht doen ze geslachtsbepaling vanaf 17 weken. Het lijkt me dat ze dat niet zouden doen als ze niet vrij zeker van hun zaak zouden zijn. Veel plezier!
ja dat is op zich ook wat ik dacht eigenlijk alleen de twijfel sloeg toe toen ik dat las. Ik ga er gewoon heen en een aantal weken erna krijg ik de 20 weken echo... kan ik er nog eens om vragen voor de zekerheid Mijn man wil het zo graag weten dat we met 16 weken al gaan... Bedankt voor je antwoord. Gr Antoinet
Hier ook hoor! Ik twijfelde ook maar ga met 17 weken ook en idd een paar weken later is er een herkansing
vanaf 16 weken kunnen ze het met redelijke zekerheid zeggen hoor. Ik ben ook met 17 weken geweest en ze konden het toen al duidelijk zien. inmiddels bijna 28 weken en bij iedere echo bleef het hetzelfde. Ik krijg nog steeds een meid. en bij de 20 weken echo kun je altijd nog een keer vragen.
Ik weet welke je bedoelt. Jan Koningin Ochten he GAAN! Hij zag bij ons zoontje het meteen met 16 weken! Legt alles goed uit en checkt je kindje ook.
12 weken, kan ook niet wachten tot we het weten! Bij mijn meisje zagen ze het met 20 weken heel duidelijk, maar zo lang kan ik nu niet wachten
Hartstikke leuk hoor, voel jij je helemaal goed? Bij mijn dochter wist ik het ook pas met de 20 weken en was wat mij betreft ook vroeg genoeg, ik vind het niet eens zo nodig om te weten maar vind het ook niet erg als ik het wel weet. Vind het gewoon niet het belangrijkste Veel plezier bij de bepaling!
haha jeej helderziende? Maar inderdaad ik heb het over Jan Koning Na dit overtuigende antwoord, ga ik zeker!
Ik ga ook een geslachtsbepaling doen met 16 weken en 4 dagen Volgens hun was het geen probleem om het dan te zien (behalve alshet kindje het niet laat zien dan he )
Ik vind het aan de ene kant ook niet zo belangrijk, maar ik vond het toen zoooo leuk om te weten dat we een meisje kregen dat ik het snel weer wil weten Het maakt het ook veel concreter voor mij. Ik voel me prima; nergens last van alleen vroeg moe 's avonds. En ik krijg nu al een buikje (pas niet meer in mijn gewone broeken!) dat was toen pas veel later.
Ik was ook erg moe, tot vorige week. Nu ben ik savonds weer springlevend haha. Mijn buik is ook echt opgezet, lijk wel een half jaar zwanger maar dat zijn mijn darmen. Stoelgang is niet optimaal. Het is wel leuker shoppen als je het geslacht weet. Anders moet je alles uni kopen. Ik heb voor deze baby nog helemaal niets gekocht , lijkt toch anders bij een tweede terwijl ik toch ook net zo blij ben met de zwangerschap. Lijkt me minder bezig te houden. Misschien door de drukte die ik nu heb met Esmee, werken, huishouden noem maar op.
Heel herkenbaar! Ik heb wel wat gekocht (een jasje: wit) maar verder wacht ik tot ik het geslacht weet. Voor een meisje heb ik al heel veel en het zal ongeveer hetzelfde seizoen zijn, dus ik hoef niet veel nieuws te hebben. Ik hoop ook snel minder moe te zijn, klinkt hoopvol iig!
ik heb toevallig een paar maanden geleden tassen vol kleding weg gegeven aan mijn zus, ze mocht weggooien wat ze niet kon gebruiken Toen wist ik nog niet dat ik een paar maanden nadien een positieve zwangerschapstest zou uitvoeren De kleding van mijn dochtertje zouden sowieso niet geschikt zijn denk ik want zij is van oktober en onze komende spruit staat voor juni op de agenda (2 dagen voor de verjaardag van mijn man uigerekend ) Hopelijk is je vermoeidheid snel minder en anders er lekker aan toegeven!