Hoi meiden, Ik ben nu 16 weken zwanger en ik heb zo'n jeuk. Vooral aan mijn benen, maar ook af en toe aan mijn buik en armen. Herkent iemand dit? Ik heb nu een speciale crème gekocht tegen jeuk die je kunt gebruiken als je zwanger bent. Ik gebruik dit nu 2 keer per dag en dan ook nog olie tegen striemen voor mijn buik. Dit helpt een beetje, maar het is niet weg. Heeft iemand misschien tips tegen jeuk tijdens de zwangerschap? Bedankt alvast!
Ja ik ken het!! Vette mentolzalf werkt ook heel goed. Je bent wel een wandelend pepermuntje de hele dag maar de jeuk is flink minder
De menthol poeder of zalf idd ik had het ook extreem krabben tot bloedens toe heel dag jeuk op mijn benen voorraal Op een gegeven moment was het weg pas na 20 weken zo
Ik heb ook steeds jeuk gebruik de menthol koelgel ik heb alleen zwangerschapscholestase. Dit steekt meestal met 30 weken de kop op. Maar kan ook eerder. Wil je niet bang praten maar even overleggen met verloskundige kan niet kwaad
Inderdaad. Goede vriendin van me had dit ook en dacht in eerste instantie ook "hmm, wat een irritante jeuk, hopelijk gaat dat vanzelf weg". Bleek dus inderdaad zwangerschapscholestase te zijn. Hoeft het niet te zijn, kan wel...Dus misschien, wat hierboven staat, even melden aan je verloskundige.
Zwangerschaps cholestase in week 16 is heel onwaarschijnlijk, maar heel zelden komt ook dat voor, dus zeker even bloed laten testen Cholestase is vooral kenmerkend handpalmen en voetzolen dat jeukt, Ik heb het zelf bij alle vier gehad, ik kon niet slapen van de jeuk, Krabte mezelf met borstels en vorken en knipte letterlijk mijn volledige teen nagels eraf om onder de nagel te kunnen krabben Koud bad/ douche was het enige dat hielp Helaas komt gewone jeuk ook veel voor terwijl het gelukkig wel onschuldig is, je huid kan door zwangerschap bijvoorbeeld niet meer tegen parfum of wasverzachter, het op rekken van de huid ( striemen) of zalfjes smeren kunnen juist jeuk veroorzaken. Voor de zekerheid even bloed testen op cholestase, is deze uitslag goed maar de jeuk blijft aanhouden zou ik rond de 25 weken nog een bloed test willen omdat nu jeuk maar goede waarden misschien een voorbode is van cholestase, als deze ook goed is ( onder de 8) dan is het waarschijnlijk gewone ( wel heel vervelende ) jeuk. Boven de 10 is cholestase maar bij 8 of 9 zie je vaak dat het ook de 10 nog wel boven gaat.