Mijn zoon van 22 mnd heeft waarschijnlijk het rs virus. Hij hoesten tot hij moet braken hij is kortademig en heeft 39 graden koorts, nu. Heb ik de ha gebeld daar moet ik morgen heen. Maar joe gevaarlijk is het nu op deze leeftijd. Ik heb ook nog een dochter van 5 weken die heel ziek is geweest en 2 weken een ab kuur gehad. En dus weinig weerstand. Maar hoe griot is de kans dat zij dit krijgt? Ik had vanmiddag ook al wat gevraagd maar kreeg geen reactie.
Ik denk dat de huisarts dat het beste kan bepalen. Mijn dochtertje heeft vorig jaar met dat virus in het ziekenhuis gelegen. ze was toen 20 maanden. Doordat ze zoveel moest spugen van het hoesten enz. en door de koorts was ze uitgedroogd en moest ze aan de sonde. Ze is sowiso een mager meisje dus doordat ze al haar voedsel niet binnenhielt was het natuurlijk nog gevaarlijker. Doordat ze dan zwak zijn hebben ze kans of andere infecties of onstekingen. Maar ons zoontje van toen 7 maanden heeft het virus ook gehad. Veel hoesten en daardoor spugen, benauwd enz. Maar die dronk na het spugen gewoon weer een volgende fles leeg en is hollands welvaren dus die kan wel tegen een stootje. Dus dat werd geen ziekenhuisopname maar gewoon thuis uitzieken. Je kids goed in de gaten houden, lekker vertroetelen en wel optijd aan de bel trekken als je denkt dat ze uitdrogen ect. Voor de rest kun je er niet veel aan doen. Uitzieken......... Ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt bij de huisarts. iniedergeval veel beterschap voor je kleintje en hopelijk krijgt je dochter het niet mee.
Wij moeten nu ook regelmatig op controle bij de ha omdat hij wat hoorde bij haar longen. Piepende ademhaling, koorts, hoesten en benauwd. Zij heeft nu een puffer gehad en dit lijkt te werken. Zou je huisarts vragen met dit soort problemen. Wij moeten nu donderdag weer terug zodat ze goed in de gaten wordt gehouden. Ook heeft ze nu weer een ab kuur. Sterkte!