Help! Ik snap er niets meer van..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nic87, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik snap helemaal niets meer van mijn lijf en cyclus op dit moment en hoop dat iemand met mij mee kan denken.

Afgelopen maand heb ik ovulatietesten gebruikt van CB en sensitest. Beide testen gaven woensdag 15 november een positief resultaat aan. Dit is dag 20 van mijn huidige cyclus.
    Mijn cyclus is al vanaf het stoppen met de pil stipt 28 dagen geweest.
    Ik zou volgens een cyclus van 28 dagen afgelopen vrijdag (24 nov) ongesteld moeten zijn geworden.
    Sinds afgelopen donderdag (23 nov) heb ik rare klachten die ik normaal ook een dag voordat ik ongesteld word heb.
    - Gerommel en krampjes in mijn onderbuik
    - Gespannen gevoel onderbuik
    - Zeurende lage rugpijn
    - Opgezette borsten
    - Moe
    Het voelt steeds alsof ik ongesteld moet worden, maar tot op heden gebeurt er helemaal niets...

Normaal gesproken zou je een test kunnen doen op je NOD, wat in deze cyclus (als ik uitga van 28 dagen) dus afgelopen vrijdag (9-10 DPO) had moeten zijn.

Ik vraag me af wat er nu aan de hand kan zijn. Duurt mijn cyclus nu langer en ben ik daardoor nog niet ongesteld? Maar waarom heb ik dan nu wel al menstruatieklachten?
    Of zou ik zwanger ik kunnen zijn? Maar als ik dan naar de DPO kijk is het ondanks mijn NOD nog aan de vroege kant om te testen..

Heeft iemand een idee of ervaring met bovenstaand verhaal?
    Ik ben jullie dankbaar!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wanneer ben je gestopt met de pil dan?

Woensdag 15 november positieve ovulatietest is vrijdag 17 november eisprong. Je NOD is dan vrijdag 1 december. Je hebt dan geen cyclus van 28 dagen dit keer. Daar moet je dan ook niet naar kijken. Je berekent je NOD en cycluslengte aan de hand van je eisprong.

Gezien je klachten zou je best een testje kunnen wagen. Als je symptomen van een zwangerschap zouden komen, dan moet je al dusdanig veel HCG aanmaken dat je het moet kunnen zien op een test.

Succes met testen!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Je cyclus is langer denk ik deze keer.

Bij een posi ovu op 15 november springt je ei uiterlijk de 17e. Je zit dan vandaag pas op 10 dpo.
    Afgelopen vrijdag (je nod bij 28 dgn) zou je dan pas op 7 dpo hebben gezeten.

Ik zou dus zeker nog ff een dag of 2 wachten en dan een test doen ;)

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Je lichaam is geen robot, dus je cyclus kan best een keertje langer zijn. Afhankelijk van LF kun je je NOD berekenen. Dat kan ik uit je verhaal niet opmaken. Je voorgaande cycli moet je ff loslaten. Je hebt je eisprong gevonden via ovulatie testen. Na een positieve ovulatie test spring je ei binnen 48 uur. Als 15 november de test positief was, dan is je ei uiterlijk de 17e gesprongen en hier moet je vanuit gaan. Je zit dus nu pas op 10 DPO. Ben je 1 december nog niet ongesteld dan zou ik een testje wagen. De klachten die je omschrijft kunnen van progesteron zijn, van een naderende menstruatie of van een zwangerschap. Kan nog alle kanten op. Succes!

5. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Als mijn NOD 1 december zou zijn, dan heb ik wel al heel erg vroeg 'menstruatieklachten'..
    Ik heb een test gedaan van kv 2v5, (niet met de eerste urine van de dag) hartstikke wit.
    Een earlytest van kv in de middag, omdat ik hoopte daar iets op te kunnen zien. Ik weet niet of mijn ogen mij voor de gek houden, maar daar dacht ik een heel dun streepje te zien. Niet eens noemenswaardig.

Ik vraag mij gewoon af waar ik nu rekening mee moet houden. Heb ook gehoord dat er vrouwen zijn met een kortere LF..
    Ik vind het een ingewikkelde puzzel en mis het puzzelstukje 'geduld'... ;)

6. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie!
    Ik denk dat je gelijk hebt.. Ik heb nog nooit van mijn leven een cyclus gehad die geen 28 dagen was. Voordat ik aan de pil begon, tijdens pilgebruik en na het stoppen met de pil, is mijn cyclus altijd 28 dagen geweest. Aangezien ik altijd 1 dag voor de naderende menstruatie klachten krijg, ben ik er afgelopen week ook vanuit gegaan dat er weer een menstruatie aan zou komen en dat mijn cyclus wel weer 28 dagen zou zijn.

Vorige maand gestart met ovulatietesten, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal.
    Ik heb vorige maand mijn ovulatie niet waargenomen met testen. Vrij laat begonnen met testen en op CD 18 gestopt omdat ik dacht de ovulatie al gemist te hebben. Deze maand bleek ik een LH-piek op CD 20 te hebben. Met andere woorden; mijn LF is nog onbekend..

De klachten die ik omschreef zijn vanaf donderdag al zo aanwezig, dat ik het moeilijk kan negeren en geduld opbrengen steeds moeilijker wordt.. zucht..

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Early is dus ook negatief. Dun streepje is bij deze test altijd negatief.
    Er is dus (nog) geen hcg gevonden.

En voor wat betreft je laatste stukje.... lees mijn eerdere reactie eens ;) daar staat het in!

Maar hoe lang ben je nu vd pil af??

(Ps... 28 dagen is normaal met de pil... maarja dan heb je geen cyclus want dat is allemaal kunstmatig door de hormonen. Dus dat tel je niet mee in berekening gemiddelde cycli).

8. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ik ben nu 4 maanden van de pil af.
    En ja dat snap ik dat een cyclus met pil 28 dagen normaal is haha. Maar bedoel dus dat ik nog nooit iets anders dan 28 dagen heb gehad. Ook niet voordat ik ooit met de pil begon. Heb ook nog nooit eerder dan 1 dag voor de menstruatie ergens last van gehad. Dus deze verandering is erg nieuw voor mij :)

Sasja88 vindt dit leuk.
  9. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ja hoelang ben je van de pil?

Toen ik stopte waren mijn 2 maanden daarna keurig 27 dagen cyclus.. daarna was het mis en werden de cycli langer.. zit nu op ongeveer 34 dagen cyclus..

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Na 4 maanden kan je nog niet spreken van regelmaat en dat ervaar je nu helaas zelf ook.

Even een dag of 3 wachten en dan opnieuw testen mocht nog niet ongi zij ;)

11. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    4 maanden van de pil af..
    Maar had jij toen je langere cyclus begon dan ook al veel eerder menstruatieklachten dan met je kortere cyclus?

12. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Inderdaad... Ik denk dat er niets anders op zit.. Wat is het moeilijk om geduld op te moeten brengen als je zo'n rare signalen krijgt van je lijf! En ook erg spannend!

13. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ja! Heb even in mn app gekeken. Een week daarvoor had ik buikpijn.. dat hield meestal een beetje aan tot dat menstruatie begint :(

14. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Wanneer begonnen de menstruatieklachten bij je kortere cyclus dan? Was dat toen ook een week daarvoor al of later pas?
    Ik hoopte dat het nu raak is, omdat alles zo anders is dan anders, maar begin nu toch wel te twijfelen. :$

15. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Uhm 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden.
    Vorige maand had ik ook een lange cyclus maar helemaal geen klachten gehad.. verschild per maand..

16. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Het is gewoon echt niet te zeggen dus..
    Ik zie in de banner dat jij ook al bijna kan gaan testen, spannend!

17. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Klopt.. ergens deze week ;) spannend

18. Nic87

Nic87 Actief lid

27 nov 2017