Lieve meiden, In juli 2007 ben ik bevallen van een mooi meisje. Helaas hebben de artsen haar met 30 weken zwangerschap moeten halen omdat ik (een soort van) HELLP syndroom had. Het is niet helemaal HELLP geweest, maar meer een algemene zwangerschapsvergiftiging, maar dat is verder niet zo van toepassing. Ons meisje is nu anderhalf en gezond en gelukkig. We denken (na veel wikken en wegen) aan een tweede kindje maar er is mij geadviseerd, omdat ik zwang. vergiftiging heb gehad, eerst in het ziekenhuis een preconceptie-onderzoek te doen. Ze zijn in het AZM in Maastricht bezig met een uitgebreid onderzoek naar HELLP / Pre-eclampsie en nu heb ik een afspraak gemaakt voor zo'n onderzoek. Ze gaan mijn bloeddruk meten, bloed afnemen en urine onderzoeken. Ook wordt er een hartfilmpje gemaakt en krijg ik een echo waarin ze de doorbloeding van mn vaten in de baarmoeder checken. Ik ben heel erg benieuwd of ik lang op de uitslag moet wachten, en vroeg me af of er meer meiden voor zo'n onderzoek zijn geweest en of ze lang op de uitslag hebben moeten wachten. 26 Maart heb ik het onderzoek en nu we ongeveer een paar weken terug ' de beslissing' hebben gemaakt om voor een tweede kindje te gaan, heb ik eigenlijk niet veel geduld meer om nog maanden op zo'n onderzoeksuitslag te moeten wachten voor dat ik zwanger 'mag' raken. (ik doe het wel braaf hoor, is wel zo verstandig) en ik was dus benieuwd of er meiden zijn die dit onderzoek ook hebben gehad en die mij kunnen vertellen of ze meteen wat hoorden of dat ze lang moesten wachten. Alvast bedankt! Groet, Liedel