Hoi hoi, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Vanessa, 37 jaar oud en moeder van 1 zoon van 14 (bijna 15 jaar oud). Mijn partner en ik proberen nu al weer een tijdje zwanger te worden. Jammer genoeg is dit nog steeds niet gelukt . Lees vaak de forums en nu had ik zoiets van ik ga mij eens aanmelden. Op 18/11/09 ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Ik heb een cyclus van 28 dagen (bijna altijd, heel soms wijkt het 1 dag af). Ik zou dus op 15/12/09 ongesteld moeten worden. Nou is het zo dat ik op 09/12/09 bruinverlies heb gehad t/m 11/12/09. Sindsdien is het gestopt tot nu. Heb erg veel last van rugpijn (onderrug en van mijn linkerlies + boobbies) Nou ik heb ik vaker last van bruinverlies maar dat is meestal 1 a 2 dagen voor mijn ongesteldheid. Mijn partner en ik hebben gisteren en eergisteren geklust en had verwacht wat bloedverlies te hebben vanwege eerdere bruinverlies. Maar niks GELUKKIG!! Zit enorm in de spanning of ik ongesteld ga worden as dinsdag??? Wie heeft ook wel eens last van bruinverlies gehad voor nod en is/was toch zwanger . Groetjes van mij. By the way ik ben al 1,5 jaar niet aan de pil.
Ik had voor mijn nod vanaf ongeveer 5 à 7 dagen na mijn ei altijd bruinverlies voordat mijn ongi echt doorzette. In de ronde dat ik zwanger raakte had ik juist helemaal geen bruinverlies. Maar met bruinverlies voor je NOD kan je zeker zwanger raken hoor. Zie ook onderstaande link; is de link naar een topic hier op zp over bruinverlies na de eisprong. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/149562-bloed-bruine-afscheiding-bruinverlies-bloedverlies-na-eisprong.html
Bij mij betekent bruinverlies altijd slecht nieuws helaas. Afgelopen ronde had ik ook bruinverlies voor NOD en jawel... de ongi was weer in aantocht. Dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is!
ik heb ook last van bruinbloedverlies en mijn nod is woensdag.... heb het sinds vrijdag, en normaal gesproken is het bij mij ook slecht nieuws, maar andere hebben het weer gehad en die waren wel zwanger dus ik duim voor ons!!!
Dank voor de snelle reacties. Ik maak nl niet alleen mezelf gek maar ook mijn vriend. Lianne dan gaan we duimen voor elkaar want niks is zo erg als in spanning afwachten. Volgens mij krijg ik alleen al daardoor zware spannings pijnen in mijn rug. Hen trouwens vanaf vorige week woensdag een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Weet echt niet wat ik ervan moet denken.
jaa we gaan zeker voor elkaar duimen! net ging ik naar de wc en was niks meer!!! en nu zit ik echt te hopen dat het gestopt is........ maar zou het ook nog van de innesteling kunnen zijn??? ik had wel ergens gelezen dat je baarmoeder zich ook schoon maakt als je zwanger bent waardoor je ook een beetje bloed verlies en bruinbloed kwijt kan raken. ik hoop dat dit bij ons zo is en dat we allebei zwanger zijn!
Hi Lianne, Beetje late reactie.. waar heb je dat dan gelezen? Nou ik zal je vertellen dat ik nu al bijna 2 uurtjes ontzettende pijn aan mijn rug heb en aan mijn linker eierstok heb ik steken. Ik kan niet eens rechtop lopen... wat ik hier weer van moet denken weet ik niet.. volgens mij ben ik echt te veel bezig met denken...en achter elk pijnje iets te zoeken. maar ik blijf hopen en duimen voor ons
ik had net bij 2 keer na de wc gaan weer helemaal niks... en toen steken rechts en toen later weer wel wat, en dan geef ik de hoop weer op, word er echt zo gek van!!! ik weet helaas niet meer waar ik het gelezen heb sorrie
Hier ben ik weer. Uit bed en gelijk naar het toilet natuurlijk. Met vegen niks. Tijdens het douchen toch maar even binnenkant gecheckt en was wat troebel....Bruinig met rose, nog geen bloed. Ik moet dan ook eigenlijk pas morgen ongesteld worden. Dus ik ben bang (heel bang) dat ik dus toch ongesteld ga worden. Ik heb geen kramp meer aan mijn eierstok. Maar mijn rug is killing me.. Oja, mijn temp is vandaag 37. Normaal heb ik een temp van 36.6 a 36.7. Voorgaande dagen was mijn temp rond 37.1 en 37.2. Mijn temp is dus nog wel hoger dan normaal alleen al iets aan het dalen... ik ben mezelf al aan het voorbereiden dat ik gewoon ongesteld ga worden. Gelukkig een werkdag vandaag... weinig tijd om te denken.
Ik was zo snel met tikken.... Lianne hoe is het vandaag bij jou? Zou je mij ook kunnen vertellen hoe ik zo een cyclus banner kan plaatsen? Groetjes Vaness
ik ben bang dat ik vandaag ongi ben geworden vanochtend naar de wc en was klein beetje, daarna begon de buikpijn en heb toen maar een aspirintje ingenomen omdat ik altijd hele erge buikpijn krijg als ik ongi word waar ik zelfs van kan flauwvallen durfde niks anders in te nemen omdat ik toch nog aan het twijfelen was, maar volgens mij zet het nu toch echt door HELAAS en dat 2 dagen te vroeg wat eigelijk nooit voorkomt bij mij....
Daphne, het is echt heel vervelend die onzekerheid. Op dit moment is het bij mij nog oke...weet niet of ik kramp heb van de spanning (lees drukkend gevoel in onderbuik). Raar dat je lichaam je valse signalen geeft.. is gewoon niet leuk meer. Lianne meissie, weet je zeker dat je ongie bent? Is toch raar dat je het ineens 2 dgn eerder gaat worden? En het is toch een klein beetje??? Het is nog niet echt doorgebroken..... We houden elkaar op de hoogte.
Hoi meiden, Hier ook een vaste bruinverlies klant... Heb meestal zo'n 4 a 5 dgn voor NOD bruinverlies, maar soms ook wel langer. Ook deze ronde is het alweer raak helaas (zit 9dgn na ei- 6 dgn voor nod). Ik heb 2 x een vmk gehad en beide keren had ik geen druppeltje bruinverlies (tot het misging dan tenminste), terwijl ik alle andere 14 cyclussen wel bruinverlies had. Bij mij is bruinverlies dus nooit zo'n goed teken helaas . MAARr, om mezelf toch weer wat vase hoop te geven zat ik net een topic te lezen waarin 5 meiden allemaal bruinverlies hadden gehad voor hun NOD en sommige zelfs erop en erna en wel allemaal zwanger waren. Helaas klikte ik het topic net weg voor ik hier kwam en nu kan ik het niet meer vinden (ben een beetje blond), maar in de link naar het topic dat Mermaid plaatste staat een link naar dat andere topic over bruinverlies - beetje omslachtig, sorry. Hoop echt dat we allemaal snel zwanger mogen worden! Knuffel, Nana
@daphneenestelle: Hoeveel dgn voor je NOD zit je nu dan? Rood bloed kan inderdaad op een innesteling duiden. Persoonlijk zou ik er inderdaad blijer van worden dan van dat bruinige gedoe, want roodverlies voor je NOD hoor je toch minder vaak...
@Daphneenestelle: 5 dgn voor NOD is wel goed getimed qua innesteling geloof ik (die calculator op deze site zegt dat de innetseling wat vroeger is dan de meeste andere sites zeggen). Ik zal voor je duimen dat het inderdaad een innesteling is! M'n zus had trouwens een week voor haar NOD 2 dagen een beetje knalrood-verlies en bleek toen zwanger, dus who knows...
ik dacht wel dat ik ongi was geworden het begon 1 keer te druppelen toen ik naar de wc ging, en daarna weer alleen bij het afvegen een beetje, ik ga zo weer plassen en dan kijken, maar ik heb wel buikpijn gehad.... normaal gesproken als ik hele erge buikpijn heb gehad dan zet me ongi door maar nu weet ik dat niet zeker omdat ik aspirintjes in heb genomen omdat ik ook wel bang ben om zulke erge buikpijn te krijgen ik zal maar eens naar de wc gaan!
nou het drupte weer een beetje in de wc, niks meer erbij in me maandverband (sorrie voor de praatjes) en bij afvegen ook wel redelijk veel.... ben bang dat ik toch wel ongi ben? afwachten maar, normaal is het volgens mij wel iets meer maarja
Nana, Ik las net je berichtje over innesteling. Volgens calculator moest de innesteling bij mij op 07/12/09 zijn. En op 09/12/09 t/m 11/12/09 had ik bruinverlies. Geen Bloed. Tot op dit moment geen bloedverlies? Zou dus een innesteling kunnen zijn? Ook al is dit 2 dagen na de berekening?
@Vaness: ja, qua timing past het precies bij een innestelingsbloeding, maar zeker als je normaal wel vaker bruinverlies hebt is de kans helaas altijd groter dat je "standaard bruinverlies" wat eerder of later is dan dat het bij een innesteling hoort. Een innestelingsbloeding komt namelijk maar heel weinig voor (las ergens dat dit bij minder dan 20% is). Mijn gyn benadrukt ook altijd dat iedere cyclus anders kan zijn. Soms heb ik al vanaf 7 dgn na m'n ei bruinverlies, soms pas vanaf 12 dgn na m'n ei. Ook heb ik al heeeeel vaak bruinverlies rond m'n innestelingsperiode gehad in alle vormen en kleuren , maar t was 'em nooit helaas. Dus, t kan vriezen of t kan dooien... (lekker toepasselijk cliche met dit weer). Over een paar dagen zul je het weten! Ik zal iig voor je duimen dat het raak is meid!