Hoi allemaal! Had dit berichtje ook bij peuter en kleuter geplaatst maar had nog geen antwoord... De laatste tijd is onze Floor 's ochtends regelmatig wakker en valt weer in slaap. Dit herhaalt zich van 5:45 tot 7:00. Ze jammert en is weer stil, jammert en is weer stil. Vanochtend heeft ze gejammerd van 5:00 tot 6:15, weer met tussenpozen. Ze voelde erg lauw aan in haar nek maar na instoppen werd ze niet meer lekker warm. Honger heeft ze ook niet echt als we eenmaal aan de ontbijttafel zitten heeft ze meer oog voor andere dingen. Ze heeft een winterslaapzak, pyjama, romper en een dekbedje. Ze ligt er niet de hele nacht onder, althans, niet volledig. En iedere ochtend is ze niet heel lekker warm. Zo'n babydekbed is niet heel dik en de winterslaapzak is ook niet te vergelijken met ons dikke winterdekbed natuurlijk. De verwarming laat ik uit, is zo'n vervelende droge lucht waar ze zo van gaat hoesten. We wonen in een jaren '30-huis, mét dubbel glas maar het blijft een oud huis. Kan de kou haar steeds wakker maken? En hebben jullie tips? Bedankt alvast!! __________________
Een kruik ? Ik gebruik voor mijn dochter, die weliswaar ietsjes kleiner is, nog steeds 1 kruik om het bed voor te verwarmen, daarna gaat de kruik tegen haar buik aan (katoenen dekbed dubbelgeslagen) en daar gaat hij in zeg maar.
Kou kan een kindje zeker steeds wakker maken. Ik zou het gewoon testen, kijken of ze wel doorslaapt als je het warmer voor haar maakt.
Humm is het niet een fase aan mamahonger? Mijn zoontje slaapt met (wolzijde) romper, enkel pyamatruitje, winterslaapzak en 2 dekentjes (wij slapen met raam open, dus aardig koud). Heerlijk warm is hij elke ochtend, maar begint ook 's ochtends te piepen. Zelf ben ik te slaperig om hem uit bed te halen, dus plaats dan mijn hand op zijn rug/buik (afhankelijk hoe hij erbij ligt). Wetende dat ik er ben, slaapt hij zo weer in. Maar goed dit is alleen mogelijk als de kleine bij jullie op de kamer en naast je bed slaapt. Als je denkt dat ze koud heeft misschien een 2e deken of een wollen romper? Zelf voor wolzijde rompers gekozen, omdat ik dat net iets lekkerder aan vond voelen. Kenmerk van wol is natuurlijk dat het de lichaamswarmte zowel bij kou als warmte goed reguleert. 100% katoen is vergeleken met wol niet zo'n goede warmtehouder.
Bedankt voor de reacties! Ik zal vanavond een extra dekentje erbij leggen. Ik dacht net ook al dat het wellicht gewoon een fase is. En we zijn er voor haar, hoor, en ik stop haar regelmatig even lekker in. Maar ik merk ook dat als ik naar haar toe ga, ze juist wakker wordt terwijl ze wel weer in slaap valt als ze even wat geluid heeft gemaakt en ik haar daarin niet heb 'gestoord'. En ze krijgt nu ook weer hoektandjes en ze wordt ook weer verkouden, zag ik. Zal dus wel een combinatie van factoren zijn! Kennen jullie wellicht een dergelijke fase rond 2 jaar?
Ja het kan zeker kou zijn. Kwestie van uitproberen! Heeft ze mouwen aan haar slaapzak? Misschien eens proberen met een kruikje oid. Maar het kan ook een fase zijn. Kennen we hier ook wel. Soms werkt ernaar toe gaan, knuffel en weer slapen. Maar soms blijft hij zo doen en dan krijgt hij een strenge toespraak en vaak is het dan wel over. Hier is hij echt heel erg grenzen aan het verkennen.
Het zou best kou kunnen zijn. Hier ligt mijn dochter ook in een winterslaapzakje maar ik heb niet haar dekentjes weggehaald. Die liggen gewoon aan haar voeteneinde. Als hier de wind draait kan het ineens scherp koud worden. De verwarming op de slaapkamer staat nooit aan maar ze slaapt naast mij in haar ledikant en dan kan ik eventueel zo de dekentjes over haar heen trekken. Ik probeer dat wel alleen te doen als het echt heel scherm koud is, want als je het bij warmte te vaak doet dan heb je straks niets meer om haar bij echte kou te beschermen natuurlijk. Wat ik ook doe is haar bij zulke kou, romper en pyjama aan (en sokjes als ik niet een broekje met voetjes heb). Maar is het nou niet zo koud dan laat ik het broekje en sokjes uit. Ik vind het lastig hoor dat temperatuur gedoe. Wat de andere mama's zeggen over fase's kan ook. Maar mijn meisje is nog maar 4 maandjes dus daar kan ik niet over meepraten .
Onze jongeman heeft t ook. Heeft een week of 6 lekker doorgeslapen van 2300 tot zeg 700, en nu moppert ie vaak snachts. Of zijn speen kwijt of gewoon echt huilen, speentje erin, even stil en opnieuw.. Ik kijk op de klok..voor 400 moet ie in zijn eigen bedje (staat pal naast mijn bed) blijven als het even kan, als hij echt heel erg jammert is het al voor 400, dan wipt ie over in mijn bed en meneertje draait een paar keer goed in mijn armen en is vertrokken. Diep in slaap tot een uurtje of half 8 a 8 uur (ligt eraan hoe laat de oudste ons wakker maakt ). Soms hoor ik hem hele nacht niet en ligt hij een hele nacht in zijn bedje. En soms begint het al rond 1.00 en dan weet ik dat we de hele nacht weer in de weer zijn. Wij wonen ook in een jaren 30 woning. Vrijstaand. Aan het water. ALs het waait, waait het binnen net zo hard. En ik slaap het liefste als het even kan met het raam open. Zoontje is 5,5 maand en draagt: romper lange mouw, pyjama, winterslaapzak met mouwen, en een enkel of dubbele deken ligt aan hoe ik de gevoelstemp vind. Zal wel een idd combie zijn van dingen bij elkaar. Even doorbijten, komen ook weer tijden dat het beter gaat