Sinds november/december erachter gekomen dat ik een koude allergie oftewel koude urticaria heb ontwikkeld. Is er nog iemand bekend hiermee en wat doe je ertegen? Ik moet zoveel mogelijk de kou vermijden, geen koude dranken, zo weinig mogelijk de kou in maar, het is buiten een diepvries dus ik kan het niet altijd vermijden. Ik heb bellozal 20mg gekregen en mag er 3 van nemen per dag maar het lijkt op dit moment weinig tot niks te doen. Terwijl het enkele weken geleden toen het zo koud was wel werkte. Mijn benen zien er 10 jaar ouder uit en daarbij regelmatig uitslag en bulten. Mijn polsen doen pijn, mijn armen. Het voelt echt aan alsof ik in de brandnetels ben gevallen. Hoop zo snel dat het weer lente is.
Mijn schoonmoeder heeft dat ook. Zij doet er niet veel aan behalve met dit weer zo min en kort mogelijk naar buiten. Ik weet niet of thermo-ondergoed nog wat doet? En uiteraard handschoenen, jas met windvangers, zodat de polsen bedekt blijven. Wellicht kan je proberen of je met je voeding kan opletten, waardoor je minder histamine vrijmaakt of binnenkrijgt. Sommige producten stimuleren het vrijkomen of aanmaak van histamine, wat voor de jeuk zorgt. https://www.sohf.nl/blog/alles-wat-je-moet-weten-over-histamine-intolerantie-en-voeding