Wat te verwachten na telling follikels uitgangsecho?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by fruitvlieg, Jul 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben spiksplinternieuw als het aankomt op vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Na heeeeeeel lang wachten mag ik eindelijk beginnen met de icsi.

Nu een vraagje aan jullie naar ervaringsverhalen:
    Ik heb pcos en volg het korte schema.
    Ik heb op cd3 een uitgangsecho gehad. Het zag er rustig uit en hij zag 8 a 9 follikeltjes. Dit schijnt goed te zijn maar ik kan nergens terug vinden (Googlen) of dit een goede uitgangspositie is?

Heeft iemand een uitgangsecho gehad? En zei dit iets over het verdere verloop van het traject? Of zegt het niks?

Groetjes

2. JoJo89

JoJo89 Actief lid

Dec 4, 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hej!

Ik had bij mijn uitgangsecho ook rond de 10 follikels, na 10d stimuleren met Gonal F 150E, had ik bij de pick-up 20 eicellen. Ik denk dus dat het een mooie start is voor jou! Of dit verder veel zegt over de slaagkansen kan ik je niet zeggen. Bij ons is de eerste poging gelukt, dus 1tje is soms genoeg hé! Denk wel dat je er beter een paar goeie hebt, dan een hoop, zoals bij mij... Van de 20 waren er 16 rijp, 13 bevrucht, op dag 3 5 toppers, en 5 tweede kwaliteit, maar op dag 5, "slechts" 4 goeie, wel toppers. Maar elk geval is anders...

Heel veel succes alleszins! Komt wel goed! :)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb 3 uitgangsecho's gehad.

Ik begon altijd met iets minder follikels dan ik eindigde. Er kwam dus altijd nog wat bij, een stuk of 4 a 5 kwamen d'r nog bij. Dus je kunt een redelijke schatting maken. Alleen hoeveel follikels je hebt zegt helaas niks over het aantal eicellen. Dat kun je pas zien na de punctie.

En je uitgangsecho of zelfs de hoeveelheid follikels zegt niks over de uitkomst. Helaas.
    De eerste keer had ik iets van 11 follikels. 8 eicellen. En maar 1 eicel die uiteindelijk goed genoeg was voor plaatsen. De rest was net niet goed genoeg en 3 niet bevrucht.
    De tweede keer had ik 12 follikels. 7 eicellen. 3 waren niet te bevruchten. Van die 4 zijn er 2 bevrucht. 1 was goed en kreeg ik terug in m'n buik en 1 slechte werd ingevroren. Ik raakte zwanger maar kreeg een miskraam. De slechte is ook teruggeplaatst maar zoals verwacht bleef dit niet hangen.
    De derde keer ben ik iets meer gaan spuiten en toen had ik 12 follikels. Weet eerlijk zo ff niet hoeveel eicellen. Maar 6 die goed bevrucht waren en zich doordeelden. Daarvan zijn er 2 (3 icsi pogingen onder de 38) in m'n buik geplaatst en 4 ingevroren van goede kwaliteit.
    Ik ben momenteel bijna 15 weken in verwachting van 1 kindje. Dus 1 embryo is niet aangeslagen in mijn buik.

Er liggen nog 4 cryos(bevroren embryos) in de vriezer. Ooit moeten wij besluiten wat we er mee doen.

Zoals je ziet. Het zegt niet echt wat. Kwestie van geluk, goede embryo, lichaam die zich goed voelt en nog meer geluk.

Ik wens jou alle geluk en hopelijk lukt het snel !!

4. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi Jojo89,

Allereerst gefeliciteerd. Wat fijn dat het gelukt is !
    Hoe ver ben je? En gaat alles goed?

En wat fijn voor mij dat je de moeite hebt genomen op te reageren :)
    Ik had inderdaad begrepen dat er een verschil is tussen kwaliteit en kwantiteit. En dat er helaas niks zinnigs te zeggen is over het verloop. Maar ben natuurlijk mega nieuwsgierig en dan ben ik super benieuwd naar verhalen van anderen.

Ik spuit 100 gonal f dus heel benieuwd naar mijn echo op woensdag. Ik verwacht niet zoveel omdat de dosis zo laag is. Maar snap heel goed dat ze voorzichtig willen beginnen om overstimulatie te voorkomen.

Fingers crossed en dat ik ergens in die pogingen je goede voorbeeld mag volgen :)

5. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi Bubblez,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat heerlijk dat je het eerste trimster nu door bent. Het lijkt me sowieso pittig die onzekerheid na een blije positieve test. Maar na een miskraam zal dat extra spannend zijn geweest.
    En wat ben je op de proef gesteld als ik zo lees hoe het traject voor jullie is gegaan. Hoop dat je steeds meer kan genieten van het feit dat gelukt is :)

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het uit te schrijven. Heel interessant voor mij om te lezen hoe verschillend te uitgangsecho en het resultaat daarna uitpakte. Een extra bevestiging voor mij om (waar het lukt) het allemaal een beetje los te laten. Ik heb woensdag weer een echo en ga dan zien of ze allemaal een beetje mee zijn gaan doen. Ik vrees van niet omdat ik maar 100 gonal F spuit maar dan kunnen ze het gelukkig nog ophogen. Al probeer ik uit zelfbescherming me voor te houden dat deze eerste prikronde niet tot een punctie komt maar een oefenronde is om daarna met de juiste medicatie te beginnen :) ach jah...je verzint es wat ;)

Bedankt voor je gelukswensen. Positieve energie is altijd goed.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja tis best heftig geweest. . Dat realiseer ik me soms niet altijd.. En eerlijk, ik ben bang dat de klap nog gaat komen als onze uk er is maar hopelijk niet.. de angst is heel vervelend.. ik probeerde wel blij te zijn maar dat was echt moeilijk. Door elke week een echo te krijgen voelde ik me beter. En nu ik begin te groeien realiseer ik me eindelijk dat het gelukt is.. Wat een wonder.. ik had het nooit meer verwacht...

Starten ze bij jullie standaard met 100? Hier is 150 normaal. Eerste twee keer ook 150 gespoten en de derde keer 225. En je kunt wel ongeveer schatten hoeveel follikels je hebt met de eerste echo, alleen word het vaak nog wel meer. Je weet alleen nooit hoeveel eicellen je dan hebt..

Zo onzeker he zo'n traject. . Maar hou jezelf in de gaten.. als je denkt dat het te veel is moet je dit aangeven en er met iemand over praten. Anders loop je jezelf compleet voorbij... steunt je partner je goed?

En ga er vanuit dat je lichaam goed werkt meis. Positief blijven :) ik duim heel hard voor je! Laat je het even weten??

7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier een keer uitgangsecho met 9 follikels, 150 eh gonal gespoten. Uiteindelijk 15 follikels aangeprikt met de punctie 9 eicellen gevonden, 7 geschikt voor ICSI, 4 embryo's, 1 terugplaatsing en 2 cryo's. Zwanger, helaas MK
    De ene cryo is terug geplaatst en niet gepakt, de andere cryo was met het ontdooien uit elkaar gevallen.

ICSI 2:
    Bij uitgangsecho geen follikels te zien...twijfelachtig een paar kleintjes. gestart met 300EH gonal.
    Uiteindelijk 5 follikels aangeprikt met de punctie, 4 geschikte eicellen gevonden, 3 embryo's. 1 terugplaatsing: Zwanger!!! Nog 2 cryo's

Ze beginnen bij jou ws laag met 100eh omdat je pcos hebt. Kunnen altijd ophogen, maar verlagen is niet goed voor de eicellen. Vandaar dat ze voorzichtig beginnen. Succes!!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Geen uitgangsecho gehad maar op dag 10 van stimuleren 9 follikels. Op dag 14 punctie en 12 eicellen. :)

9. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik heb zelf ook het korte protocol gedaan. Bij de uitgangsecho waren een stuk of 10 a 15 follikels te zien (als ik het me goed herinner). Ik ben toen 150 gonal f gaan spuiten. Gedurende de echo's kwamen ze steeds rond de 10 follikels uit met de metingen. Uiteindelijk zijn er 12 aangeprikt op dag 13 en hier zaten 8 eicellen in. Helaas waren er maar 2 eicellen rijp en geschikt voor ICSI. Hiervan was er slechts 1 bevrucht, maar dit was wel een topembryo op dag 5.
    Tijdens de terugplaatsing zei de gynaecoloog al dat we een eventuele volgende poging de dosis gonal f wat zouden ophogen en een dag langer zouden door stimuleren. Mijn follikels waren blijkbaar erg groot op het moment van de punctie, terwijl er dus toch nog onrijpe eicellen in zaten. Een les voor de volgende keer.

Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven toen ik hoorde dat ik maar 1 bevruchting had, maar zie mijn banner. Aantallen zeggen niet altijd iets, je moet ook een portie geluk hebben.

Waar ben je onder behandeling? :)

10. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben er even voor gaan zitten :)
    Wat ontzettend lief dat jullie allemaal de moeite nemen om met mij jullie ervaringen te delen. Elk verhaal is anders maar al die sterke vrouwen sterken mij weer tijdens deze eerste spannende poging. Heel erg bedankt !

@ Bubblez Wat heerlijk dat het onverwachtse toch is gelukt. Het is zeker een wonder. Dat besef je je mega goed als je zo'n traject doorloopt en veel teleurstellingen te verwerken hebt gehad. Dat is iets wat altijd bij je blijft maar hopelijk steeds minder lading krijgt. Ik wens je een hele fijne zwangerschap !
    Ik spuit 100 Gonal F ivm PCOS. ze willen ten alle tijden voorkomen dat ik overstimulatie krijg. Het kan tussentijds worden opgehoogd als het niet aanslaat.

@ Panter Wat fijn dat je je verhaal wilde delen. Wat zijn je pogingen qua opbrengt verschillend zeg. Verpleegkundige zei vandaag nog: eierstokken zijn ontzetten onvoorspelbaar :)
    Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap ! Hoe voel je je?

@aicirtap Wat een mooie opbrengst ! wat fijn!
    Als ik je onderschrift zo lees heb je al behoorlijk wat mee gemaakt. Hoop dat IVF jullie grootste wens in vervulling laat gaan. Als ik het goed begrijp nu in de wachtweken? Heel veel succes !

@appeltje85 Wat geweldig dat je naar zo'n teleurstellende uitslag met maar 2 rijpe eicellen zo'n fantastische top embryo hebt. Ze wilde wel heel graag bij je zijn ;) Maar heel bijzonder als je weet hoeveel factoren er samen moeten komen en dat dat gewoon gelukt is. Gefeliciteerd ! Hoe gaat het met je

11. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    En natuurlijk de update:

Ik ben onder behandeling in Nij barrahus in samenwerking met Dusseldorf. Ik heb extra echo's omdat ze geen overstimulatie willen en tijdig willen zien of de medicatie aanslaat.
    Het was nu rustig. Ik had 1 dominante follikel van 11 mm en de andere 8 waren nog kleiner en mijn bms was 5 mm. Mijn lichaam heeft dus wel door dat er iets moet gaan gebeuren maar begint nog rustig. Mede door de 100 gonal f. Ik mag hier mee door gaan, morgen de cetrotide er bij en dan vrijdag weer een echo.
    Waarschijnlijk weten we dan meer.

Ik ben nu vooral aan het genieten dat ik eindelijk mag beginnen en dat ik nog niet weet welke teleurstellingen ik misschien nog te verwerken krijg. Go with the flow lukt nu nog goed :)

@bubblez ik super blij met hoe mijn vriend en ik er samen instaan. we zijn beide goede praters en weten elkaar goed te vinden. Het maakt ons alleen maar sterker. (lekker cliché maar echt waar)

12. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Opbrengst kan ontzettend verschillen per poging, maar toch is bij mijn 2 pogingen het eindresultaat hetzelfde. 1 verse terugplaatsing en 2 cryo's. Dus zelfs met veel embryo's blijven er soms een paar over....en soms met weinig eicellen heb je in verhouding veel goede embryo's.
    Hoe voel ik me.....heel erg misselijk, moe, onzeker en gelukkig. Het is het allemaal waard geweest, echt waar.

De eerste poging is ontzettend spannend, bij de tweede is het toch allemaal wat bekender, je weet wat je kunt verwachten etc. Ik hoop voor jou een mooie opbrengst qua eicellen en embryo's. En natuurlijk een zwangerschap.
    Hou je taai, het is zwaar maar het is maar een paar weken afzien. Geef niet op!!

13. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    @panter Ik lees in je onderschrift dat je zeven miskramen hebt gehad. Wat ontzettend heftig. Natuurlijk maakt je dat onzeker. Hoop voor jou vooral dat dagen lekker snel gaan en dat je hoe verder je in je zwangerschap komt hoe meer je kan genieten. Ontzettend spannend.
    Het is iedereen gegund maar na zo'n traject al helemaal. Ik stuur heel veel positieve energie je kant op ;)

Het onbekende van de eerste poging is inderdaad spannend. Aan de andere kant is het niet weten weer beter dan slecht bericht (voor nu)
    Bedankt voor je lieve woorden. Ik ben nu vooral dankbaar dat we misschien een echte kans hebben op een wonder.

Share This Page