Wie heeft er ook zo'n koude buik? Het maakt niet uit hoeveel laagjes ik over elkaar heen trek, mijn buik blijft altijd koud aanvoelen, nu nog erger dan eerst. De verloskundige zei dat het geen kwaad kon, dat de baby wel lekker warm zit, maar babies voelen het toch ook als je een warme hand op je buik legt? ben er toch niet helemaal gerust op, helemaal niet omdat ie niet meer weg kan zwemmen zeg maar. (Ben al ruim 8 maanden) Ik wil niet dat mijn ventje het koud heeft. Wat denken jullie, maak ik me druk om niks?
Ik heb ook altijd een kodue buik. Denk dat die kleine indd wel warm zit en de enige die er last van heeft is jijzelf. Maar beetje rotgevoel is het wel hahaha. xxx
Bedankt voor de reacties. Dan zal ik me daar deze laatste weken niet meer druk over maken. Natuurlijk zal ik mijn buik blijven inpakken. Ook al blijft ie koud, is ie toch nog minder koud dan als ik er maar 1 laagje overheen heb
Hier alleen een koude buik rond m'n navel (in een grote cirkel er omheen), maar boven/onderkant en zijkanten zijn wel lekker warm.. Heel vreemd, maar 't zal vast geen kwaad kunnen
Het is heel normaal dat een buik kouder aanvoelt hoor. Ikzelf ben niet mager en heb, ook buiten de zwangerschap, een beetje (extra) buik. Dit is dus wat vet en dat wordt nooit warm. Bij een zwangerschapsbuik is de buikhuid ook moeilijker te verwarmen. De kleine heeft een constante temperatuur door het vruchtwater en zal het alleen echt merken bij té koud of té warm. Kan geen kwaad! Nog een fijne zwangerschap! Groetjes Claire
Ik heb dit ook. Ik ben onder behandeling bij acupuncturiste en zij vertelde mij dat dat te maken heeft met je maag energie. Als je veel 'koude' dingen eet (koude sapjes, koude yoghurt, koud frisdrank en zo) dan koel je als het ware de kracht/energie van de maag af. Dat resulteert in een koude zone op je buik. Heeft geen negatieve invloed op de baby, hoor. Kruikje erop 's avonds, veel kippensoep eten. Rustige aan met koud voedsel op nuchtere maag. Liever lauwwarm water drinken dan koud. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet doe. Heb niet zoveel trek in soepjes etc en een kruik op mijn buik trek ik helemaal niet. Heb het vaak warm zodat ik af en toe graag iets kouds drink
Ik eet of drink niet zoveel koude dingen, het meeste is op kamertemperatuur. Helaas veel ik ook geen gewone kruik en een rubbere kan ik niet vinden. Nou ja nu ik weet dat er meer meiden zijn die dit hebben ben ik wel gerust, het zal er wel bijhoren dan Zal me nu druk gaan maken om mijn nadere bevalling