Knellend gevoel rechts onder in mijn buik/lies

Discussion in 'Zwangerschap' started by BLiS, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wie herkent dit of weet wat de oorzaak ervan is?

Nu zo'n weekje ervaar dit knellende gevoel als zeer pijnlijk, het zit echt alleen maar rechts onder in mijn buik en straalt uit naar mijn lies.
    Het voelt alsof er ineens wat knel/klem komt te zitten, ik kan me dan ook amper bewegen...zo'n pijn doet het!

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Niemand?

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook last van mijn lies, maar bij mij zijn het mijn bekken waar ik last van heb. Ik kan het alleen niet omschrijven als een knellend gevoel, meer een soort spierpijn. Heb je ook last van je
    rug/heup(en)?
    Maar onder in mijn buik heb ik ook af en toe last. Dat zijn volgens mij mijn banden. Ik weet niet of je kindje al ingedaald is, misschien dat dat het is, dat hij ineens lager is gaan 'hangen'.
    Ik zou het de volgende keer even aan de vk vragen en als zij het niet weet, dan de huisarts.

4. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Kan het niet door indalen komen? Dat dit een druk uitoefend op de banden in je liezen?

5. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @mamanoor; ik ervaar het echt als een knellende pijn, spierpijn voelt naar mijn weten net ff anders.
    Vanaf mijn 18e week kamp ik met pijn in mijn rug, heup en bekken....ben daar dus wel bekend mee.
    Volgende week woensdag mag ik weer op controle komen bij de VK, zal het dan wel eens bespreken.

@pcootje; geen idee of de kleine al ingedaald is....

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bij mij zou dit de omschrijving kunnen zijn van het spiertje wat klem zit in mijn lies.
    Alleen aan de linkerkant in mijn geval.
    Ons kindje ligt ver naar beneden en daardoor drukken de banden dit spiertje in de verdrukking, wat behoorlijk zeer kan doen!
    Ga nu fysio volgen en hoop daarmee op verbetering!

Hopelijk kan je VK je duidelijkheid geven en bedenken wat er mee te doen.. vaak zijn er in elk geval oefeningen die wat verlichting kunnen geven.

7. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ben nu ook doorgestuurd voor Fysio, nu maar hopen dat ik er baat bij heb.

8. ik lees je bericht vandaag pas maar is het geen banden pijn teminste daar heb ik last van en kna idd ook zo zeer doen..

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Nee bandenpijn was het zeker weten niet, dit kon de VK me met zekerheid wel vertellen :)

10. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

Jan 2, 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Het kan een beknelde zenuw zijn die klem zit door het gewicht van je buik. Ik heb dit ook even gehad en moest daarvoor ook naar fysio, na 2 lessen was het al minder en uiteindelijk helemaal over!

Share This Page