hoeveel flesvoeding mag mijn zoontje van 4 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door esjejayton, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esjejayton

esjejayton Nieuw lid

27 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo mijn zoontje is nu 4 weken oud en weegt 2890 gram hij drinkt gulzig 8 flessen van 90 cc maar nu lees ik dat ik hem aan het overvoeden ben hij zou 7 flessen van 80 cc mogen maar hij komt stipt om de 3 uur en na 2 en een half uur begint hij driftig te huilen en we krijgen hem niet stil dus we geven hem om de 3 uur zijn flesvoeding mijn vraag is hoeveel mag mijn zoontje nou werkelijk drinken en om de hoeveel uur? hij oogt naar mij een hongerige baby weet er iemand tips

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Esjejayton,

Je kindje heeft 2,9 (lichaamsgewicht in kg) x 150 ml = 435 ml per 24 uur aan voeding nodig. Hij heeft dus inderdaad veel minder nodig dan dat hij nu krijgt. Als je hem dus 8 voedingen wil blijven geven, dan zou je dus (maar) 55 ml per fles mogen hebben. Denk je dat je kindje daar vrede mee zou kunnen hebben? Neem anders contact op met het consultatiebureau; zij kunnen je misschien helpen met een schema voor jouw hongerige baby.

groet,
    Anne

3. esjejayton

esjejayton Nieuw lid

27 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste Anne
    bedankt voor je reaktie consultatiebureau zeg dat ik al 90 mag geven maar dat doen wij natuurlijk niet ik denk dat als wij hem 55 ml geven dat hij dan nog hongerig is en dat hij dus eerder komt als 3 uur want nu komt hij ook eerder als 3 uur en we geven hem 80 we rekken het wel uit naar die 3uur want hem eerder geven is indd te veel we proberen maandag een andere flesspeen te kopen in de hoop dat hij dan langer over z,n fles doet en we bellen zoiezo de kinderarts maandag maar het is frustrerend als je kind na zijn fles blijft krijsen en een uur voor hij zijn fles weer mag val hij in slaap wat we dan doen is hem laten slapen maar hij wordt tog na 30 a 40 minuten wakker en dan is het weer huilen
    groet Esther

Deel Deze Pagina