Lekker smullen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Samsa, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsa

Samsa Lid

7 apr 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik ben eigenlijk opzoek naar heerlijke maaltijden/salades die je als zwangere zonder probleem kan eten. Als ik niet zwanger ben eet ik graag sushi, haring, biefstuk medium en ga zo maar door. Eigenlijk bijna alles want ik nu niet mag. Ik hoop dat jullie wat van jullie keukengeheimen met mij willen delen.
    Liefs Sam

2. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Haring mag je eten, mits het vers van de visboer komt :)

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik vind de basisla van de supermarkt erg lekker ( met wat wortel erdoor) , daar remia kruidenslasaus en feta blokjes 10% doorheen, mjammie.
    Biefstuk/ossenhaas pas nog bij chinees gegeten,wel goed laten doorbakken,maar door de kruiden toch erg lekker.
    Een visliefhebber ben ik niet....
    Nog een zelfmaaksalade, ijsbergsla,dressing, paprika,ui, stukje gerookte kipfilet in stukjes,evt stukjes augurk(mmm die met honing van hak)

Lekker genieten. Sushi kun je volgens mij veel varianten van eten,mits vers.

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sushi kan je eten als het vers is..

5. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    lekker zelf sushi maken. met zoete omelet, wakame, komkommer, avocado tuinkers etc etc. Heeeeeerlijk. Sommige vis kan veilig, maar bijv tonijn is ook weer af te raden dus ik hou het bij vega-sushi.
    Pastasalade met zwarte olijven, rucola, zongedroogde olijven, oregano, (mini) mozzarella , artisjokharten mmm. Evt nog parmezaan flakes en geroosterde pijnboompitten erover.
    Haring mag idd gewoon. Lekker verse halen bij de visboer en een heerlijke bietensalade erbij mmm

6. Islah

Islah Niet meer actief

Vis (afgezien van zalm en makreel) in combinatie met nitraatrijke groenten kan mogelijk kanker veroorzaken. Dat zou ik zelf dus liever vermijden, ook buiten de zwangerschap hoor.

7. Within

Within Niet meer actief

Daarvan is inmiddels ook al bewezen dat het onzin is :)

8. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Koude pasta salade? Ik weet niet of je van zuur houdt op het moment? Macaroni koken of wokkels bv, die dan afspoelen onder de koude kraan. een beetje mayo, ketchup, een flinke lading zilveruitjes, wat fijngesneden paprika, augurk, een normaal uitje, tomaatjes, komkommer (eigenlijk alle rauwkost die je maar lekker vindt) en als laatste kies je bv zalm uit blik, of tonijn uit blik. Dat hussel je er dan heerlijk doorheen.

Salade met peer en geitenkaas (met veldsla en ijsbergsla, zongedroogde tomatjes, olijfolie-pesto sausje, geschilde komkommer in kleine blokjes... en als je ervan houdt kun je zelfs een klein beetje blauwe schimmelkaas erbij doen. )

Verder in plakjes gesneden mozarella en in plakken gesneden vleestomaten (lekker van die diep rode!) en dan verse basilicum, met balsamico (als je dat lekker vindt) en bestrooien met wat zout/peper of met aromat...

vind ik allemaal erg lekker!
    Hoop dat 'r wat tussen zit :D

oh ja- als je van haring houdt, en je lust ook zure haring, dan is een bietjessalade met aardappel en zure haring ook lekker. Maar- daar moet je van houden, anders ril je ervan :p

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik heb zo'n zwangeragenda van Whys en daarin staan ook allerlei lekkere recepten.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mjammie, wat eten we weer lekker!
    Bij mij valt het op dat ik andere dingen ineens erg lekker vind....
    Heb ineens zin in McChicken en salade met feta. Oh ja, augurkjes die van Hak met honing vind ik ook om te smullen. Of als ontbijt Boerenland vanilleyoghurt met wat Brinta erdoor.
    Vind zuurdere dingen op het moment erg lekker.
    Kan ook heerlijk smullen van een handsinaasappel.
    Wat ook zo typisch is, lustte altijd wel graag wat eiersalade, maar ben nu geneigd om elke week wel zo'n bakje te kopen....
    En Optimel met bananensmaak....

11. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Optimel met bananensmaak, jeej! Mango ook erg lekker 😄

Ik eet graag pastasalade met rode pesto en kip. Even getwijfeld over de pesto, maar dit mag gewoon.
    Pasta koken, kip in stukjes snijden en bakken. Potjr rode pesto in een bak, beetje citroensap erdoor, 3 teentjes knoflook persen. Flink roeren.
    Lenteuitjes en cherrytomaatjes snijden, pijnboompitjes opbakken en door het geheel roeren. Even af laten koelen en smullen maar.
    ( evt. Klein beetje bascilicum erdoor)

12. Islah

Islah Niet meer actief

Nitrosaminen zijn schadelijke stoffen die vooral ontstaan door nitraatrijke groenten te eten met vis, schaal- en schelpdieren (uitgezonderd zalm en makreel). Door de combinatie van nitriet met de eiwitten in vis ontstaan de schadelijke nitrosaminen.
    Dierproeven hebben aangetoond dat nitrosaminen mogelijk kankerverwekkend zijn. Nitrosaminen kunnen zich binden aan het DNA en na verloop van tijd tumoren veroorzaken. Dat het eten van nitraatrijk voedsel invloed heeft op het ontstaan van maag- en darmkanker bij mensen, is niet wetenschappelijk bewezen. Omdat mensen de schadelijke nitrosamines ook binnenkrijgen via bijvoorbeeld sigarettenrook of cosmetica, is het specifieke risico van nitraat en nitriet in voedsel moeilijk aan te tonen.

Volgens het voedingscentrum niet. Dus dan ligt het er maar net aan welk onderzoek je het betrouwbaarst vindt. Ik vind dat vaak wel van het voedingscentrum, want zij baseren zich op wetenschappelijk bewijs en niet zozeer op theorieën. Maar ieder z'n mening natuurlijk, al vond ik het wel belangrijk om dit even te melden want niet iedereen weet zoiets.

13. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ islah , volgens mij zouden dan japanners dan bij bosjes moeten neervallen ?

maar goed zo kan je heel veel niet meer eten en drinken omdat het kankerverwekkend zou zijn ,
    aspartaam is ook zo eentje , je moest eens weten waar dat allemaal inzit o_O ( voornamelijk in light producten )

Tja gewoon alles met mate nemen is er volgens mij niks aan de hand,
    afwisselend eten en genoeg vers en als je dan eens sushi eet kan het absoluut geen kwaad,

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik had het over nitraatrijke groenten i.c.m vis, niet over rauwe vis op zich. Tenzij je bedoelt dat er bv. in zeewier veel nitraat zit? En Japanners eten echt niet alléén rauwe vis hoor. In de winter ook vaak rundvlees.

Aspartaam is inderdaad ook niet goed voor je gezondheid (al verschillen de meningen van wetenschappers daar wel over) maar dat is een ander onderwerp...

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In dierproeven en dan ook nog 'mogelijk' kankerverwekkend.
    Sorry hoor, maar klinkt mij niet echt overtuigend (net als dat ze zeggen dat je als zwangere op moet passen met kaneel. 9 van de 10 keer wordt er niet bijgezegd dat hier ook enkel in dierproeven aanwijzingen voor zijn gevonden en dan alleen bij zulke hoge concentraties dat je elke dag een heel potje kaneel achterover moet gooien).
    Tegenwoordig krijg je toch van bijna alles kanker, als je het mag geloven. Doen we onszelf aan, door ons hele leven kunstmatig te manipuleren en dan niet alleen met voedsel...

Maar goed, dat terzijde. Als zwangere mag je heel veel eten hoor. Je noemde vis en sushi. Gewoon lekker doen, mits vers.
    Producten van rauwmelksekaas moet je een beetje mee oppassen, maar het meeste in onze supermarkt is gepastauriseerd, incl de brie, camenbert, feta etc.
    Smakelijk!!!

Deel Deze Pagina