Hypotheekteruggave belastingdienst vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoi
    Onze rente gaat wijzigen? Dit moet ik doorgeven lijkt me omdat het invloed heeft op onze teruggave. Waar doe ik dit, kan het niet helemaal vinden waar ik dit moet invoeren? Begrijp dat het met voorlopige teruggave te maken heeft maar waar wijzig ik de gegevens?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat is een heel gedoe zijn wij achter gekomen. Je moet de voorlopige teruggave van 2016 en 2017 aanpassen en doorsturen. Je kunt ook wachten tot je in maart/april toch de aangifte moet doen, dan wordt het direct goed doorberekend. Wij hebben voor het laatste gekozen, maar houden er wel rekening mee dat we een flink bedrag moeten terug betalen na de aangifte gedaan te hebben.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Dat kun je bij je voorlopige aanslag 2016 aanpassen., ( stel je je nu 6000 euro hypotheek rente hebt ingevuld en het wordt 4000 dan vul je dat in.)

Ik vul altijd wat minder hypotheek rente in. Dan krijg je bij je voorlopige teruggave wel wat minder maar bij de definitieve aangifte hief Jr dan tenminste niets terug te betalen.
    Giften, ook die we maandelijks geven. Noteren we alleen op de definitieve aangift.. Zo krijgen we in juni nog altijd een heel leuk bedrag terug.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Het is niet zomaar aan te passen. Je moet bij een wijziging alles opnieuw invullen. Wij hebben ook een wijziging gedaan omdat de personeelskorting op de hypotheekrente anders wordt verrekend. En we zijn best wat tijd kwijt geweest.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Nog meer ervaring, klinkt niet als snel geregeld

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Precies dit en dan nog een hoop gedoe. Uiteindelijk uitgerekend wat ik nou terug moest krijgen en dan minder gedaan...

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Precies dit. Wij vonden het ook zo gedoe, dat we nu elke maand het geld wat we teveel krijgen apart zetten en met de aangifte straks de boel verrekenen en dan pas de nieuwe aanvraag doen.

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb dit laatst ook opnieuw gedaan om te regelen dat ex geen hypotheek teruggave meer krijgt. Het formulier heet 'wijziging voorlopige aanslag 2016'. Maar ga er gerust even voor zitten want dat heb je niet 123 ingevuld. Ze vragen er echt alles weer helemaal na. En ook al je info van de hypotheek (leningnummer, wanneer afgesloten, waarde huis en weet ik wat allemaal).

Deel Deze Pagina