Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn mannetje is 12 dagen oud, geboren na een zwangerschap van 36 weken. De kraamhulp vertelde ons dat ze in principe altijd het advies gaven om een kindje binnen te houden tot de uitgerekende datum, maar als hij zichzelf langere tijd warm kan houden en zijn gewicht in stijgende lijn zit dan zou het ook geen kwaad kunnen om naar buiten te gaan. Zijn gewicht zit in stijgende lijn maar hij zit nog 100 gr onder zijn geboortegewicht. Hij kan zichzelf overdag warm houden, 's nachts heeft hij nog een kruik. Sinds gisteren is hij erg snotterig (mijn dochter ook) en geef ik hem otrivin en zuig zijn neusje uit met een Bibi. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, hij drinkt goed en heeft geen verhoging/koorts)

Zondag zouden we sinterklaas vieren bij mijn schoonouders (maanden geleden gepland, in de veronderstelling dat ventje nog lekker in mijn buik zou zitten). Mijn dochter heeft het er al weken over en heeft er zo'n zin in! (Er komt een sinterklaas, ze heeft al tekeningen gemaakt, zingt heel de dag liedjes enz). Nu twijfel ik of het verstandig is om mee te gaan met mijn mannetje (en haar broertje dus ;)) Hij is al zo snotterig en ik ben bang dat hij zieker wordt. Mijn dochter heeft toen ze 9 maanden was het RS virus gehad, heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen en ben daar nu echt een beetje panisch voor! Des te meer omdat het RS virus voor kindjes onder de 3 maanden heel erg gevaarlijk is.

Mijn man stelde voor om de auto alvast voor te laten draaien, zodat die lekker warm is, hem vlak voor de deur te rijden en vooraf kruikjes in de maxi cosi te leggen. Bij mijn schoonouders rijd hij de auto dan ook vlak voor de voordeur zodat hij bijna niet buiten is. Ik twijfel, maar ik vind het ook zo sneu voor onze dochter als ik thuis blijf. Er gebeurd al zoveel in haar leventje de laaste tijd (heb ook een tijdje met ons zoontje in het ziekenhuis gelegen) en ze verheugt zich er zo enorm op. Ze kan wel alleen met mijn man, maar toen ik dat gisteren heel voorzichtig vertelde trok zo zo'n zielig gezichtje.. :)

Heel verhaal geworden :p Wat kun je toch onzeker zijn als je weer zo'n klein wurm in je armen hebt he!

Wat zouden jullie doen? meegaan of thuis blijven?

2. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    lastig hoor, je wil het graag voor beide kindjes goed doen!
    ik zou zelf in deze situatie wel gaan, denk ik. Je kan hem lekker dik inpakken en zo te horen, komt hij uberhaubt nauwelijks buiten en heb je supergoed vooruit gedacht.
    hier ook kinje geboren met 36 weken en 2 weken in zkh gelegen, werd daarna aangeraden om hem ook nog even binnen te houden. maar moesten natuurlijk wel, via buiten, van zkh naar auto komen en van auto naar huis. maw soms is het even niet anders.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ach jee idd wel moeilijk..maar ik zou wel gaan puur omdat jouw dochtertje er zo naar uitkijkt. zolang je zoontje geen koorts heeft en verder goed in zijn velletje zit zou ik gewoon gaan. bij je schoonouders zit hij toch ook lekker warm binnen.

en als je je er echt niet goed bij voelt om samen met hem te gaan..mischien dat je man dan alleen met je dochtertje wilt gaan..mischien iets minder leuk maar het is ook niet niks als jij daar straks met een beetje rot gevoel zit.

heel veel succes met het maken van je keus en vooral veel plezier straks.

4. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    hey,
    wel lastig idd...
    ik zou het idee wat je zelf al had bedacht gewoon uitvoeren.
    ik denk dat hij gewoon warm blijft en er niks van mee krijgt!:)

5. Que

Que Niet meer actief

Als ik jouw verhaal zo lees van hoe jullie het dan willen doen, zou ik gewoon gaan. Kleine heel goed inpakken, des noods nog een deken over hem heen en een regen hoes. Zodra hij goed in de auto is geinstalleerd deken en hoes eraf, jasje een stukje open en als je daar bent aangekomen eerst alles weer aandoen en opdoen.

Hij komt misschien hooguit 10 min in de buitenlucht. Moet geen kwaad kunnen lijkt mij.

En dan zou ik nog zeggen. Veel plezier met sinterklaas vieren!!!!!!!!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou lekker gaan hoor! Dat je kindje binnen moet houden tot de uitgerekende datum heb ik nog nooit gehoord! Als een kindje met 37 weken wordt geboren mag ie ook gewoon na een paar dagen naar buiten! Dus zou je dan met 36 weken ineens 4 weken moeten wachten???

Ik zou het gewoon lekker doen zoals je al zegt hoor!

7. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ik zou ook gaan, je hebt er goed over nagedacht en hoe je het wilt gaan doen, daar zal hij echt geen kou vatten. ziek wordt je trouwens ook door een virus, niet door kou. Als je het koud krijgt, dan biedt je lichaam wel minder weerstand tegen 'n evt. virus maar van kou zelf word je niet ziek.
    Als je je er verder goed bij voelt zou ik het gewoon doen inderdaad!
    Veel plezier en ook voor je dochtertje!

8. pat1971

pat1971 Lid

15 jan 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je ervoor zorgt dat hij het lekker warm heeft dan moet het gewoon kunnen. Mijn zoontje is geboren na 35,6 weken zwangerschap en hij gaat ook gewoon in de kinderwagen of maxi cosi mee naar buiten. Lekker warm inpakken en de plekjes voor verwarmen met kruikjes dan kan het best. Op het CB zeiden ze trouwens ook dat het gewoon kon als je maar geen uren buiten blijft.

Succes met het nemen van de beslissing en een Fijne Sinterklaas.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou wel gaan en idd vooraf de auto warm laten draaien. Goed warm aankleden, binnen goed inpakken in de MC, (lekker in de woonkamer op temp laten komen, zodat dat ding niet ijskoud is).
    Zien dat je daar je zoontje voldoende rust geeft door 'm op tijd te slapen te leggen, dat soort dingen. Dan zou dat verder wel los moeten lopen toch? Echt buiten is ie dan helemaal niet. Met naar buiten gaan, denk ik toch eerder aan in de kinderwagen een eindje wandelen... ;)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou ook gaan hoor. Kleine goe dinpakken en dan in de MC in de auto jajsje wat losser doen en dan als je er bent alles weer goed inpakken.
    Je bent toch ook vanuit het ziekenhuis naar buiten naar de auto en van de auto naar je voordeur gelopen.

Heel veel plezier met Sinterklaas vieren !! Liefs sassie

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zelf zou ik denk ik ook wel gaan hoor, mits hij natuurlijk niet nog snotteriger wordt en bv verhoging zou krijgen.
    Lekker inpakken, de auto voorverwarmen goed idee en lekker dichtbij doe een grote lap/deken over de maxicosi op het moment dat je de buitendeur uitloopt tot dat jullie allemaal de deuren van de auto dicht hebben, zou ik ook doen met het uitstappen en naar binnen gaan bij opa en oma, dan komt er geen kou bij hem, zeker met deze temperatuur en wind.

veel plezier en nog proficiat met de geboorte van jullie zoontje!

Deel Deze Pagina