Ons mannetje krijgt om 23.00 de laatste fles. Eerst melde hij zich 's morgens rond 07.00 maar de laatste dagen komt hij om 05.30/06.00 terwijl hij zelfs meer krijgt! Moet ik hier toch nog tevreden mee zijn omdat hij 's nachts gewoon doorslaapt of is dit toch wel een beetje vroeg?
maddox krijgt om 20.00 de laatste fles.. als ik em langer wakker hou gilt hij de hele buurt bij elkaar. maar wordt sochtends pas rond 07.30 wakker heeerlijk!! nou moet ik er wel zeggen dat hij voeding voor hongerige babys krijgt hoor. dvs ik heb gisteren toevallig gelezen (oei ik groei) dat kindjes van ritme veranderen wanneer ze een sprongetje maken dus mischien kan dat het zijn en dat ze dan soms wel 2-3 keer in de nacht wakker kunnen worden de ene keer om te eten de andere keer gewoon zomaar.
Hoeveel krijgt hij dan en hoeveel voedingen? Want die van ons krijgt 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00. Moet hem wel altijd wakker maken voor 23.00 maar hij drinkt hem wel leeg! (190 + 6 scheppen). Soms laat hij ongeveer 20 staan. Ik vind die laatste fles ook echt vervelend en zit ook weleens te denken om over te slaan maar dan krijgt hij niet genoeg. Ik hou hem trouwens niet wakker laatste fles. Hij slaapt van 20.00 tot 23.00 als ik hem wakker maak.
hij krijgt nu 4-5 voedingen op een dag 180 ml 6 scheppen.(200 ml) nou de ene keer krijgt hij 4 voedingen want dan heeft hij minder trek en wilt ie ook echt niet eten. de andere keer gewoon de 5 voedingen. tussen de 5-6 kilo moeten ze dus 5 keer op een dag te eten krijgen volgens de regeltjes en vanaf 6 kilo 4 keer op een dag dus als jouw kindje tegen de 6 kilo aanloopt of mischien als 6 kilo weegt dan zou ik me niet al te druk maken over dat laatste flesje. probeer het een keer en kijk hoe je kindje hierop reageert. bij maddox zit er nu eerliijk gezegd nog niet echt een ritme in omdat hij heel vaak honger kreeg bij zijn vorige voeding en dus ook vaker de fles kreeg (om de 2 uur) nu probeer ik dus met de voeding voor hongerige babys wel de 4 uurtjes te rekken voordat hij zijn volgende fles krijgt. maar goed we zijn er nu pas 2 weekjes mee bezig en alleen als hij slaapt houdt hij het vol als hij wakker is dan is hij voor hooguit 3 uurtjes zoet.
Hier is het ook wat onregelmatig hoor. Milan krijgt rond 23.00u zijn laatste fles. De ene keer slaapt hij tot 08.00u en de andere keer wordt hij om 05.30 wakker. Verschilt nogal. Milan heeft qua gewicht een groeiachterstand dus ben alleen maar blij als hij eerder wakker wordt om te eten. Want hij is nu echt te dun. Ik denk dat je je er niety druk om moet maken. Ik hoorde op het CB dat kindjes zo jong vaak nog om 3u een voeding willen. Heerlijk dat hij dat dus al niet wil. (of zij, sorry even niet gezien of je een zoontje of dochtertje hebt)
Slappatronen veranderen steeds. Thijs sliep vanaf 1 maand door en is nu 2 weken ineens wakker 's nachts. Ja zo'n 8x! Geniet er maar lekker van!
Finn is bijna net zo oud, en ik zit ook tussen de 4 en 5 flessen van 180+6. Meestal wordt hij om half8/8uur wakker. eigenlijk nooit eerder, soms wel later, half 9/9uur en dan is het een heel gepuzzel om toch die 5x 180 te geven. maandag moet hij naar het buro, dan ff overleggen...
heb beetje hetzelfde als jullie.. zit sinds deze week ook op 4 a 5 flessen van 200ml. ze slaapt van 19:00- 7:00 en ik heb haar laten slapen de afgelopen dagen en dan komt ze rond 4/5 uit zich zelf maar dan zitten we idd op 4 flessen.. Zit er over te denken om haar toch wakker te maken rond 22:30...zodat ze hopelijk tot 7:00 doorslaapt..