Ervaringen boek: 'Baby in een ritme' van Stephanie Lampe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama Larissa, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Wie ow wie kent dit boek en wat zijn je ervaringen met de tips die er gegeven worden? Ik wil graag wat meer ritme voor onze dochter van 11 weken en denk dat ik dit boek ga kopen. Maar graag hoor ik dus van mama's die mij voor zijn gegaan :D

Groetjes,
    Caitlin

2. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Dat boek ken ik niet, maar ik heb zelf het boek De tevreden baby van Gina Ford. Bij de eerste aangeschaft, omdat we er samen een potje van maakten ;) Nu bij de tweede heb ik het idee weer overgenomen, maar zit niet strak op het voorgeschreven schema. Ik heb het schema eigenlijk aangepast aan ons leefritme en dat werkt super. Tobi is morgen een maand oud en huilt zelden omdat zijn dag voorspelbaar is. En ik ziet echt niet de hele dag thuis te mutsen integendeel zelfs!!! Dus ik ben echt voorstander van het inbouwen van een ritme!!! O ja, en hij slaapt nu door tot 5.30 uur. Die voeding zijn we aan het afbouwen, dus ik verwacht dat hij over een kleine twee weken doorslaapt tot 7.00 uur (en dan gaat de wekker ;))

3. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor je reactie!

Wat fijn dat je zoontje al zo goed slaapt, gezien het feit dat hij pas 1 maandje oud is! :)

Onze dochter sliep uit zichzelf door bij 7.5 week, gemiddeld van 23.00 - 7.00 (7.30) en daar zijn we erg blij mee! De rest van de dag was echter volledig onvoorspelbaar voor haar, maar daar breng ik dus nu verandering in ;)

Groetjes,
    Caitlin

4. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Dan is dat boek van Gina Ford echt een aanrader!! Daar staat precies in hoe laat ze moeten eten en hoe laat (en hoe lang) ze moeten slapen. En wat je moet doen als het even niet lukt, etc. De schema's zijn precies afgestemd op de leeftijd van je kindje (tot 12 maanden). Succes!!!

5. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit boek gekocht na de geboorte van mijn tweeling die in het begin erg onrustig waren en veel huilden. Ik heb er erg veel aan gehad hoewel je geen wonderen moet verwachten. Er stonden echter wel wat bruikbare tips in en vooral veel uitleg over het slapen op zich, de slaapcyclus, wat is onrust etc. Ook staat er erg veel informatie in over inbakeren. En welke doek het beste werkt bij welk soort kindje/onrust. Kortom, ik vind het wel een aanrader!

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    :)
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Deel Deze Pagina