wat moet hij kunnen op zijn buikje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

Finn is geen voorstander van op zijn buik te worden gelegd, meestal is het na zo'n 3 minuten huilen....

de laatste keer op het consultatie buro zeiden ze dat hij zijn hoofdje moet leren optillen en anders fysio therapie een idee is.

nu leg ik hem dus trouw elke dag even op zijn buik en hij kan nu zijn hoofdje wat draaien en iets optillen maar is dit voldoende? wat willen ze precies van hem? ik moet over 2 weken terugkomen en vroeg me af of dit voldoende is...

x

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik weet eigenlijk niet of ze dat voldoende vinden. Maar ik zou, als ik jou was, proberen om hem wat vaker op zijn buik te leggen dan 1 keer per dag. Je hoeft hem natuurlijk ook niet per se in de box op zijn buik te leggen. Je kunt het ook op de grond leggen op een zachte ondergrond en er bij gaan liggen. Dan houden ze het vaak langer vol, omdat ze het gezelliger vinden. En je kunt hem op je schoot ook op z'n buik leggen, is ook een alternatief.
    Succes.
    x Linda

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem gaat erg hard, maar die drukt zich al helemaal op (halve bovenlijfje van de grond) en kijkt dan volledig rond. Dit kan hij vrij lang volhouden en hij vindt het ook leuk. Nu tilde hij zijn hoofdje al vanaf de tweede dag op, dus hij is geen standaard denk ik.

Ik heb overigens wel veel met hem geoefend, idd elke dag een paar keer op de bank of een kleed op de grond en er dan zelf voor of naast gaan liggen. Ik prijs hem ook als hij iets goed doet en dan gaat hij lachen.

Ik weet niet wat Finn moet kunnen, maar veel samen oefenen helpt volgens mij wel.

Succes!

4. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ieder kind heeft zijn eigen tempo. Er is niet een richtlijn wat ze allemaal ineens kunnen als ze op de buik liggen.
    Cecile is nu een half jaar en ze vind het nu pas leuk op de buik, maar ongeveer 5 tot 10 minuutjes dan is ze er zat van.

Ik zou ook gewoon elke dag een paar keer op de buik leggen. Of is het maar een paar minuutjes zo traint hij zijn nek en rug spiertjes wel.
    Op schoot is ook een idee, werkte hier ook erg goed. Na het badderen leg ik Cecile nu ook na het afdrogen op de buik en smeer haar billetjes in met sudocreme en meeste baby,s vind dat gefriemel ook nog eens erg lekker op de billetjes en de rug.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Robin wordt ook altijd heel snel huilerig als ik haar op haar buik in de box leg. Ik doe het ongeveer 2 x per dag 5 minuten en meestal leggen we haar nog op haar buik op onze buik of borst. Dat vindt ze wel oke. Maar goed, ze tilt haar kopje ook vanaf de geboorte al op en doet dit ook als ze op haar buik ligt. Maar ik weet ook niet wat ze dan bij het CB verwachten en tja, elk kind is anders.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa vond het in het begin ook niet leuk. Ook hier hielp het om haar op schoot op haar buik te leggen.

En of het genoeg is, bepaal je uiteindelijk zelf. Het CB kan wel zeggen dat je fysio nodig hebt maar jij bepaalt of je dat doet of niet. Luister naar je eigen gevoel! Bij ons vond de KA het nodig ondanks onze opmerkingen dat Jarissa niet wilde gaan zitten omdat ze verstopt zat. De fysio is 1 keer geweest en het was echt 3 keer niks. Een dag later op het CB zei de arts dat ze zo sterk is! Ik ben echt niet tegen fysio hoor. Maar wel tegen een medisch circus als het niet nodig is.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij leggen Merel altijd op onze buik en wij gaan dan op de bank liggen. Dan oefent ze goed en kijkt alle kanten op. En ze vindt het leuker als op de grond liggen of op de buik in de box. Zo is er veel meer te zien en doet ze ook moeite om alles te zien. Misschien kun je het zo proberen?

8. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Dank voor jullie tips. Ik zal het wat vaker per dag proberen want opdrukken zoals ik hier lees doet het mannetje niet.
    Ik probeer het nu in de box en op het aankleedkussen maar wellicht is de bank, of op de grond op een kleed beter! (hoe bedoelen jullie op schoot?)

ik ben ook niet voor zo'n circus en fysio maarja wanneer spreek je een cb tegen als je het zelf niet zeker weet, dat is de ellende als je toch een onervaren moeder bent, maar wellicht heeft finn gewoon een ander tempo?

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
  10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tip: duw zelf voorzichtig zijn elleboogjes gebogen onder zijn lijfje. Dan moet hij zijn hoofd wel optillen en dat gaat dan vrij makkelijk.

Ook een opgerolde handdoek onder de oksels kan hem helpen.

Succes!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Haha, zelfde gedachte!

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Trek je niet teveel aan van het cb, volg je gevoel. Jij voelt zelf het beste aan of het normaal of abnormaal is dat je kindje op zijn buik liggen (nog) niet leuk vindt en zijn hoofdje nog niet optilt.

Daan tilde voor het eerst zijn hoofdje op toen hij ruim 3,5 maand was (bij het cb op het aankleedkussen, de uitslover ;) ). Hij vindt op zijn buik liggen nog steeds niet geweldig, al houdt hij het nu wat langer uit omdat hij heeft ontdekt dat je zo ook kunt spelen. En je moet vooral niet gaan prutsen en duwen aan zijn armen en benen, want dan wordt meneertje chagerijnig!

Groetjes, Wendy

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Op schoot kan of overdwars op je benen. Het hoofdje zweeft dan als het ware en het lijfje ligt op jouw benen. Wat ook kan is zelf liggen en je baby op je buik nemen terwijl je baby ook op zijn buik ligt. Dit laatste kan ook zittend.

Succes ermee. En als je twijfelt: volg je gevoel of probeer de fysio eens en zeg het af/hou er mee op als je het niets vindt. Jij bepaalt!

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij hebben het aankleedkussen op de eethoektafel liggen ik leg hem daar dan op zijn buik op en ga er bij zitten hij wil dan altijd naar je kijken en de kamer rond kijken en hij vindt dat erg leuk

Deel Deze Pagina