doorkomende kies..wat helpt!?!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by claudia2008, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hoi moeders,

wat helpt er tegen de pijn van een doorkomende kies? Ze heeft nog geen tandjes maar krijgt eerst een kiesje blijkbaar want zie al 2 witte punten links onder in haar mondje....

Groetjes claudia

2. Anouk07

Anouk07 Lid

Jul 30, 2007
    40
    0
    0
    Ben de naam vergeten maar zo een flesje met verdovend middeltje bij de drogist te koop dat helpt echt wel!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Claudia je zou dentinox kunnen proberen of Gengigel.

Verder laten bijten op koude, harde dingen zoals evt. een bijtring!

Weet je trouwens wel zeker dat het een kiesje is en geen talgkliertjes?? Wel rot dat ze eerst een kiesje doorkrijgt :(

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hè jeetje, je kindje krijgt dan niet eens de tijd om te wennen aan de relatief makkelijkere doorkomst van tanden!
    Het kunnen inderdaad talgkliertjes zijn dus ook goed om even te voelen (als dat lukt). Voelt het hard en puntig dan komt er echt wat door. Talgkliertjes voelen niet heel hard aan.

Je mag je kindje bij veel ongemak ook paracetamol geven. Natuurlijk wel goed naar de dosering kijken. Verder inderdaad verkoelende middelen. Een bijtring ((meestal) niet in de vriezer!) of koude stukjes komkommer (om op te sabbelen), koud drinken (pas op dat er niet teveel koude dranken naar binnen gaan.. daar krijg je weer buikpijn van)
    gengigel, dentinox of chamodent (homeopathisch)

Veel sterkte!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tips zijn al gegeven, maar houd er rekening mee dat het een talgkliertje is hoor (of 2) . Ik was er ook zo van overtuigd dat ze met 4 maanden haar eerst hoektandje of kiesje zou krijgen, maar op het cb werd ik uit de droom geholpen. Hoewel ik dat eigenlijk niet kon geloven ;) .
    Achteraf zeg ik: Oke.. een talgkliertje en blijkbaar had ze op dat moment gewoon ergens anders last van.

6. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! het voelt volgens mij wel wat puntig aan....maar zal straks nog eens beter voelen en kijken als ze weer wakker is.
    Ga die middeltjes maar eens inslaan morgen..je kunt nooit genoeg hebben aangezien het wel 3 jaar duurt voor een melkgebitje compleet is.....:(

Groetjes!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou niet nu al de hele tandenapotheek in slaan hoor! Dochter heeft nu op de laatste kiezen na alles, maar heeft er geen last van gehad. Soms kwam ik er pas met tandenpoetsen achter dat er weer wat was bij gekomen ;)

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ik denk ook niet dat er een kies doorkomt hoor. Dat kan bijna niet zo vroeg.

Als de kies echt doorkomt moet je aan de zijkant ook de "vorm" van de kies al in het tandvlees zien staan. Idem voor de tanden.

Zo niet, dan is het toch wat anders!

9. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hier hebben de chamodent druppeltjes altijd goed geholpen... ik vond het ook een fijn idee dat die homeopatisch zijn. Maar ik zou ook niet te veel inslaan hoor... hier het hele gebit compleet met 2 flesjes! ;)

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Zijn deze alle drie homeopathisch?

11. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    Ja, met chamodent ook goede ervaring. Is ook goed bij oorpijn!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Bij Eva hebben we bij de eerste tandjes wel eens wat Dentinox gebruikt, maar eigenlijk had ze er haast geen last van en was het waarschijnlijk wat anders waardoor ze huilde ;). Van de kiezen heeft ze ook eigenlijk geen last gehad, er zijn er nu weer 2 bijna helemaal door, maar op wat vieze luiers en kauwen op haar handen na merk je er niets van! Ja, dat ze lacht en dat je opeens een kies ziet zitten! Nu nog 2 te gaan!

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Dentinox is een beetje verdovend..
    Een beetje op je vinger doen en op de plek masseren.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Sorry maar met 4 maanden krijgt je kindje echt nog geen kiezen hoor!
    Ik was heilig overtuigd dat Tygho een hoektand kreeg met 4 maanden... Met 6 maanden kwam zn 1e tand pas!En niet die waarvan ik dacht dattie kwam.
    Maar als ze er pijn aan heeft...dentinox op je vinger of een wattenstaafje doen en erop drukken*zachtjes uiteraard*

15. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    mams136, er zit nu toch echt een kiesje hoor! ;)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

ECHT WAAR??????

excuses voor mijn voorbarige oordeel!

17. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hahaha maakt niet uit hoor....:)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    gelukkig!

Wel uniek zeg...4 maanden en dan al een kies!
    Hoe gaat het nu met de pijn?

19. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    hmm gaat wel met de pijn ..volgens mij komt er nog een hoektand door.....Heb gelukkig wel van die druppels in huis (dentinox en chamodent)!

Share This Page