Mijn dochtertje is 9 maanden oud en geeft sinds vandaag flink over. Vanmorgen heeft ze een flesje gedronken (ca 150 cc, de rest liet ze staan), brood wilde ze niet. Ze begon meteen te kokhalzen toen ik het aanbood en gaf toen een beetje melk terug. Daarna heeft ze lang geslapen en toen ze wakker werd rond 14 uur heeft ze een half flesje gedronken (100 cc). fruit wilde ze niet, terwijl dit normaal haar favoriet is. Ze was wel vrolijk en heeft een half uurtje gespeeld. Toen was ze weer moe en heeft ze weer lang geslapen. Rond 17:15 werd ze wakker. Normaal krijgt ze dan warm eten, maar dit wilde ze niet. Ze dronk wel een paar slokjes water. Een uur later heb ik geprobeerd of ze toch wat wilde eten, maar toen ze het lepeltje eten zag begon ze met golven over te geven. Omdat alles onder zat, heb ik haar even in bad gedaan (was ze weer vrolijk) en toen ze net klaar was, aangekleed en wel, gaf ze weer met golven over. Dus weer omgekleed en daarna terug in bed gelegd, want ze was alweer moe. Net heb ik even gekeken of ze wat wilde drinken. Ze dronk 20 cc en wilde daarna niks meer. Ze begon weer te kokhalzen, maar er kwam niks uit dit keer. Haar temperatuur was vanmiddag iets verhoogd, maar zojuist normaal. Ze is niet suf en was vandaag iets rustiger dan normaal, maar toch vrij vrolijk. Hoe lang kan ik dit aankijken? Volgens mij moet je bij hele jonge baby`s snel aan de bel trekken als ze met golven overgeven, maar hoe zit dit bij een baby van 9 maanden?
Ik zou drinken aanbiede als ze vannacht wakker wordt en evt temperaturen (als je denkt dat ze koorts heeft) en dan morgenochtend meteen met ha bellen. Er heerst een goede stevige griep en de verkoudheden zijn hardnekkig. Missch heeftze iets onder haar leden. Sterkte!!
En geen melk geven, dat werkt juist onrustig op de maag, dus gewoon beetje thee of water, desnnoods met ORS Gelukkig is ze nog wel gezellig en aanwezig. Anders idd ff de HA bellen.
Ik zie niet in waarom je vandaag meteen de huisarts zou moeten bellen? Als het buikgriep is kan de huisarts ook niks. En ze is nog vrolijk. Ik zou zoveel mogelijk vocht proberen aan te bieden, kijken wat ze binnen kan houden. Plasluiers in de gaten houden. Veel laten slapen. Haar lichaam moet het toch zelf oplossen. Ik zou zelf pas de huisarts bellen als ze vandaag en morgen echt te weinig drinkt... Of suf wordt.
Bedankt allemaal! Ze heeft als een blok geslapen vannacht en werd vanmorgen wakker met een hele vieze luier (waterdunne diarree). Ze was wel alert, vrolijk en geen koorts. Ze heeft 100 cc gedronken, een uurtje later was ze weer moe en heb ik haar in bed gelegd. Ik hou het in de gaten, maar ik denk dat het wel meevalt. Ben blij dat ze niet suf is en vanmorgen wat gedronken heeft
Het gaat helaas nog niet beter met m`n dochtertje, ze wil niet eten, drinken gaat slecht, heeft flinke diarree en heeft vandaag weer met een flinke golf over me heen gekotst. Ze is nog steeds wel vrolijk en alert, maar tijdens de laatste fles stopte ze een paar keer met drinken en huilde ze dan even. Dit doet ze normaal nooit, dus ik begin me nu toch eens beetje zorgen te maken. Ze heeft geen koorts gelukkig. Nu is mijn man sinds afgelopen nacht ook ziek, een beetje dezelfde sympotomen, maar hij heeft wel koorts. Misschien een virus ofzo? Ik denk dat ik morgen toch maar even de huisarts bel, want ik heb geen idee hoe lang je zoiets kunt aankijken? Ze heeft vandaag ongeveer 350 ml vocht binnengekregen, het enige dat ze van eten wilde was fruit, maar dit kwam er een half uur later weer uit..
Mijn dochter had dit in nov toen ze bijna 6 mmd oud was. Ze had geen plasluiers of amper. Waterdunne diarree en overgeven ze dronk de helft van wat jou meisje dronk. Na 4 dagen was het ongeveer over. Toen kreeg ik het met koorts en mn vriend ook. Terwijl onze dochter niks had. Je kan niks doen aan buikgriep. De dokter kijkt alleen of ze uitgedroogd zijn en zeggen waar je op moet letten.
Hier heeft de kleine man het ook gehad toen hij een half jaar was. Ons werd geadviseerd 2 dagen geen melk te geven. Elk uur theelepeltje ORS. En na twee dagen langzaamaan weer melk introduceren. Inderdaad hoeveelheid plasluiers in de gaten houden, of ze nog met tranen huilen, heldere blik hebben en alert zijn. Anders aan de bel trekken. Huisarts kan er ook weinig aan doen.
Een aantal dagen niet of weinig eten is niet erg, drinken is het belangrijkst. Ik zou gezien de diarree ORS gaan geven. Maar bel gewoon met de huisarts als je je zorgen maakt!
Heb je al energydrank geprobeerd? Werkt namelijk hetzelfde als ors, maar vinden de meeste kindjes lekkerder. Verder paracetamol en je kunt prima ter geruststelling even naar de huisarts. Die kan inderdaad weinig doen (behalve domperidon voorschrijven tegen misselijkheid), maar kan wel zien of ze richting uitdroging gaat. Wat ik wel hoorde van mijn huisarts was, dat een buikgriep vaak begint in de maag (overgeven dus) en dan naar de darmen gaat (diarree). Dat zou dus een goed teken moeten zijn, omdat ze vanaf nu beter haar vocht aan de bovenkant erin kan houden.
Vanmorgen had ze een half flesje gedronken, wat vervolgens met een golf eruit kwam. Toch maar even de huisarts gebeld en die wilde haar voor de zekerheid even nakijken. Hierbij was alles ok gelukkig, geen uitdrogingsverschijnselen. We hebben wat tips gekregen en als het goed is, gaat het binnen enkele dagen over. Dus we wachten even af, ben in elk geval wat geruster Bedankt allemaal voor de reacties/tips!
er heerst een vreselijk griepje. goed opletten of ze voldoende plas luiers heeft en anders zou ik meteen naar de dokter gaan. heb je haar al ORS gegeven?
ORS heb ik gister gegeven. Vanmorgen heeft ze vrij goed gedronken en ze heeft niet overgegeven, dus volgens mij gaat het de goede richting op.