Ik zit net een boodschappenlijstje te maken voor mijn man en ik schrijf erop dat we Pampers nodig hebben. Nu is Siem nog niet zo heel groot (4350 gram), maar ik zou het ook zonde vinden als we straks pakken Newborn over houden. Wij halen altijd veel in 1 keer, zodat je niet 2 x per week naar de winkel hoeft. Wie heeft enige richtlijn (natuurlijk per kind anders, dat begrijp ik) wanneer een kindje van de newborn 1 luiers naar de volgende maat gaat? Dank je?
hangt een beetje van het gewicht en de dikte van de beentjes af. Wij zijn vrijsnel normale pampers (maatje 2) ipv new born gaan kopen, die zijn een stuk goedkoper. Anders koop je een pak om te proberen, ze groeien er vanzelf in Maatje 2 is voor 3 tot 6 kilo en maatje 3 voor 4-9 kilo.
hallo je zou over kunnen stappen heb ik nu ook gedaan heb nu mini van 3 tot 6 kilo en het gaat goed die maat is zeer handig want die hebje ook in 92 stuks verpakking in ieder geval van de krijtvat en die vind ik het fijnst je kunt een pakje halen en kijken of het bevalt
Ik vroeg me dus af wat het verschil is bij Pampers tussen new born 2 is geloof ik 3-6 kilo en midi 3-6 kilo? Ik had trouwens een pakje luiers van het etos merk, maar die zijn veel dikker, breder tussen de benen, maar smaller rond haar buikje, dus ik hou het bij pampers geloof ik! Gr Tamar
Dank jullie wel. Ik zal mijn man nu 1 pak van de volgende maat laten halen (mini 3-6 kilo). Als dat bevalt gaan we daar me verder. Ik heb anders nog 1 pak newborn 1. Het viel me de laatste tijd echter op dat rond zijn beentjes de afdruk van de rand steeds meer zichtbaar wordt. Ze knellen dus steeds meer.
Wij hadden inderdaad nog wat pakken gekregen van newborn 2 (die tot 6 kilo), bevielen goed. Nu zijn ze bijna op en ik heb van zo'n 3 pakken halen 2 betalen actie Pampers baby dry gehaald, die kunnen ook langer gedragen worden/tot meer kilo. In het supermarktpakket kregen we van die pakken Bumblies luiers, die zaten ook voor geen meter, breed, dik, afdrukken stonden in beentjes. Die hoef ik dus niet meer.
Gisteren heb ik het juist bij de drogisterij gevraagd. Newborn gebruik je totdat ze wat beweeglijker worden, beetje zitten, omrollen etc. Daarna ga je over op de midi en als ze gaan lopen op de volgende maat. Hier dus begonnen aan de newborn maat 2.
wij hadden eigenlijk gelijk de mini van 3-6kg... ben sinds deze week over op een grotere (dus zo snel gaat dat!) nu van 5 tot 8kg geloof ik... wij gebruiken libero... maar seff was meerdere malen nat als ik hem uit zn bedje haalde, dus dat is meestal ook een teken dat ze toe zijn aan een groter pampertje.. mijn kleine schat word groot liefs emmie
Dano heeft 4 weken maat 1 gehad, en toen hij 5 weken was woog hij 4330 gram en was 55 cm. We zijn met 4 weken overgestapt naar mtje 2, die hebben we trouwens ook maar heel kort gebruikt. 2 weken ofzo
Hoi, Arend heeft sinds hij 7 weken oud is al maatje 3 aan. Van maatje 1 heeft hij maar drie pakken gebruikt, daarna maat twee. We hebben nu nog drie pakken Newborn maat 3 en drie pakken Baby dry maat 3 klaar staan. Maat 3 is van 4 tot 7 kg en Arend weegt nu 6 kg. Omdat deze week de Pampers in de bonus zijn bij AH hebben we ook maar vast 3 pakken maatje 4 gehaald. Hij groeit zo hard!
Je moet gewoon kijken als ze te klein worden dus als het een hele gehijs word met de luier en niet meer ongeveer ter hoogte van de navel komt dan word het te klein. Moet zeggen Cecile was heel snel uit newborn luiers. Heb ik nog geen maand gebruikt.
Let op het gewicht. Staat niet voor niks op het pak. Lynn zit sinds een week of 2 in maatje 4. En ik zweer bij pampers.
Ik had nu maatje 3 gekocht new born pampers 4-7 kilo, maar die waren nog een beetje groot ook al is ze de 4 kilo al gepasseerd... Helaas was maatje 2 er niet meer anders had ik die meegenomen hoor! Ik ga mijn dametje even een flesje geven..... Gr Tamar
Hier is uiteindelijk maatje 2 goed bevallen. Ik maak het laatste pak maat 1 nu op en blijf dan bij maat 2 (3-6 kilo). Zodra Siem 5,5-6 kilo weegt, zal ik kijken naar maat 3. Ik vind Pampers ook zeeeer fijne luiers. Bedankt voor de reacties!
Ik heb maar ca. 3 weken die newborn 1 gebruikt, toen ben ik op de gewone nummer 2 van pampers over gestapt. Die zijn wel voordelig, vooral omdat je vaak aanbiedingen hebt.. 3 pakken voor 19 euro etc! En met ca. 3 maand ben ik naar nummer 3 overgestapt. Ik zit nu nog aan nummer 3.. en die kunnen nog tot ze 9 kilo is...
ik heb 1 pak new born maat 1 gebruikt (4,5 kilo bij geboorte) even maat 2 new born daarna overgestapt op de gewone baby dry maat 3 en van de week al overgestapt op maat 4 (vanaf 7 kilo) hij is nog maar 3 maanden maar ja al wel 7,5 kilo