koude melk

Discussion in 'Flesvoeding' started by fantastic, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fantastic

fantastic Actief lid

Apr 11, 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu onze kleine man (8maand) het overdag veel te druk heeft voor BV.
    Zijn wij een flesje gaan geven bij het middageten.
    Maar gemerkt dat hij dit pas drinkt als het afgekoeld is, liefst uit de koelkast.

Hoe kan ik dit nu het beste klaar maken?
    Kan de voeding ook aangemaakt worden met koud water? Of is dit niet goed.
    En als ik het met gekookt water klaar maak, dan af laat koelen, dan in de koelkast zet, hoe lang is dit dan houdbaar?

Alvast bedankt.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hoi,
    Ik zou het met gekookt water maken en in de koelkast bewaren. Volgens mij kun je dit dan 24 uur in de koelkast bewaren. Staat volgens mij ook op het pak, dus check dat even.

3. fantastic

fantastic Actief lid

Apr 11, 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat achterop: bereid slechts 1 fles per keer en geef deze direct aan je baby.

Maar in o.a. het ZH word het toch ook 1x per dag klaar gemaakt?
    Of is dat andere voeding?

Vandaar mijn vraag ook, dan kan ik s'morgens zijn fles klaar maken, deze gebruiken om tussen de middag bekertje koude melk bij het eten geven.

En het gekookte water moet afgekoeld (handwarm) voordat de melkpoeder erbij gevoegd kan worden.
    Kan het dan ook met koud (gekookt) water aangemaakt worden?

4. annabel10

annabel10 Actief lid

Dec 28, 2010
    474
    54
    28
    In het ziekenhuis hebben ze flesjes voeding, is mijn ervaring. (Kant en klaar, geen water en poeder)

Flesvoeding met koud (afgekoeld gekookt water) water maken, is lastig want dit gaat snel klonteren.

Ik weet niet of je flesvoeding s ochtends mag maken en s middags dan mag geven, dus hier kan ik geen antwoord op geven.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Onze dochter kreeg in de zomer gewoon melk met koud water uit de kraan.. Dit staat ook op de pakken dat het met koud water gemaakt kan worden. vertrouw je dit niet dan kun je het met afgekoeld gekookt water maken of water uit een pak.. maar het drink water in NL is van goede kwaliteit hoor

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    #6 ukkie1985, Jul 28, 2014
    Last edited: Jul 28, 2014
    De kraamhulp van mijn vriendin maakte alle voeding voor de hele dag in een grote kan (gemaakt met koud water) Deze zette ze in de koelkast en haalde ze iedere keer gewoon een voeding uit en warmde deze op in de flessenwarmer.

Vooraf maken en dan in de koelkast bewaren kan dus prima.

Klonteren trouwens nog nooit meegemaakt met koud water..

Flesvoeding bereiden - Hero Baby

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Op de extreem warme dagen maakte ik de fles met gewoon koud kraanwater.
    Verder maak ik de flessen altijd voor een kwart met water uit de quooker en de rest vul ik aan met koud kraanwater. Heb alleen de eerste maand kokend water (afgekoeld) gebruikt. Kraanwater in Nl os van prima kwaliteit.

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Opvolgmelk is 24u houdbaar, hoeft niet persé in de koelkast, maar is met de warmte natuurlijk wel lekkerder.
    De nr 1 voeding is 1 uur houdbaar buiten de koelkast.

Advies is om het met gekookt water te maken, dan mengt het beter. Roeren met vork en niet schudden ivm bubbels in de voeding wat krampen kan veroorzaken.

9. fantastic

fantastic Actief lid

Apr 11, 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke super, bedankt.
    Als ik nu 1 flesje maak en meteen gebruik doe ik dat ook met 'gewoon' kraanwater.
    Kan het smorgens altijd even koken eerst, handig te weten dat deze voeding 24u houdbaar is.
    Zal even proberen of deze melk ook klontert met koud water, als dit niet zo is zou het wel erg handig zijn voor o.a. dagje uit/ vakantie.

Bedankt voor jullie reacties!!

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Dit! Opvolgmelk kun je 24 uur in de koelkast bewaren!

Share This Page